Ga naar inhoud


[Kwaliteit HD] kwaliteit HD zenders, wat is beter?


dream-on

Aanbevolen berichten

De laatste weken zijn velen in de ban van het HD aanbod van de Nederlandse zender. Maar naar mijn mening hebben we die toch altijd al gehad (voor zover we spreken van echte HD...)

 

9 van de 10 programma's cq films die rtl en zijn collega's uitzenden zijn niet opgenomen in HD. Dus onze vrienden van rtl doen deze programma's upscalen naar 720p of 1080i.

 

Mijn dreambox 8k kan ik zo instellen dat hij alle SD zenders ook doet upscalen naar 720p of 1080i. Dus in feite zijn al deze zenders dan ook (kunstmatig) HD.

 

Nu is mijn vraag welke kwaliteit zou per definitie beter moeten zijn, het upscalen van onze vrienden van RTL of van de dreambox?

 

ps. Echte HD opgenomen films en programma's buiten beschouwing gelaten...

 

 

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie dat je zelf ook een 8000 hebt dus je kunt het bij jezelf vergelijken.

Ik heb de dreambox altijd op 1080i, soms heb ik het idee dat rt4 sd een beter beeld geeft dan rt4 HD(of is het nu SD+ :)) met een sd uitzending, kijk echter wel dan ziggo SD en canaldigitaal HD.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeacht de upscaling, het komt naar je toe met dubbele bitrate en een betere compressie (H264). In de SD uitzendingen zie je vaak zichtbare artefacten, dus verhogen van de bitrate verhoogt zeker de beeldkwaliteit.

 

Zelfs als je op een SD beeldbuis TV kijkt, is het HD beeld iets beter, weet ik uit ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Ongeacht de upscaling, het komt naar je toe met dubbele bitrate en een betere compressie (H264). In de SD uitzendingen zie je vaak zichtbare artefacten, dus verhogen van de bitrate verhoogt zeker de beeldkwaliteit.

Zelfs als je op een SD beeldbuis TV kijkt, is het HD beeld iets beter, weet ik uit ervaring.


SD+ is altijd beter dan gewoon SD en dat er nog niet zoveel HD is is bekent
komt wel

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...