Ga naar inhoud


[2210] en 5816/03G extra tweede schotel en diseqc om drie satellieten te ontvang


liberator1943

Aanbevolen berichten

ik heb een DSR 2210 en een DSR 5816/03G momenteel ontvang ik de 19 en de 23 probleemloos op beide ontvangers"ik heb een mono block met twee aansluitingen van canaal digitaal" ik wil echter ook de 28 ontvangen ik dacht dus een tweede schotel te plaatsen die ik nog heb liggen en die te richten op de 28 om zodoende de engelse fta zenders te ontvangen maar nu moet ik wellicht een diseqc aanschaffen. Punt is dat ik in de menu's van mijn ontvangers geen instellingen betreffende diseqc kan vinden.Wel zie ik schotel 1 of 2 als ik kanalen wil toevoegen, echter denk ik dat er in 't monoblock ook al een switch zit en dat je dus geen 2 switchen achter elkaar kan zetten?? Wat is de oplossing voor mijn vraagstuk of moet ik andere receivers aanschaffen?

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo liberator1943

 

Daar kan ik helaas voor jou heel kort op antwoorden.

De Philips 2210 en de Philips 5816/03G zijn in staat om maximaal twee satellieten te ontvangen.

Een extra derde satelliet is niet mogelijk door de beperking in de software van deze decoders.

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou ik met een 2221 wel drie sat kunnen ontvangen want ik wil die dan als 2e ontvanger neer zetten op een klein lcd tv tje omdat ik binnen kort een lcd tv van 32 inch ga aanschaffen wil ik daarbij een hd ontvanger toevoegen maar dat is alles bij elkaar ook weer een hele boel centjes dus die 2221 kost +/- 90 euro en heeft niet zo'n hoge resolutie nodig

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Hallo liberator1943

Daar kan ik helaas voor jou heel kort op antwoorden.
De Philips 2210 en de Philips 5816/03G zijn in staat om maximaal twee satellieten te ontvangen.
Een extra derde satelliet is niet mogelijk door de beperking in de software van deze decoders.



niet helemaal waar, als je de 5816/03G flasht kun je er wel 4 satellieten op gebruiken geloof ik, er is ooit een allcam firmware geweest die dat ondersteunde, ik weet alleen niet of die ook seca 3 ondersteunt.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de 5816/03G is er geen Nederlandse firmware met diseqC 1.0 voor 4 Lnb's.

De kanalenlijst kan ook slechts 999 kanalen bevatten zowel met de originele als de alcam software.

De 5816/03G heeft te weinig geheugen, dat is ook de reden dat er geen leuke alternatieve software meer is ontwikkeld voor deze decoder.

Met de (toen)nieuwe 5816/13, 5816/23 en 5816/33 met groter geheugen was veel meer "eer" te behalen voor de firmware ontwikkelaars.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de informatie. Ik heb nu dan toch maar een philips DSR7141 besteld en zal als ik deze ontvangen heb ook m'n schotel aanpassen met nieuwe lnb's en een goede diseqc waarna ik dan goed zal gaan testen en indien alles bevalt zal ik er een tweede HD ontvanger bij kopen.Voorlopig zal ik m'n oude receivers maar even in de kast zetten.M.v.g. Liberator1943

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...