Ga naar inhoud


Kathrein versie 2.02 (beta ?)


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Volgens de berichten verschijnt de komende week de Kathrein versie 2.02 firmware.

 

In het "wild" is een versie 2.02 beta opgedoken. Deze inmiddels op mijn ontvanger gezet. (Rapidshare ufs910.zip)

 

Firmware wordt aangegeven als 2.02 met datum 21 april 2010.

 

Met usb stick de upgrade gedaan. Alle instellingen en zenderlijsten blijven gewoon staan.

 

HD beeld is prima.

 

Opnamen spelen goed af. Het lijkt erop dat voor- en achtergaan in de opnames nu veel sneller gaat.

 

Nog geen storingen tegengekomen.

 

Eindelijk komt er toch wat beweging in de orginele firmware van Kathrein.

 

Ben benieuwd of deze versie nu de verbeteringen bevat waar de gebruikers al lang op wachten.

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites


Best SM,

 

inmiddels draait versie (beta ?) 2.02 (910-UFS) hier en werkt, zo te zien en te horen, prima.

 

Ook de beeldkwaliteit lijkt mij beter.

 

Tot nu geen problemen gezien. Opnemen en afspelen vanaf de usb HD verloopt ook probleemloos.

 

Het is natuurlijk beter om te wachten op de op zeer korte termijn verschijnende versie. Maar ja, je wilt nieuwe firmware altijd even proberen.

 

Helaas, nu even geen second stage bootloader voor E2-USB.

 

Groet,

 

 

Bram

 

Zoals aangegeven blijven alle instellingen gewoon behouden.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste O,

 

het is natuurlijk wat verwarrend. 2.02 RC is duidelijk wat anders dan deze versie 2.02, die dan weer beta wordt genoemd.

 

Overigens vermeld de info na de installatie 2.02.

 

Schijnt voor heel korte tijd op Kathrein website te hebben gestaan.

 

Het werkt echter prima met een zeer goede beeldkwaliteit en zal waarschijnlijk een voorloper zijn van de toekomstige definitieve versie 2.02.

 

Kan het gebruik hiervan zeker aanbevelen.

 

Beter is natuurlijk om te wachten wanneer de versie officieel uitkomt.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de nieuwe 2.02 (beta) versie enige dagen in gebruik en geen enkel probleem tegengekomen.

 

Ook de commentaren elders zijn zeer gunstig.

 

Als de finale 2.02 nu deze week nu ook nog uitkomt, dan is de UFS-910 eindelijk een perfecte ontvanger.

 

Wachten is dan nog op de 2nd stage bootloader versie om naar wens Enigma en andere versies via de usb stick te kunnen draaien.

 

Groet,

 

Bram

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SM,

 

AAF 2.0E is gebaseerd, naar ik meen op de Kathrein versie 1.07. Het AAF Team heeft hier allerlei zaken aan toegevoegd, alsmede de webpagina. Echter de basis hiervan is nog altijd de Kathrein firmware.

 

Daarna zijn er de Kathrein versie 2.00 2.02RC versies verschenen en nu, na een hele lange tijd wachten, komt er deze week, de finale versie uit van 2.02 of wordt het misschien versie 2.03.

 

2.02RC gaf nog diverse fouten en er was veel kritiek op het uitblijven van verbeteringen. Deze versies zijn dan ook niet door AAF bewerkt, anders dan de uitbreiding met de 2nd stage BL.

 

De problemen waren o.a. het niet goed werken van de EPG. Zag ook nog regelmatig de melding van een gecodeerde uitzending over mijn scherm gaan, met even stilstaan van het beeld.

 

Regelmatig haperingen, vastlopers, etc, etc.

 

Deze versie Kathrein 2.02 (beta), uitgave 23-04, is toevallig ontdekt en is zeer waarschijnlijk de definitieve versie of een voorloper hiervan.

 

Nu het opmerkelijke hiervan is, dat vrijwel alles nu prima werkt. EPG schijnt volgens de berichten nu eindelijk pas goed te werken.

 

Geen storingen of vastlopers meer.

 

Afspelen en opnemen werkt zoals het behoort zonder onderbrekingen.

 

Ik vind ook het beeld beter op mijn LCD TV, intensiever van kleur. Maar dat is mogelijk subjectief.

 

Zoals aangegeven lijkt er nu een versie van de firmware te komen, die vrijwel perfect werkt. Dit wordt ook uit diverse andere bronnen bevestigd.

 

Vervolgens een zaak van AAF om er eigen "draai" aan te geven en de uitbreidingen hieraan ook te gaan toevoegen.

 

Ik draai E2 en andere versies nog altijd vanaf de USB stick met een originele Kathrein versie (met AAF 2nd stage BL) in de Flash.

 

Kortom voor nieuwsgierigen, die niet kunnen wachten, is het interessant om deze versie eens te proberen. Opmerkelijk hoe stabiel deze firmware nu wel werkt.

 

Maar verwacht echter geen ingrijpende vernieuwingen. De uitbreidingen zullen zeker weer van AAF moeten komen. Maar deze versie als basis, doet de ontvanger eindelijk wat deze behoort te doen.

 

Voor definitieve versie is het nog even wachten. Daarna moeten we weer wachten op de toevoegingen door het fantastische AAf Team.

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Upgrade naar 2.02 Final kan eenvoudige worden gedaan met USB stick (met de Emergency boot).

 

Upgrade bestaat uit 2 bestanden: een cramfs.img en vmlinux.ub.img.

 

Alle instellingen en zenderlijsten blijven na de upgrade dan hetzelfde.

 

Gebruik men de Notfall image. Dan zijn de eigen instellingen niet meer aanwezig.

 

Het werkt hier naar behoren. Helaas, even geen 2nd stage bootloader voor E2 en andere images op USB stick. Hopenlijk gaat AAF snel aan de slag met deze versie.

 

Voor de goede vrede thuis is het beter de originele versie in de Flash te zetten en de overige images op de USB stick. "Frau Otto normal Verbraucher" wil gewoon TV kijken liefst steeds op dezelfde manier.

 

Op de USB stick is ruimte genoeg voor Otto om van alles uit te proberen !

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie kan mij uitleggen hoe dit kan , ik heb de 2.02 versie op mijn kathy gezet en heb dan geen geluid op de muziekzender VH1 op alle andere zenders heb ik wel geluid. Als ik de 2.01 versie weer terug zet heb ik wel geluid op VH1.

Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de russische Sat-expert website vind je nu een versie met FTP, camd3 en 2nd bootloader (ufs910_fw2.02_final+FTP+camd3+2boot.zip)

Geen tijd om het momenteel te testen, maar in het verleden werkte hun versies OK.

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...