Ga naar inhoud


azbox in vergelijk met dreambox


tismij

Aanbevolen berichten

nu heb ik een DM7020 en op de slaapkamer een DM500.

 

Helaas is sinds enkele dagen de DM500 nogal zwart (toasted is de meest correcte benaming) dus nu moet ik op zoek naar iets nieuws.

Eerst wilde ik gewoon een 2e hands 500 scoren en weer boven zetten maar nu denk ik erover de 7020 boven te zetten en beneden iets met HD te zetten.

 

De dreamboxen vind ik eigenlijk veel te duur en de azboxen zijn veel leuker geprijst (vooral de elite) dus nu vroeg ik me af of ik met de Azbox (elite bv) alles kan wat ook met de DM kan?

Ik gebruik een gewone (nog oude) CD kaart en heb via een vriend een paar "extra" zenders uit het buitenland die ik wil kunnen blijven kijken (CCcam).

 

Zelf ben ik redelijk technisch maar na instellen moet het wel allemaal gewoon werken anders krijg ik ruzie met mijn vrouw smile

 

Graag jullie advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites


wennen vind ik niet erg maar een DM500HD is vanaf 329,- en de elite is 259,- en kan aardig wat meer.

 

Maar zijn ze nog actief met support en firmware bezig en is de userbase nog aan het groeien?

Ben eigenlijk benieuwd of de DM500HD de 70,- meer waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik van wel maar dat is ieder zijn mening de Azbox is een leuke decoder hoor en de firmware zijn ze nog steeds mee bezig en de MultiCAS (soort CCcam)is gewoon super te noemen daar komt bijna iedere week wel een versie van uit.

 

Ik zeg probeer het gewoon.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je denkt een enigma ontvanger te kopen moet je het zeker niet doen ( zoals hier gezegd wordt is het even wennen maar dat gaat zeer snel )

 

Inderdaad met de laatste fw en de laatste multicas draait ie super.

 

Overigens 259 is een beetje hoog als je een beetje shopt kom je nog wel enekele 10tallen eurie lager uit.

 

Ik vergelijk geen enkele ontvanger met een andere dat heeft geen zin:

 

Azbox geeft je gewoon een nieuwe hobby en draait nog stabiel ook.

 

DB500 hd 70 meer waard?? In mijn ogen zeker niet!!

 

 

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd wennen als je iets anders gewend bent. Zelf vind ik de bediening van de AZbox erg prettig.

 

Ook ik was gewend aan de Dreambox, maar inmiddels vind ik de AZbox toch de leukere hobby machine. Hare Majesteit is er ook tevreden over, maar de DM8000 heeft toch nog haar voorkeur.

 

Het leuke van de AZbox vind ik ook, dat je méér krijgt voor minder geld! Een mogelijkheid voor een extra tuner, aansluiten van een externe HDD (of inbouwen bij de Premium HD/+). Ik heb hier een C-tuner in de HD+, maar een T-tuner gaat net zo makkelijk.

 

Zo heb je toch dat ieder zijn of haar voorkeur heeft of houdt.

Gewoon proberen zou ik zeggen, tenzij je een extra bak geld er tegenaan wilt gooien.

 

 

 

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het leuke van de AZbox vind ik ook, dat je méér krijgt voor minder geld!


Ja inderdaad ook een bak lawaai, laugh
wat de " premium+ " betreft.
Een van reden dat hij hier de deur uit gegaan is, dat de fan een verschrikkelijke herrie maakt.
Verder vind ik dat er maar 1 emu/cam echt goed draait op een Azbox,En dat is Multicas
Ik heb met geen een andere cam de kaartlezer aan de praat kunnen krijgen.




DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook

Ja inderdaad ook een bak lawaai, laugh
wat de " premium+ " betreft.
Een van reden dat hij hier de deur uit gegaan is, dat de fan een verschrikkelijke herrie maakt.



@Satlook,

Die herrie is (voor een hobbyist) relatief eenvoudig/goedkoop te verhelpen.

Dat neemt niet weg dat de lawaaiventilator een grote miskleun is bij de AZBox Premium HD Plus.
Dit zou eigenlijk zonder kosten/ongemak voor de klant verholpen moeten worden.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook

Ja inderdaad ook een bak lawaai, laugh
wat de " premium+ " betreft.
Een van reden dat hij hier de deur uit gegaan is, dat de fan een verschrikkelijke herrie maakt.

Fan is uit te schakelen via instellingen en je hebt er geen last meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Fan is uit te schakelen via instellingen en je hebt er geen last meer van.


Wat heb je dan nog aan een Fan ?
Kan hij er beter helemaal niet in zitten.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook
Citaat:
Fan is uit te schakelen via instellingen en je hebt er geen last meer van.


Wat heb je dan nog aan een Fan ?
Kan hij er beter helemaal niet in zitten.


Tja, hoe zou dat dan zitten bij al dat fan-aanbod in PC-land?
De meesten hebben echt wel nut hoor!

Het gaat erom dat de warmte die zich in de kast ontwikkeld sneller naar buiten kan. Hierdoor zal de temperatuur door koudere luchttoevoer in de box afnemen en resulteert dit in een betere prestatie.

Gebruik je de fan niet, dan zal op zich de box goed blijven werken, maar de kans is aanwezig (afhankelijk van opstelling en omgeving) dat de box door de warmte minder gaat presteren. Dit hoeft dus niet!

Vooral bij gebruik van een HDD zou ik zeker niet de fan uitzetten. Je hebt immers een extra warmtebron.
Als ik mij dan al stoor aan het geluid van de fan, koop ik liever voor een paar eurie een stillere 5v fan.

Er is één troost. Er zijn in ieder geval nog geen gevallen bekend zoals bij DM, waar in de box temperaturen gemeten zijn van 100+
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast yuppie

koop je toch een stille ventilator..ze zijn er in alle soorten en maten.De box is vrij goedkoop,dus ze zullen wel op de kwaliteit van dit soort dingen(ventilator oa )bezuinigd hebben.

Een stille ventilator kost een paar euro,en dan heb je nergens meer last van :-)

 

mvg yuppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een Azbox doe dan wordt het toch de elite, ik heb geen interne HD of twintuner nodig.

Gaat er maar om dat ik goed beeld en geluid heb (en HD zenders) voor een nette prijs.

De 500HD vind ik nogal duur en in verhouding lijkt de azbox elite meer waar voor zijn geld (lees kan minimaal hetzelfde alleen voor minder geld) echter moet de box wel gewoon eenvoudig en rechtlijnig te bedienen zijn en redelijk stabiel lopen.

 

Is er enig zicht op wanneer de software uit de beta fase komt en gewoon voor het TV/HD gedeelte echt stabiel loopt?(mediaplayer gedeelte is leuk als het net zo goed werkt als xbmx maar anders niet nodig).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Tsjaaa wanneer is een software uit beta? Zeg jij het maar? Wanneer alles werkt mss? Maar wanneer werkt alles wat werkt voor de ene werkt voor de andere niet. Zo kunnen we wel ff door gaan. Kortom ik heb geen idee.

 

TV gedeelte werkt zeer stabiel en ik heb nooit freezes. Bediening is vrij gemakkelijk en de menu's spreken voor zich en zijn in het nederlands in te stellen.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VluggeW
Hallo,

Tsjaaa wanneer is een software uit beta? Zeg jij het maar? Wanneer alles werkt mss? Maar wanneer werkt alles wat werkt voor de ene werkt voor de andere niet. Zo kunnen we wel ff door gaan. Kortom ik heb geen idee.

TV gedeelte werkt zeer stabiel en ik heb nooit freezes. Bediening is vrij gemakkelijk en de menu's spreken voor zich en zijn in het nederlands in te stellen.

Greetz


TV gedeelte werkt dus iig goed en stabiel?
Vergelijkbaar goed en stabiel als bv de DM7020?
En dan ook met CCcam (MultiCas?) ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...