Ga naar inhoud


Aansluitprobleem icm DM7000


Ribbe82

Aanbevolen berichten

Het gaat om de volgende configuratie:

 

Wavefrontier met 4x duo-lnb, 2x diseqc 4/1. Er gaan dus 2 aparte lijnen naar binnen. Eén gaat rechtstreeks naar tuner A van VU+, de andere gaat naar een DM7000, en de output van die DM7000 gaat weer naar tuner B VU+.

 

Als de DM7000 in standby staat, dan geeft ie z'n signaal door aan de VU+ die dan volledig 2x signaal heeft. Als DM7000 speelt dan wordt het signaal naar VU+ tunerB afgeschakeld. Zo zou het moeten werken toch?

 

Nee dus, de VU+ tuner B krijgt alleen signaal als de DM7000 speelt, en die DM7000 kan dan vervolgens geen diseqc meer versturen terwijl de VU+ volledige controle heeft.

Vreemd? Doe ik wat verkeerd?

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de 7000 uit staat, of in standby, dan moet het signaal inderdaad 100% worden doorgegeven aan de VU+. De 7000 stuurt dan nl. geen stroom naar de switch/LNB.

Op de VU+ moet dat geen verschil maken met twee rechtstreekse aansluitingen (inclusief diseqc control).

 

Als de 7000 aan staat, dan heb je op de vu+ beperkte ontvangst mogelijkheden. Je kan dan alleen de transponder ontvangen die op dat moment door de 7000 wordt gebruikt.

 

Als een doorlus niet goed werkt (met 7000 in standby), probeer dan eens op de VU+ naar een andere satelliet te zappen en weer terug. Zelf heb ik een doorlus van mijn 8000 naar mijn AZbox. Meestal gaat dat goed, maar soms ook niet. Satelliet zappen helpt dan en verder loopt het dan goed.

 

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...