Ga naar inhoud


hoe ds9 met mastera&16f628


Gast

Aanbevolen berichten

Ik dag laat ik het maar effe hier posten.<BR>Ik heb hier een chipc@rd met een 24c65 en een 16f628.<BR>gebruik een mastera programmer.<BR>met welke software krijg ik die ds9 files er in chipcat gaat niet, want die kent de chips niet.<BR>icprog gaat ook al niet, kent de 16f628 weer niet.<P>wie weet het wel.<P>grtn

Link naar reactie
Delen op andere sites


Digitaal, icprog 1.04 kent wel degelijk de 16f628/24c65!<BR>Met mastera stand 3/4 JDM PIC/EEPROM kan je de files op je kaart schrijven. Is wel 1 puntje dat je moet doen pin 4/5 van je eeprom<BR>bruggen. <BR>Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, de 16f628 staat gewoon in icprog 1.04<BR>@Avensis, kun je me uitleggen waar dat bruggen van pin 4/5 voor dient?<BR>Of is dat alleen nodig bij de mastera?<BR>Ik heb namelijk met icprog mijn 16f622/24c65 altijd probleemloos kunnen proggen met de JDM. Dat denk ik tenminste want het heeft maanden lang gewerkt laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@WaferJo<BR>Zoals ik al schreef, dat heeft gewerkt. Na mijn PC-crash van enige tijd geleden, heb ik weer opnieuw mijn info bij elkaar moeten sprokkelen, maar die 16f622/24c65 info ben ik nooit meer tegengekomen. Heb ik ook eerlijk gezegd nooit meer naar gezocht want dat waren ird. files en ik doe eigenlijk nooit meer wat met ird. Het is nu alleen nog sec. en via. wat de klok slaat.<P>Maar begrijp ik het goed dat je met ds9 aan de gang bent? Ben ik benieuwd naar. Ik ben nu ook van plan een hummie aan te schaffen. Werk nu nog met de echo*3k, maar nu met de beloftes van ds9 kan ik toch niet langer meer om de hummie heen, of wel soms<BR> cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt een hummie is een perfecte keuze, piccard2 erin en je hebt s*ca, ird*to en via.<P>Aleen het auto-schakelen werkt bij mij nog niet perfect.<P>WaferJo. laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook een humax en een mastera programmer.wel 1 met een oranje knop<BR>ook heb ik een piccard-gold v2.0 kaart<BR>zou je mij kunnen vertellen hoe ik daar een werkende kaart van kan maken.?<BR>ik probeer het met icprog 1.03 en 1.04, maar<BR>als ik de pic. ga programmeren, krijg ik bij het verif... de melding error in 000h.???<BR>is er ook een loader voor deze kaart?.<BR>ook heb ik chipcat geprobeert, maar kan je niet de goede ic's kiezen.<BR>kan je mij zeggen wat er fout gaat en eventuwwl de files of loader mailen<BR>thankx. iemandthuis@hotmail.com frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb exact hetzelfde probleem, alleen met een doodgewone goldkaart op een mastercrd! Een atmel kan ik perfect aan de gang krijgen, dus mn hardware is ok. Iemand een idee rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

goldcard kan je prima met chipcat programmeren.<BR>Die heb ik hier ook in combinatie met de mastera met gele knopje.<BR>programma geeft zelf de mode aan waarin je de programmer moet zetten.<P>grtn suk6 patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor allen dan nog maar eens de uitleg.<BR>Mastera bestaat in 2 versies, degeen met de <BR>oranje knop voor de instellingen heeft een <BR>klein probleem met het proggen va bv de 16f628 en geeft dan verify errors. De truk is om dan pin 4/5 van de eeprom te bruggen. Dit<BR>stelt de mastera in in staat om zowel je pic als je eeprom te proggen. Zet wel verify tijdens proggen aan anders gaat het nog fout met verify. DS9 werkt hier trouwens perfekt.<BR>Duwgati bij mijn weten geldt dat ook voor de mastrcrd. Dient om through pic programming mogelijk te maken.<BR>Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

beste avensis smile.gif" border="0 <BR>ben ook al weken bezig en krijg het niet voor elkaar. heb een ds9 kaart pic16f876/24c65 met 5 aanlsuitingen. heb begrepen dat je ook kaarten heb met 8 aansluitingen. kan je beide kaarten ongestraft bruggen ? <P>en welke zijn pin 4 en 5, kan je ze gewoon meet een draadje doorsolderen ?<P>hoor gaarne van jullie<P>m.vr.gr.<BR>tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...