Ga naar inhoud


Zoek soort van Mini VPN verbinding om alleen DB van programma live te gebruiken


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik heb hier mijn server met daarop het boekhoud pakket staan.

 

Ik kan in dit boekhoud pakket de software als "Server" en als "Client" installeren.

 

Bij de client installatie moet ik dan aangeven waar de databases staan.

 

Wat ik graag zou willen is een tooltje welke een soort van vpn opent met de server (meerdere users moeten mogelijk zijn simultaan) en een live drive mapping mogelijk maakt waardoor hij de DB's op de server direct bijwerkt.

 

Ik heb bijvoorbeeld Net Drive gevonden welke een drive mapping mogelijk maakt middels FTP (moet nog testen of dit werkt met het programma), maar dan zal hij de DB's bestanden downloaden naar een soort mirror/temp map van de server naar de client. Deze DB's kunnen vrij groot worden waardoor dit eigenlijk niet is wat ik zoek.

 

Als iemand mijn gebrabbel begrijpt, weet die iemand dan toevallig alternatieven?

 

Thx

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: DRG
wat voor database is het ? mssql of mysql kan je eenvoudig benaderen zonder dat je de hele database file hoeft te openen


Van hun site:

Tot en met versie 11 van ***Naam Pakket*** was de database van Mamut gebaseerd op Visual Fox Pro. Vanaf versie 12 is de database gebaseerd op MS SQL. Dit brengt veranderingen met zich mee die door kunnen werken in velden die in de rapporten worden gebruikt. De oorzaak hiervan is dat de programmeertaal is veranderd van MS Visual FoxPro naar T-SQL.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij kun je je connectie regelen met de sql native client. zeker als ik zie dat die ook gebruikt wordt:

 

Citaat:

 

Firewall

Firewalls blokkeren vaak de toegang tot internet voor Mamut. Deze toegang is noodzakelijk voor onder andere registratie en verificatie van uw licentie. Hoe u Mamut toegang kunt geven tot internet is afhankelijk van uw firewall. Gebruik de Help-functie in uw firewall voor meer informatie over hoe u de instellingen dient aan te passen.

U gaat als volgt te werk:

· Geef Mamut volledige toegang tot het internet in de firewall op uw pc.

· Geef Microsoft SQL Server Native Client volledige toegang tot de firewall op uw pc.

· Als uw server draait op Microsoft Small Business Server, dan dient u in de firewall Isa 2004 het aantal koppelingen per client op 2000 te zetten. Zie de documentatie van Small Business Server voor gedetailleerde informatie.

· Stel dit - indien mogelijk - ook in de firewall op de server in indien u geen Small Business Server heeft.

 

 

 

neem aan dat de gebruikers via internet erbij moeten kunnen.

 

snap wel wat je wil maar begrijp het niet........

 

ze hebben zelf oplossingen http://www.mamut.com/nl/support/search/faq.asp?lcid=1043&id=02022163

 

zou zelf gaan voor RDP icm een router -> router vpn oplossing (zeg maar telewerken)

 

groet,

 

Kees

 

 

p.s. vergeet niet dat de boekhouding(erp) een essentieele onderdeel is van jouw bedrijfsvoering en je dus op een gepaste, veilige en van support voorziene manier mee om moet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kees kas
volgens mij kun je je connectie regelen met de sql native client. zeker als ik zie dat die ook gebruikt wordt:

Citaat:


Firewall
Firewalls blokkeren vaak de toegang tot internet voor Mamut. Deze toegang is noodzakelijk voor onder andere registratie en verificatie van uw licentie. Hoe u Mamut toegang kunt geven tot internet is afhankelijk van uw firewall. Gebruik de Help-functie in uw firewall voor meer informatie over hoe u de instellingen dient aan te passen.
U gaat als volgt te werk:
· Geef Mamut volledige toegang tot het internet in de firewall op uw pc.
· Geef Microsoft SQL Server Native Client volledige toegang tot de firewall op uw pc.
· Als uw server draait op Microsoft Small Business Server, dan dient u in de firewall Isa 2004 het aantal koppelingen per client op 2000 te zetten. Zie de documentatie van Small Business Server voor gedetailleerde informatie.
· Stel dit - indien mogelijk - ook in de firewall op de server in indien u geen Small Business Server heeft.




neem aan dat de gebruikers via internet erbij moeten kunnen.

snap wel wat je wil maar begrijp het niet........

ze hebben zelf oplossingen http://www.mamut.com/nl/support/search/faq.asp?lcid=1043&id=02022163

zou zelf gaan voor RDP icm een router -> router vpn oplossing (zeg maar telewerken)

groet,

Kees


p.s. vergeet niet dat de boekhouding(erp) een essentieele onderdeel is van jouw bedrijfsvoering en je dus op een gepaste, veilige en van support voorziene manier mee om moet gaan.


Dat is precies zoals we het nu al hebben, maar ik wil het juist anders. Zij bieden een client/server oplossing voor LAN maar ik wil het werkend hebben voor WAN.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...