Ga naar inhoud


OpenPLi NFS opnames TEST workaround


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Oldfield
Bedankt voor de info. Ter aanvulling: net de OpenPLi versie van 25 maart weer teruggezet: geen problemen met NFS (ned1hd, rtl4, arteHD), terwijl deze kanalen met de nieuwe versie wel ellende geven. Hoop dat de oorzaak snel wordt gevonden.


die kan echter alleen gevonden bij gedocumenteerde input van wat wel of niet werkt bij gebruikers...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zekerste manier om het op te lossen is om je dreambox en NFS server een weekje bij mij neer te zetten, dan hoef ik niet te gokken...

 

Enfin, een van de testers die vergelijkbare problemen had met een DM800 en NFS rapporteerde dat de wijziging die deze nacht is doorgevoerd bij hem zorgde dat hij weer zonder hikken kon opnemen (6 uur opname getest).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een aantal dagen geleden (31/5) ook maar eens overgegaan naar de nieuwe versie op mijn DM800. Het bovenstaande probleem hinderde ook mij over te gaan.

 

Het default image gaf bij mij problemen bij een time shift opname op Ned1 HD (feitelijk 1 HD opname en 1 HD opname kijken) naar een Synology 107+ toe (wel een route met meerdere routers en switches).

 

Met de dirty background ratio op 1 werkt dit wel goed smile

 

Als ik nu een extra HD opname (2 x HD opname, 1 x HD kijken) start en dan weer een time shift doe krijg ik wel af en toe een hikje. Deze situatie zal echter in de praktijk bij mij niet vaak voorkomen.

 

Groeten,

GVW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Bij packet loss moet de UDP variant het hele datagram (=wsize) opnieuw versturen, bij de default wsize van 32k zijn dat ruim 20 IP pakketjes. Met TCP hoeft hij alleen maar dat ene pakketje opnieuw te sturen.

Zooo simpel is het niet. Ik heb enige kennis van udp en tcp ;-)

Op een wired lan heb je zowiezo zo goed als geen packet loss. Daar staat dan ook wel weer tegenover dat er tegenwoordig niet zoveel redenen meer zijn om geen tcp te gebruiken (resources).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij doen de meeste zenders het intussen goed, alleen BBC HD blijft een beetje een probleem. Ik heb piek-bitrates gemeten van 26 mbps, kennelijk haalt CDS dat niet.

 

Met de wijziging die MiLo gisteren heeft doorgevoerd lijkt dat probleem ook opgelost te zijn. Ik ga de komende dagen nog wat meer testen, maar daarvóór wil ik eerst nog even de code voor het weergeven van deze overflow errors wat verbeteren, zodat ik er niet 1 hoef te missen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd vervelend om 'spelbreker' te moeten zijn, maar de laatste wijziging van MiLo heeft het probleem bij mij niet opgelost. Ik zie nog steeds een hoop gestotter op diverse HD kanalen.

Voor de zekerheid ook nog even de oude versie van OpenPLi getest: opnames met die versie geven geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer ook CIFS (samba) eens? Niet als oplossing, maar om zeker te weten dat het NFS-specifiek is.

 

Als je sneller feedback wil, draai dan enigma2 vanuit een telnet sessie, dus "init 4" en dan "enigma2". In de logging komen de hikjes langs als "OVERFLOW", je kunt dan wat sneller zien of je opnames soepel lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je QNap even updaten? Wellicht is er een nieuwe firmware voor? Want voor de Synology gebruikers is er geen probleem meer met opnames dmv nfs.

 

Gert.

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerder berichtte ik al dat de oude versie van OpenPli nog steeds prima performance geeft met de QNAP. Ik heb twee DM800's - eentje draait OpenPLi van voor 1 mei, ééntje van erna. De verschillen zijn groot.

Een update van de firmware van de QNAP vind ik dus niet zo voor de hand liggen, mede gebaseerd op het antwoord van Tonskidutch. Hij meldde dat (de implementatie van) NFS de laatste tijd niet is gewijzigd. Ik wordt weer even Gemini gebruiker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te voorkomen dat in de verkeerde richting naar de oplossing wordt gezocht toch nog even de firmware van de QNAP ge-update naar de laatste.

Geen verschil.

Voor de 'kijkers die wat later hebben ingeschakeld': opnames met de versie van open pli na 1 mei in combinatie met een QNAP NAS (409 pro) geven stotterend beeld (zowel met NFS als CIFS). Met de oude versie (in mijn geval van 23 maart) geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je enigma2 vanuit telnet draait (ik weet niet hoe handig je bent, dus gewoon melden als je niet begrijp wat ik bedoel) zie je dan "OVERFLOW" logging voorbij komen?

 

Kun je ook ergens netwerkverkeer monitoren (als grafiekje ofzo)? Bijvoorbeeld op de NAS? Of iets wat elke seconde wat informatie geeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...