Ga naar inhoud


[DM500HD] Re-animeren mogelijk ???


mr_rolin

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: mr_rolin


Ik hoop wel, dat deze het langer uithoudt.



Ik ben en blijf toch benieuwd wat er nou aan de hand is met die boxen, lijkt erop dat er een goede en een slechte serie is. Hier draait er eentje inmiddels twee maanden volledig probleemloos. Ik heb inmiddels een jaartje of zeven een wok op het dak en al diverse ontvangers versleten, maar dit is absoluut een toppertje!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: mr_rolin


Ik hoop wel, dat deze het langer uithoudt.



Ik ben en blijf toch benieuwd wat er nou aan de hand is met die boxen, lijkt erop dat er een goede en een slechte serie is. Hier draait er eentje inmiddels twee maanden volledig probleemloos. Ik heb inmiddels een jaartje of zeven een wok op het dak en al diverse ontvangers versleten, maar dit is absoluut een toppertje!

Zelfde hier, een geweldig apparaat en veel stabieler dan de vorige modellen van Dream. Het is wel belangrijk om duidelijk te krijgen wat er nou aan de hand is / was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi iedereen,

 

Ja, hij doet het nog steeds :D.

Ik zie op de site van DMM dat er inmiddels een nieuwe bootloader versie 78 is ter ondersteuning van een nieuwe (hardware) flashcontroller.

 

Zou die dan toch in een aantal gevallen de problemen hebben veroorzaakt?

 

Een beetje openheid van DMM naar hun klanten zou toch wel op zijn plaats zijn.

 

Maar voorlopig geniet ik maar weer van mijn nieuwe 500HD (bouwjaar half april 2010, dus zeer waarschijnlijk ZONDER de nieuwe flashcontroller).

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info, mijn DM500HD was ook dood na 4 dagen gebruik, hij draaide prima zonder enige hiks of vastlopers, de image die erop zat was : Dream Elite BH 1.3 OE1.6 DM500hd Usb Tuner Multiboot, in eens liep het beeld vast en knipperde steeds(ik dacht mijn tv is defect geraakt o.i.d), nooit eerder gezien bij mijn oude 500's en 5620S.

Deze heb ik terug gestuurd naar de leverancier (via internet gekocht) en na ontvangst hebben ze direct en andere terug gestuurd, een nieuwe uiteraard.

De bootloader is te vinden bij "Device info" op de web interface die je krijgt bij het flashen via netwerk,zie foto's.

Nu draait mijn nieuwe exemplaar ook 4 dagen zonder problemen, deze keer geflashd met dream up en USB kabel, eerst de originele en laatste DMM image en daarna Open pli.

infosecondbox.jpg

 

 

infofirstbox.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duende


De bootloader is te vinden bij "Device info" op de web interface die je krijgt bij het flashen via netwerk,zie foto's.



Ik heb geen zin om opnieuw te gaan flashen want hier draait hij gewoon lekker, maar ik ben wel eens benieuwd welke bootloader ik hier heb. Zijn er nog andere manieren om daar achter te komen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Zijn er nog andere manieren om daar achter te komen?


Ja, gewoon in flashmodus zetten ZONDER daadwerkelijk te gaan flashen.
Dan via telnet zijn IP-adres intikken.
Hierna box spanningsloos maken en gewoon opnieuw op laten starten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Robbedoeske,

 

Misschien een kleine poll van satters met een niet meer te flashen DM500HD vwb de gebruikte image.

Ik had er in ieder geval op het tijdstip van overlijden de DreamElite BH OE1.6 versie 1.3 usb tuner multiboot op staan met bootloader #78.

 

Ik heb er nu de BH OE1.6 versie 1.24 opstaan met bootloader #78.

Ik heb eerst wel even getwijfeld of ik er weer een BH op zou zetten, maar ik vind dit een van de prettigste images (de 1.3 durfde ik niet aan :D).

 

Misschien is het interessant om te weten, of een bepaalde versie bootloader en een image versie bij elkaar horen. Ikzelf denk van niet, maar ik ben dan ook geen expert op dit gebied.

Ik vraag dit, omdat wanneer je een backup doet van je image in de flash, het backup programma meestal de laatste bootloader uit de ipkg tree ophaalt. Dus verse BH 1.24 met bootloader #77 en terug gezette flashbackup nu met bootloader #78.

 

Mvg,

 

Rolin

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...