Ga naar inhoud


neemt niks op na flash van 11-05


fcr052

Aanbevolen berichten

mijn DM8000HD is 14 dagen bij Dream op vakantie geweest, het Netzteil is vervangen. na terugkomst heb ik heb geflashd met de Open Pli versie van 11 mei 2010. alles prima aan het lopen, maar... hij neemt geen programma's meer op. nou ben ik maar een amateur, maar ligt dit aan de nieuwe kernel, de eventueel gebruikte skin, of wat doe ik nu dan verkeerd? misschien is er zelfs al een ander draadje met dit onderwerp, dan sorry!!

 

groetjes uit zuid-limbabwe

 

Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee, er komt geen melding, daarom twijfel ik of er iets in de instellingen is foutgegaan, bijvoorbeeld

ik sta op het punt hem opnieuw te gaan flashen met de versie van vandaag.

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fcr052
nee, er komt geen melding, daarom twijfel ik of er iets in de instellingen is foutgegaan, bijvoorbeeld
ik sta op het punt hem opnieuw te gaan flashen met de versie van vandaag.


nooit verkeerd om dat te doen
is in een paar dagen veel veranderd

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, het zal dan toch een ander probleem zijn, want na het flashen met Open Pli van vandaag heb ik nog steeds het zelfde probleem. de harde schijf maakt ook meer lawaai dan eerst, zou daar het probleem kunnen liggen?

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is nou precies het probleem, want "Hij neemt nie op" is wel erg vaag.

 

Welke opties kies je? Wat gebeurt er dan? Als eens een log bekeken? Werkt de harddisk wel? etc. etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcor64
Gewoon opnieuw flashen, ik had ook dit probleem.
Heb er eerst de originele image van dream er op gezet.
Daarna Newnigma² en hetwerkt weer als een speer.
Succes!!


Grt Satcor64


Dit hoeft met Enigma2 toch niet meer,flash wordt toch altijd volledig overschreven bij het flashen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn dat je reageert MiLo, zoals ik reeds aangaf ben ik een amateur en probeer te leren van dit forum. dat zal niet gaan met opmerkingen en vragen zoals jij die stelt, dit zal eerder amateurs doen besluiten voor een andere ontvanger te kiezen. ik wil hiermee aangeven dat vriendelijkheid geen geld kost maar misschien wel een fatsoensnorm is. jij hoeft mij niet te antwoorden, ik vraag hulp op mijn niveau aan die, die mij dat wilt en kan geven. ik heb aangegeven dat hij geen programma's meer opneemt en ging er dan vanuit dat het duidelijk was dat die op de harde schijf terecht moesten komen. dat deze meer lawaai maakt dan anders zou voor mij een aanwijzing kunnen zijn dat er iets fout mee is en hiervoor vraag ik dus een bevestiging aan het forum. als amateur zou ik niet weten waar ik een "log" moet bekijken en vraag waar ik dit kan vinden en dat dan kan meesturen met een antwoord. dus, zonder iemand voor het hoofd te willen stoten, wie kan en wilt mij helpen met mijn probleem?

 

groetjes uit south-limbabwe

 

Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet boos ofzo, ik wil alleen meer informatie. In hoeverre je een doorgewinterde computernerd of een beginner bent, dat kan ik niet op het scherm zien, dus gooi ik maar wat vragen op om te kijken hoe ver je komt. Hoe meer je zelf kunt, hoe sneller het gaat, desnoods gaan we gewoon stap voor stap er doorheen.

 

Als het met een ander image wel werkt, dan horen we dat ook graag natuurlijk, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

 

Beginnen we toch gewoon met wat eenvoudige testjes.

 

Als je nu een opname probeert te maken, krijg je dan een "lege" opname in de opname lijst, of staat er helemaal niets in de lijst?

 

Om te kijken of de harddisk wel gezien wordt, kun je vanuit de PC naar je dreambox kijken. Hiertoe open je een explorer venster, en blader door de netwerkomgeving om de dreambox te vinden, of tik direct in de adresbalk als je het adres al kent bijvoorbeeld: \\192.168.1.3\

Je zou daar een "harddisk" moeten zien.

 

Je kunt gewone bestanden op de disk van de dreambox plaatsen en lezen, als hij goed werkt. Kopieer een paar grote bestanden, en kopieer ze weer terug, dan weet je of de harddisk wel werkt naar behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MiLo ik heb jouw advies gevolg en de hdd gevonden via ftp en een crashlog van gisteren via prive mededelingen verstuurd, laat me even weten of ik dat goed heb gedaan?

 

bij voorbaat dank

 

Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo


Beginnen we toch gewoon met wat eenvoudige testjes.

Als je nu een opname probeert te maken, krijg je dan een "lege" opname in de opname lijst, of staat er helemaal niets in de lijst?


En een stap eerder, als je een opname start, krijg je dan een melding in beeld "Opname is gestart"?
Want dat zou wel moeten gebeuren namelijk.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt Henk, sorry, dat doet ie ook en dan neemt hij op. de opname loopt dan door tot de timer (bijvoorbeeld 1 uur) afgelopen is. daarna kijk ik en kan dan 2 minuten kijken en stopt het verhaal. hij geeft dan ook aan dat hij 2 minuten heeft opgenomen. verder staan er nog 2 oude programma's op van voor de reis naar duitsland, die kan ik gewoon kijken.

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, lastig verhaal.

Ik denk dat hier toch een gedegen log voor nodig is erachter te komen wat er mis gaat.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een telnet verbinding kan maken, geef dan eens de volgende commando's in en post de output daarvan hier ?

 

fdisk -l

mount

df -h

 

 

DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55

 

There are 10 types of people in the world: those

who understand binary, and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...