Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Geluid probleem op RE8000


CronoS

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb even een vraag, ik ben in het bezit van de Rebox RE8000 en een SmartWi. Maar zolang ik deze combinatie gebruik, heb ik het probleem dat mijn geluid wegvalt na een dag ofzo. Dus in eerste instantie werkt alles goed en het probleem doet zich meestal pas na een dag voor.. De host en de client kaart staan 60 cm uit elkaar, dus niet echt sprake van een storing.

 

Ik dacht altijd dat dit aan de combinatie lag SmartWi/Rebox, maar sinds afgelopen week zijn alle Canal Digitaal zenders FTA geworden, waarbij ik dus eigenlijk precies hetzelfde probleem ervaar? Dus naar een dag geen geluid meer. Op de SmartWi zit ook een lampje dat aangeeft dat hij informatie uitwisselt met zijn Client kaart, maar de afgelopen week is er geen activiteit geweest. Hierdoor verdenk ik dus nu mijn RE8000 ervan dat hij dit probleem veroorzaakt? Weet iemand toevallig of mijn gedachte kronkel juist is, of moet ik het toch zoeken bij de SmartWi?

 

Nog een vraag. Misschien heel erg simpel; maar als je op de Standby Knop duwt op de afstandsbediening. Wat moet er dan gebeuren, gaat deze in Sleep mode of in Standby Modus. Ik zie elke keer een ander resultaat, dus ik snap eigenlijk niet wat nu de standaard zou moeten zijn van deze knop? Bij sleep komt de decoder binnen een paar seconde weer op (maar heb ik mijn geluidsprobleem nog), bij Standby komt vervolgens het Rebox logo weer, maar heb ik wel weer geluid en werkt het OK (Duurt uiteraard wel langer).

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: CronoS
Hoi,

Ik heb even een vraag, ik ben in het bezit van de Rebox RE8000 en een SmartWi. Maar zolang ik deze combinatie gebruik, heb ik het probleem dat mijn geluid wegvalt na een dag ofzo. Dus in eerste instantie werkt alles goed en het probleem doet zich meestal pas na een dag voor.. De host en de client kaart staan 60 cm uit elkaar, dus niet echt sprake van een storing.

Ik dacht altijd dat dit aan de combinatie lag SmartWi/Rebox, maar sinds afgelopen week zijn alle Canal Digitaal zenders FTA geworden, waarbij ik dus eigenlijk precies hetzelfde probleem ervaar? Dus naar een dag geen geluid meer. Op de SmartWi zit ook een lampje dat aangeeft dat hij informatie uitwisselt met zijn Client kaart, maar de afgelopen week is er geen activiteit geweest. Hierdoor verdenk ik dus nu mijn RE8000 ervan dat hij dit probleem veroorzaakt? Weet iemand toevallig of mijn gedachte kronkel juist is, of moet ik het toch zoeken bij de SmartWi?

Nog een vraag. Misschien heel erg simpel; maar als je op de Standby Knop duwt op de afstandsbediening. Wat moet er dan gebeuren, gaat deze in Sleep mode of in Standby Modus. Ik zie elke keer een ander resultaat, dus ik snap eigenlijk niet wat nu de standaard zou moeten zijn van deze knop? Bij sleep komt de decoder binnen een paar seconde weer op (maar heb ik mijn geluidsprobleem nog), bij Standby komt vervolgens het Rebox logo weer, maar heb ik wel weer geluid en werkt het OK (Duurt uiteraard wel langer).

(Schopje), niemand bekent met de SmartWi? Mijn RE9000 werkt wel OK. Ook de .22 firmware heeft het probleem niet opgelost frown
Maargoed, zenders waren FTA vorige week en hetzelfde probleem met het geluid, kan het dan nog de SmartWi zijn? Wat zijn jullie ideeen?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je de laatste firmware van de smartwi heb is alles goed.

Zelf heb ik zes kaartjes liggen, gebruik er 4, en heb geen last van problemen met geluid.

De overige kaartjes van de smartwi ruil ik ook wel uit met kenissen (als ze visite hebben en de tv op hun logeerkamer ook moet werken) en die hebben daar ook geen probleem mee. In mijn slaapkamer, door betonnen vloer heen, op ongeveer 12 meter afstand van de zender prima ontvangst zo ook op zolder ,6 meter afstand van de zender,door twee betonvloeren heen (daar ook goed beeld met geluid) op een computer met receiver daarin.

Dit is alles wat ik zelf over mijn smartwi kan doorgeven.

Alleen kan ik niet aangeven hoe het nu werkt met de rebox omdat ik deze al een tijdje niet meer in huis heb, uitgeleend, maar als die terug komt ga ik er van uit dat die het ook wel weer zal accepteren en er mee werken.

 

Groet,

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

HoiCronos,ik draai ook met de 8000 icm met de smartwi.

van beide apparaten de laatste sw en geen problemen.

ook met de oude sw van de 8000 geen problemen.

op de slaapkamer icm de re 2701 ook geen probleem.

standby power kun je in het menu instellen.

 

suc6

amiko alien 2 , rebox 8000 , VU+ duo , multifocus E85 , htpc amd a4 , en een emubox met veel plezier in de kliko gegooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
(Schopje), niemand bekent met de SmartWi? Mijn RE9000 werkt wel OK.


Ik werk, al jaren, zonder problemen met de smartwi versie 6. In de RE-9000HD heb ik een (later aangesschafte) kaart zitten van versie 8. Het werkt allemaal zónder problemen.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wazig dat dit bij jullie allemaal goed gaat, ik ben in elk geval ook nog in discussie met de SmartWi jongens, ik heb ze wat informatie opgestuurd maar nog geen antwoord vernomen.

 

In elk geval is het wel goed om te horen dat het probleemloos met de RE8000 zou moeten werken. In mijn RE9000 werkt ook zonder problemen in elk geval, dus ik snap eigenlijk ook niet waar het verschil in moet zitten met de RE8000, zeker omdat de apparaten bijna identiek zijn...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Cronos,er schiet mij net iets binnen.

in het begin ook problemen gehad op de 2701 icm de smartwi.

dit antwoord gekregen op mijn vraag en opgelost.

 

Er kan soms wat misgaan met de timing. Dan kan je hetvolgende toepassen:

 

Via de smartwi toolbox (te vinden op http://www.nikolime.dk/smartwi/ )kan je de instellingen voor de clientcard bewerken. Bij 'client' voer je een manuele configuratie uit (zie handleiding ook te vinden op voornoemde site) Hier moet je NULL aanvinken zodat NULL niet gebruikt wordt.

 

amiko alien 2 , rebox 8000 , VU+ duo , multifocus E85 , htpc amd a4 , en een emubox met veel plezier in de kliko gegooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: capri28v6
hoi Cronos,er schiet mij net iets binnen.
in het begin ook problemen gehad op de 2701 icm de smartwi.
dit antwoord gekregen op mijn vraag en opgelost.

Er kan soms wat misgaan met de timing. Dan kan je hetvolgende toepassen:

Via de smartwi toolbox (te vinden op http://www.nikolime.dk/smartwi/ )kan je de instellingen voor de clientcard bewerken. Bij 'client' voer je een manuele configuratie uit (zie handleiding ook te vinden op voornoemde site) Hier moet je NULL aanvinken zodat NULL niet gebruikt wordt.

Thanks, ik ga hier even mee aan de slag. Sinds de nieuwe firmware heb ik geen tijd gehad om dit te bekijken, aangezien de box gemiddeld wel 1x per dag vastloopt smile Ik had al wel de slider verplaatst, maar manueel nog niets veranderd aan de clientkaart.

Trouwens nog een klein vraagje over de smartwi; is het nu eigenlijk de bedoeling dat je na een maand ongeveer de clientkaart terug stopt in de Master om deze opnieuw aan te melden? Ik heb het gevoel dat na een maand of zo ik meer last heb van de "gecodeerde zender" melding, ik dacht dat ik dit vorige keer opgelost heb om de kaart terug in de master te stoppen? Klopt dit, of zou dit niet nodig moeten zijn?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: capri28v6
hoi Cronos,er schiet mij net iets binnen.
in het begin ook problemen gehad op de 2701 icm de smartwi.
dit antwoord gekregen op mijn vraag en opgelost.

Er kan soms wat misgaan met de timing. Dan kan je hetvolgende toepassen:

Via de smartwi toolbox (te vinden op http://www.nikolime.dk/smartwi/ )kan je de instellingen voor de clientcard bewerken. Bij 'client' voer je een manuele configuratie uit (zie handleiding ook te vinden op voornoemde site) Hier moet je NULL aanvinken zodat NULL niet gebruikt wordt.

Vandaag pas even uitgeprobeerd, ben terug gegaan naar de 1.08.01 firmware vanwege alle vastlopers. Probleem met de audio is gebleven, ik heb ook even de Null uitgezet van de SmartWi, maar dit gaf geen resultaat (geluid was weer pleitte na een paar uur). Zelf denk ik niet dat het de SmartWi is aangezien (een tijdje terug) alle zenders FTA waren, toen viel mijn geluid ook dagelijks weg, de SmartWi deed op dat moment eigenlijk niets. Op zo een moment zou je verwachten dat na het zappen je weer geluid zou moeten hebben, dit geeft mij dus indruk dat er toch iets met de box is.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die box nu echt gewoon verrot is. Elke dag loopt deze box vast, de afgelopen paar dagen deze rebox veel gebruikt. Op een gegeven moment stopt het geluid, als ik dan vervolgens een keer zappen, dan loopt de gehele box vast. Dit gebeurt elke dag, dus ik verwacht niet meer dat dit aan de SmartWi ligt?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Ik denk dat die box nu echt gewoon verrot is. Elke dag loopt deze box vast, de afgelopen paar dagen deze rebox veel gebruikt. Op een gegeven moment stopt het geluid, als ik dan vervolgens een keer zappen, dan loopt de gehele box vast. Dit gebeurt elke dag, dus ik verwacht niet meer dat dit aan de SmartWi ligt?

als je het niet zeker weet waarom doe je dan niet even de kaart 1 tot 2 dagen gewoon in de ontvanger
loopt i dan nog steeds vast weet je zeker dat het niet aan de smartwi ligt en is het gissen afgelopen
en kun je met zekerheid stellen dat het aan de ontvanger ligt

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rienk
Origineel bericht van: CronoS
Ik denk dat die box nu echt gewoon verrot is. Elke dag loopt deze box vast, de afgelopen paar dagen deze rebox veel gebruikt. Op een gegeven moment stopt het geluid, als ik dan vervolgens een keer zappen, dan loopt de gehele box vast. Dit gebeurt elke dag, dus ik verwacht niet meer dat dit aan de SmartWi ligt?

als je het niet zeker weet waarom doe je dan niet even de kaart 1 tot 2 dagen gewoon in de ontvanger
loopt i dan nog steeds vast weet je zeker dat het niet aan de smartwi ligt en is het gissen afgelopen
en kun je met zekerheid stellen dat het aan de ontvanger ligt

Dat heb ik net toevallig gedaan, heb een TVV kaartje erin gestoken. Even kijken hoe dit gaat smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het TVV kaartje hetzelfde probleem, ik ga straks even terug naar de V97 firmware, ik snap niet waarom het geluid na een dag wegvalt (en de box daarna eigenlijk vastloopt)..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

De V97 software gaat er gewoon niet op, de box blijft hangen op "downloaden software". USB Stick geformateerd en data er opnieuw opgezet, geen resultaat. Ik heb verder geen alternatieve firmware's ofzo geladen, dus hij is nog hoe hij uit de fabriek kwam.

Iemand die nog de V97 firmware gebruikt op de Rebox RE8000, of is er gewoon een probleem met deze firmware op de RE8000?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...