Ga naar inhoud


[Pioneer] J-TAG


EmQu

Aanbevolen berichten

Wie o wie, in de omgeving Gouda, kan mij een J-Tag lenen zodat ik de Pioneer van mijn schoonpa kan patchen. Ik wil desnoods zijn Pioneer meenemen zodat je de J-Tag in je bezit kunt houden.

 

Alvast bedankt,

 

Marc

...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Marc,

 

Is niet zo moeilijk om er zelf eentje te maken; materiaal hooguit € 10,00.

Je kan dan altijd de firmware aanpassen als je dat wilt.

Misschien zijn er wel board-leden die een JTAG-interface voor je schoonpapa willen maken.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord, maar ik kan het dus absoluut niet zelf maken want ik snap helemaal niets van die schema's en ik wil geen 50 euro betalen voor iets wat ik misschien 1 keer gebruik. Maar wie weet is er iemand die mij wil helpen ?

 

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik weetb niet over welke Pioneer je praat maar als het de DBR-S110NL is dan moet je ook nog een 20-polige connector en een apart 3.3Volt voedingsdraadje op het mainboard solderen. Garantie is dus weg.

Ik weet ook niet welke kanalen hij wilt zien (Astar of Astra en Hotbird). Bij alleen Astra kan je dus net zo goed alleen een Funcard kopen.

Groetjes,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de volledigheid:

Er zijn 2 typen JTAG-interfaces voor de Pioneer beschreven in het Pionero manual. Het type met de HC244 heeft een voeding nodig, zoals Wim Beckers beschrijft. De andere interface (enkele weerstanden, leds en een diode) heeft die voeding niet nodig.

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satori,

 

Weer terug van vakantie ?

Goede vakantie gehad? Menigeen miste je al en er zal dus best wel wat werk op je af komen.

Heb jij soms al informatie vwb betreft de nieuwe Pioneer DBR-S120NL wat betreft firmware patchen etc. ?

 

Groetjes,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Neem eens kontakt op met boardlid "Pilsener", zie onder thread "Jtag Lenen ? van Tonskidutch) enkele bladzijden terug.

Volgens mij is hij bereidt om een Jtag-interface voor je te bouwen.

Groetjes,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad na de nodige vertraging weer terug van weggeweest. En, dank je wel, ondanks dat ik geen tv, geen schotel, geen internet en geen computer in de buurt had, heb ik een zeer goede vakantie gehad.

Ik heb inmiddels mijn PM's en prive emails bijgewerkt. Door een heleboel threads gelezen, het programma van johnnny opgehaald en uitgepobeerd en de NL versie van MikeVL opgehaald, maar nog niet getest. De reacties van een aantal mensen zijn echter zeer positief. Daarnaast heb ik het regeerakkoord uitgeprint en grofweg doorgekeken. (Kon niks vinden over satelieten).

Ik moet ook nog gaan kijken bij de andere boards. Maar omdat ik, door de vertraging, een nacht heb overgeslagen moet ik ook nog tussendoor slapen en het gras is ook al niet kort gebleven. Dus ik heb nog wat meer achterstallig onderhoud.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Wim

 

Ik heb eens zitten neuzen op het net en ben bij de satellietshop een OSLINK/JTAG interface tegengekomen. Zelf heb ik een Philips kastje dus misschien kan ik met dit apparaatje 2 vliegen in 1 klap slaan. Want de vorige keer dat ik mijn Philips heb gepatcht kostte het onderhand 9 uur en zat ik met samengeknepen billen te kijken of het allemaal goed ging. Kun jij eens op de site kijken of ik wat aan deze combi interface heb en of ik dan nog zo'n 3,3V draadje moet solderen. De 20 pins weet ik zeker maar volgens mij is dit degene waar ik geen 3,3V draadje voor nodig heb. Ik kan helaas de link niet neerzetten want dat mag geloof ik niet maar ik neem aan dat je wel weet welke site ik bedoel.

 

Thnx,

 

M@rc

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Stuur dan de link maar even via een PM naar me toe. Ik zal even kijken of je er wat aan hebt maar ik heb dus totaal geen ervaring met een Philips deco (schelen volgens mij niet zoveel vwb de hardware).

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb er naar gekeken en ben niet veel wijzer geworden. Informeer eens bij de satellietshop.

De gewone jtag-interfaces zijn er in 2 uitvoeringen.

één met LED's en die hebben geen voeding nodig (zegt men)

één met een IC en die heeft in ieder geval een voeding van 3.3 volt nodig.

 

Ik zie op de OSLink/Jtag interface meerdere IC's zitten en geen LED's dus concludeer ik hieruit dat je dus wel een 3.3 volt voeding nodig hebt. Is anders niet zo moeilijk om te solderen.

Groeten

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...