Ga naar inhoud


Geen verbinding Windows 7 met Topfield 5000 ??


fabtastic

Aanbevolen berichten

Hallo,

Weet er al iemand een oplossing hoee ik een verbinding kan krijgen tussen een pc met Windows 7 (64-bit) en de Topfield decoder (32-bit).

Voorheen op mijn oude kapotte pc met XP lukte dit moeiteloos.

 

Waarschuwing gestuurd ivm ontbreken van prefix en summiere info.

 

Topfield 5000 PVR CD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat wil je dan? En vooral... welke topfield?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Dit is een tOPFIELD 5000 pvr.

Wegens een kapotte harde schijf enige tyd geleden heb ik toen een nieuwe gestoken. Dus alle taps weg :-(

Graag had ik er zoals voorheen ProgressBarKeys en Reccopy weer opgezet.

Omdat de decoder deze hdd formatteert in 32bit en windows 7 werkt in 64bit kunnen deze beide met elkaar geen verbinding maken.

Had ergens gelezen dat er nog mensen waren met dit probleem.

 

Topfield 5000 PVR CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fabtastic
Hey,
Dit is een tOPFIELD 5000 pvr.
Wegens een kapotte harde schijf enige tyd geleden heb ik toen een nieuwe gestoken. Dus alle taps weg :-(
Graag had ik er zoals voorheen ProgressBarKeys en Reccopy weer opgezet.
Omdat de decoder deze hdd formatteert in 32bit en windows 7 werkt in 64bit kunnen deze beide met elkaar geen verbinding maken.
Had ergens gelezen dat er nog mensen waren met dit probleem.


Dat heeft dus helemaal NIETS met elkaar te maken 32 bits geformateerd voor de Topfield (volgens mij is dat zelfs niet waar) en 64 bits voor Win7

Je zou eens Topset kunnen proberen die werkt bij mij prima onder 64bits Win7 met een Topfield

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, loopt hier zonder enkel probleem. Krijgen jullie dan een bepaalde foutmelding?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen foutmelding, helemaalniets te zien.

In configuratiescherm / apparaatbeheer zie je ook een uitroepteken bij de usb driver staan (deze krijg ik niet geinstalleerd in win7 64b, ook niet in de compatability mode).

Weet je zker dat je een 64bits versie hebt?

 

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

snap het nog steeds niet. Maar goed zal eens een poging wagen.

Een nieuwe schijf in je topfield pvt 5000 kan je via het menu formateren. Deze is in een pc niet zonder meer leesbaar ( fat 12 formaat ).

 

Als je de topfield wilt benaderen vanuit windows 7 kan je dat op verschillende manieren doen.

-virtuele machine ( xp mode )

-usb driver voor windows 7 ( heb gelezen op een Engels forum dat er een voor beschikbaar is )

 

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kabeltje
Geen foutmelding, helemaalniets te zien.
In configuratiescherm / apparaatbeheer zie je ook een uitroepteken bij de usb driver staan (deze krijg ik niet geinstalleerd in win7 64b, ook niet in de compatability mode).
Weet je zker dat je een 64bits versie hebt?

Hans.


Ja heeeeeel erg zeker anders moet ik toch van beroep gaan veranderen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: fabtastic
Hey,
Dit is een tOPFIELD 5000 pvr.
Wegens een kapotte harde schijf enige tyd geleden heb ik toen een nieuwe gestoken. Dus alle taps weg :-(
Graag had ik er zoals voorheen ProgressBarKeys en Reccopy weer opgezet.
Omdat de decoder deze hdd formatteert in 32bit en windows 7 werkt in 64bit kunnen deze beide met elkaar geen verbinding maken.
Had ergens gelezen dat er nog mensen waren met dit probleem.

Een Topfield 5000 pvr gebruikt fat 24 voor zijn IDE-HDD, je moet dus altijd in de Tofield zelf formatteren, en niet op je pc.
En »Hier« vind je de link naar een usb driver voor 64 bit. En dan kun je met Topset weer alles bewerken en uploaden. laugh


Zie mijn eerdere posting hier. En het is geen fat24 maar fat12.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Op het duitse Topfield forum gelezen:

AW: Topf Format wieder in Windows umwandeln
Zitat:
Zitat von Volker
hallo Wolfgang, das Format ist "Ext2", wenn ich nicht irre,:

Du irrst, es ist FAT24.


Zoals ik al eerder zei de ide hdd van de Topfield 5xxxpvr is fat24 geformatteerd!
Dus in de Topfield zelf formatteren en niet op de pc smirk


*hint* gebruik eens google.
*hint 2* fat24 bestaat niet als bestandssysteem voor pc's en dergelijke. Ook nooit bestaan.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Op het duitse Topfield forum gelezen:

AW: Topf Format wieder in Windows umwandeln
Zitat:
Zitat von Volker
hallo Wolfgang, das Format ist "Ext2", wenn ich nicht irre,:

Du irrst, es ist FAT24.


Zoals ik al eerder zei de ide hdd van de Topfield 5xxxpvr is fat24 geformatteerd!
Dus in de Topfield zelf formatteren en niet op de pc smirk


*hint* gebruik eens google.
*hint 2* fat24 bestaat niet als bestandssysteem voor pc's en dergelijke. Ook nooit bestaan.


Klopt...

Voor de luie mensen onder ons: http://nl.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens Jongens wat een gezeik!!!!

 

het is gewoon heel simpel als je een HDD formatteert en ook al is dat in je PC

 

en je stopt hem in je Topfield dan zal je Topfield toch zeggen dat de schijf moet worden geformatteerd!!!!

 

En wat betreft Windows 7 dit werkt gewoon met de juiste downloads te vinden op de Topfield site PUNT!!!!

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...