Ga naar inhoud


[DM8000] Remote CTRL4 afstandsbediening voor 4 dreamboxen


M_Z

Aanbevolen berichten

Ik heb nog niet veel info gevonden over deze nieuwe afstandsbediening. Moet hiervoor een plugin worden geinstalleerd? Of moet je handmatig iets aanpassen in je dreambox?

Ik ken iemand die 3 dreamboxen in zijn huiskamer heeft staan en nu met allerlei kaartjes videobanden en andere truukjes de IR oogjes probeert af te dichten. Dit zou dus een uitkomst kunnen zijn.

Heeft hier al iemand meer info over ?

 

72811.jpg

 

Op het officiële forum van Dream lees ik dat deze "Luxus FB" alleen geschikt is voor de DM8000 ? Ik had gehoopt dat deze juist alle Dreamboxen zou kunnen bedienen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, er is dus inderdaad maar heel weinig bekend over deze "Lusus FB" oftewel Luxe afstandbediening.

 

Anders dat de titel doet vermoeden is deze remote niet geschikt om willekeurig 4 dreamboxen mee te bedienen, maar is deze enkel geschikt voor de Dreambox 8000.

 

Als je de afstandsbediening besteld hebt voor een andere ontvanger kan het zijn dat hij nog een tijdje in de kast moet liggen (ongetwijfeld zullen er wel hobbyisten zijn die er iets mee gaan doen zodat ie ook voor andere dreamboxen werkt).

 

Nieuw uit de verpakking staan in elk geval de DIP-switches verkeerd afgesteld, Switch 1 en 2 staan op ON maar moeten beide op OFF gezet worden.

Switch 2 kan ook op ON gezet worden voor een tweede Dreambox 8000, maar als dit de methode is, deze dipswitches zijn superklein en niet geschikt om dagelijks te gaan omfrutten.

Bovendien moet je zeker zijn dat je DM8000 de laatste firmware (bijv. originele exp. Image 1.5 - 2010.06.03) en Frontprocessor update V7 erin heeft zitten, anders werkt deze remote alsnog niet op de DM8000.

 

Ik wederom teleurgesteld in Dream, weer iets op de markt gebracht, en pas achteraf hoor je dat het nog allemaal niet werkt zoals het bedoeld was, sterker nog, bij Dream beweren ze dat deze remote zelfs alleen bedoeld is voor de DM8000. Maar dat kon ik voor de aanschaf ervan nog nergens lezen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...