Ga naar inhoud


W7MCE geeft hik in opnames


Earthfinder

Aanbevolen berichten

LS.

 

Ik heb de laatste tijd last van korte storinkjes in de TV-opnames. Om de paar minuten stoort het beeld en geluid een fractie van een seconde. Niet onoverkomelijk, maar wel jammer.

 

Ik kan het probleem niet echt isoleren.

- Als ik gewoon TV-kijk, dan heb ik er eigenlijk geen last van.

- Naast een opname loopt verder niets (heb maar 1 DVB-S2-tuner), dus het systeem wordt ook niet extra belast.

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zit het hikje in de opname zelf? Als je terug spelt en dat stukje opnieuw bekijkt kun je dat controleren.

 

Als dit het geval is kun je eens die schijf defragmenteren. Als je de schijf al geruime tijd hebt gebruikt kan het zijn dat je opname op verschillende plekken op de schijf weggeschreven is.

 

Gebruik je een apparte schijf voor je opnames?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schijf opgedeeld in partities.

C-schijf voor W7 enz.

D-schijf voor opnames

E-schijf voor overige media

 

Ik heb eigenlijk nog niet geprobeerd om hetzelfde stukje terug te spoelen en weer te kijken. Zal ik vanavond gelijk proberen.

Had ik zelf ook op kunnen komen.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf Acamd 0.6.1.8 gebruiken (ook al heeft dat niets met die hikjes te maken). Maar welke DVB-S2 kaart gebruik je? Het is inmiddels namelijk duidelijk geworden dat Mantis gebaseerde kaarten een beschadigde datastream leveren. Hierdoor heb je (vooral in H264 signalen) zichtbare storing.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@IanPH:

Ik gebruik een Tevii S470 S2 tuner.

Als een tuner een beschadigde datastream leveren, dan zou ik dat toch ook moeten merken bij het live-tv kijken?

 

Wat Acamd betreft, .6.1.4 werkt bij mij feilloos op het moment. Zelfs na die storing bij CD werd de kaart ge-update.

Wat zijn dan verder de 'voordelen' van .6.1.8?

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan moet je zeker 0.6.1.4 blijven gebruiken! Want mijn kaart herstelde niet vanzelf! Maar 0.6.1.4 doet het bij mij niet.

 

Ja inderdaad je zou zeggen dat het probleem zich dan ook bij LiveTV voor moet doen.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jopy
Zit het hikje in de opname zelf? Als je terug spelt en dat stukje opnieuw bekijkt kun je dat controleren.

Als dit het geval is kun je eens die schijf defragmenteren. Als je de schijf al geruime tijd hebt gebruikt kan het zijn dat je opname op verschillende plekken op de schijf weggeschreven is.

Gebruik je een apparte schijf voor je opnames?


De hik zit idd in de opname zelf. Als ik terugspoel, is het er weer.
Ik heb de schijf gedefragmenteerd, maar die was in no-time klaar. Dus zoveel hielp dat ook niet.
Kan het ook aan het beschikbare videogeheugen liggen? Ik gebruik een Nvidia 8200 chipset met 256Mb shared geheugen.
Het intern geheugen is 2Gb (minus die 256 videogeheugen.)

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit probleem bij elke zender? Ik heb namelijk een soort gelijk probleem maar dan zelfs bij live tv kijken. Heb het probleem alleen maar bij HD zenders. Het lijkt dan net of de stream niet volledig verwerkt kan worden en na 2 sec loopt allees ook gewoon weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jopy: als ik live-tv kijk, heb ik er vrijwel geen last van.

Alleen bij opnames en het zit dan ook in de opname. Dus als ik terugspoel en hetzelfde stukje opnieuw kijk, dan is het er weer.

 

Op andere zenders, weet ik eigenlijk niet... Zou ik binnenkort eens moeten checken.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij dat hij op dat moment het beeld even niet kon ontsleutelen of wellicht is de doorvoer van de harddisk niet optimaal genoeg (meestal een teken dat je HDD kapot gaat).

 

Je zou dit kunnen controleren door dit even met een harddisk-benchmark na te lopen.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HDD lijkt goed te werken en helemaal in orde.

 

Heb inmiddels:

  • page-file op een vaste grootte gezet
  • alle partities gedefragmenteerd
  • acamd 0.6.1.8 erop gezet

Nu maar afwachten of het beter is.

Maar volgens mij is er qua decoding niet veel verschil tussen Acamd 0.6.1.4 en 0.6.1.8.

 

(ter info mijn systeem:

Asus M3N78-VM met Nvidia 8200 - 256Mb shared memory

2Gb intern geheugen

Tevii S470 DVB-S2 kaart

750 Gb Seagate hdd SATA met drie partities:

  • 90 Gb tbv W7MCE + NewCS + TVsource
  • 330Gb tbv Opnames
  • 330Gb tbv films en mp3)

 

Mvg,

Andries

 

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Hallo Earthfinder,

 

Ik heb exact zo'n zelfde probleem als jij, met het geluid, af en toe is het geluid heel even weg, dit gaat om 1 a 2 seconden, daarna is het weer terug.

Wij kijken ook hoofdzakelijk HD-zenders.

Heb jij inmiddels een oplossing gevonden voor het probleem ?

Ik gebruik dezelfde Tevii S470 kaart in combi met W7MCE + TVsource en 4GB geheugen.

Ik hoor graag van je.

 

Mvg,

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van 4Gb weer teruggegaan naar 2Gb omdat ik ook Win7MCE 32bits gebruik. Dat heeft bij mij geholpen.

Misschien helpt dat bij jou ook. Maar dat hangt wellicht ook van jouw moederbord af.

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...