Ga naar inhoud


[DM500HD] Algemene vragen over de DM500HD


grox

Aanbevolen berichten

Ik draai mijn DM500HD met openpli, en ik kan ook via VLC streamen naar de DM vanaf de PC.

 

Echter, hoe kan ik het zo instellen dat *.srt files ook daadwerkelijk getoond worden als ondertitel. Nu zie ik bij alle film met losse ondertitel, geen sub meegegeven worden.

 

Bovendien nog een vraag over opnemen via netwerk. Ik las dat dit bij Enigma2 kan, dat je dus kunt opnemen via je netwerk.

 

Kan iemand me aangeven hoe ik dit via win7 doe? Dus een map sharen en zorgen dat daar de opnames inkomen?? Of is dit niet mogelijk?

 

Welke image raden jullie aan? Mijn oude box, dm7000-s, draaide altijd via PLI, daarom de overstap naar deze DM ook deze meegenomen.

 

Ik heb de Dream Elite BH 1.3.3 OE1.6 DM500HD geprobeerd alleen krijg ik CCcam daar niet werkend. Ik kan hem wel installeren en aanzetten, krijg echter geen beeld...

 

Hoe zijn jullie ervaringen met Enigma2? Of is een image puur een verandering van skin en werking, ofterwijl, is de besturing in deze hetzelfde?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De DM500HD kan de meeste bestanden rechtstreeks afspelen, dus vlc niet eens nodig.

Ondertitels vind je dan afhankelijk van wat je afspeelt onder menu/ondertitels of de txt knop.

 

mounten van (externe) hdd etc kan eenvoudig via de netwerkbrowser menu/instellingen/systeem/netwerk/netwerkbrowser

 

daar zou je de vrijgegeven mappen op je pc/netwerk moeten kunnen zien

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je antwoord!

 

Ik zie inderdaad de PC terug onder het netwerk, alleen kan ik niets openen, terwijl ik wel degelijk mappen geshared heb.

Wat doe ik verkeerd? Hoe kan ik dan verder instellen dat ik wil opnemen naar een shared map op de PC?

 

Ik heb VLC player gelijk ff geprobeerd, alleen krijg ik daar geen ondertitels mee naar voren, ik kan ook niet op de TXT knop drukken....

 

Welke image draaien jullie? Raden jullie OpenPLI aan, of toch een andere? Ik vind Dream Elite erg mooi (vooral in de bouquets browser) maar CCcam werkt hier niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM500HD kan de meeste bestanden rechtstreeks afspelen, dus vlc niet eens nodig.

Ondertitels vind je dan afhankelijk van wat je afspeelt onder menu/ondertitels of de txt knop.

 

Dus gewoon via de video toets naar de opname locatie en afspelen.

 

Lukt dat niet probeer dan eens via de mediaplayer.

 

DVD's kun je afspelen via de dvd plugin

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar het met srt subs om gaat is of de ingebouwde hardware wordt gebruikt voor het afspelen (in het geval van transport streams dus) of dat gstreamer wordt gebruikt. Gstreamer wordt gebruikt voor alles wat geen transport stream is en DAN worden srt subs getoond. Als een *.ts file hebt met srt subs erbij, dan moet je die renamen maar *.mts, dan wordt ook gstreamer gebruikt en werken de srt subs, anders niet.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er niets meer van. Ik heb 1 map geshared op de windows7 PC, deze werkt want ik kan hem vanaf de Wii of een andere PC inzien.

 

Nu wil ik echter de mappen ook zichtbaar maken in de DM500HD, alleen krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar. Via netwerk toevoegen zie ik de PC wel maar kan geen verbinding maken, wat doe ik verkeerd?

 

Ook wil ik de PC gebruiken om opnames te maken en op te slaan. Dus wanneer ik vanaf de DM500 iets opneem en de PC aanstaat ergens in een gesharde map opgeslagen wordt.

 

Kan iemand me stap voor stap deze uitleggen? Ik draai OpenPLI

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik meen ergens gelezen te hebben dat je op je Windows7 systeem een gebruiker aan moet maken waarmee de box op je W7 systeem kan inloggen...

 

heb zelf geen W7 dus kan je verder niet helpen, maar gebruik de zoekfunctie eens, het is al vaker behandeld...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...