Ga naar inhoud


Welke decoder koop ik het best ?


Gast

Aanbevolen berichten

Mijn kameraad is van plan een decoder met schotel te kopen. Welke decoder is momenteel het beste om zoveel mogelijk kanalen te ontvangen met behulp van enkel een smartcard ? Ik dacht al aan de Humax5400 met een goldcard, of neemt hij beter iets anders ?<P>Groetjes laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Absoluut een topper, die humax.<BR>Ik vindt zelf dat er op dit moment geen betere apparaten zijn. Strong heeft een leuke, maar die is duurder en instabieler, ook de service mbt tot soft voor de hummie op het net is goed. <BR>Natuurlijk heeft ook de hummie z'n nukken, maar er zijn over het algemeen weinig klachten die niet op te lossen zijn. Blijft:<BR>de lipsinc is matig bij de hummie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hummie werkt perfect .<BR>nog geen enkel probleem mee gehad.<BR>En er zit in ieder geval geen canal- software in.<P><BR>groet van jim

VU+DUO

Dreambox 7000

Dreambox 500

Dreambox 600 PVR

Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost

Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Humax is inderdaad een prima ontvanger!<BR>Wil je echter met je schotel in de rondte gaan zwaaien dan raad ik je toch echt een andere ontvanger aan.<BR>De Humax is daar niet echt geschikt voor.<BR>Momenteel heb op mijn Echostar 37 satellieten geprogrammeerd, en dat zijn er al 21 meer dan de humax aan kan.<BR>Deze ontvanger staat in de huiskamer om gewoon eens wat te sathoppen.<BR>Ik zelf heb echter de Humax 5400 op mijn hobbykamer staan om eens lekker te spelen, en daar is deze ontvanger prima geschikt voor!<BR>Ik zou zeggen, hobbel eens rond op het board, er zijn al zoveel vergelijkingen gemaakt tussen allerlei ontvangers zodat je zelf een keuze kunt maken welke ontvanger voor jou persoonlijk geschikt is.<BR>Er is voor iedereen wel een ontvanger naar keuze te vinden en het aanbod groeit alleen maar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,<P>Ga je voor een draaibaar systeem ,kun je niet voorbij de strong 4375 digitale/analoge<BR>ontvanger met ingebouwde positioner en plaats in het geheugen voor maar liefst 3500 kanalen .<BR>Werk er zelf al verschillende maanden mee en met veel suc6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peez,<P>Mijn schotel is een Hirschmann 75 cm met een philips sx1019 LNB.<BR>Niets speciaals dus. <BR>Ik heb ook nog een triax 100cm liggen maar die gaat in de verkoop omdat het niet veel meer rendement opleverd als de Hirschmann schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mdrz,<P>Uw beoordelingsvermogen is juist, doch vergeet er dan ook niet bij te zeggen dat je voor die extra geheugen plaatsen wel 50% meer in de beugel moet tasten. laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Big John,<BR>Eh,goed punt! laugh.gif" border="0<BR>ok, de echostar met aston en h-h mount + hirshmann schotel en LNB kost ongeveer Fl 2200.=<BR>En dat is voor de gemiddelde hobbyíst misschien iets teveel van het goede!<BR>Maar vergeet niet dat een humax5400 + schotel en lnb en aston en mount ook rond de Fl 1800.= kost.<BR>Als je dan gaat rekenen dat je voor die 400 gulden meer kan bekijken lijkt het mij niet teveel betaald, Toch?<BR>( dit zijn gemiddelde prijzen overigens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mdrz@<P>ik vind het knap met een 75 cm schotel 37 satellieten.<BR>ik geloof je, betekent dat ik toch maar es beter moet richten.<BR>even een vraag?<BR>5700 kanalen, hoe veel analoog,en digital,en radio?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peez,<P>Analoog 700 programeerbare kanalen, digitaal tv 4000 kanalen en 1000 radiokanalen.<BR>50 satellieten programeerbaar en 999 transponders.<P>Als je lekker een avondje achter je echostar gaat zitten met de hopperguide en nog wat satellietlijsten zoals de veronica-satellite en van internet gedownload spul, dan kom je een heel eind met het aantal satellieten.<P>Ook heb je een beetje geluk nodig omdat er satellieten zijn (vaak de oudere) die ten opzichte van de normale baan een beetje eleveren, zodat deze niet altijd te ontvangen zijn.<P>Ik heb wel eens perioden dat ik iedere centimeter van de hemel afspeur op zoek naar vage beelden.<BR>Natuurlijk kun je met een 75cm schotel, hoe goed hij ook is, niet alle transponders meekrijgen van een dergelijke satelliet, daarvoor ben ik op zoek naar een gregoriaanse schotel van ongeveer een meter.<BR>Tot die tijd moet het maar even met de beste schotel/lnb combinatie doen die ik kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...