Ga naar inhoud


HD file (.mkv) met DTS geluid werkt prima alleen geluid valt steeds weg.


Jim765

Aanbevolen berichten

Draai de laatste versie van openpli (1 juni met updates).

 

Heb een een paar totaal verschillende .mkv files van 1080 resolutie met DTS surround afgespeeld; vanaf de DM8000 via DVI-HMDI naar de TV en de optische S/PDIF rechtstreeks naar surround versterker.

 

Uitstekend beeld, versterker herkend het 5.1 DTS signaal en speelt het ook af. Maar om de +/- 10-20s valt het geluid voor een fractie van een seconde weg op de versterker (een Denon). Zeer irritant dus.

Een andere .mkv met dolby digital 5.1 afgespeeld op precies dezelfde manier werkt uitstekend dus lijkt me dat alle hardware en kabels in orde zijn.

 

Iemand die zoiets ook al eens heeft gemerkt, tips/settings waar ik naar kan kijken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer ook eens een ander mkv bestand met dts en kijk eens of je hetzelfde hebt.

Mkv's kunnen nog al een verschillende inhoud hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook met verschillende MKV bestanden. Andere MKVs met DTS werken wel goed. Toch ligt het niet alleen aan het bestand, want diezelfde MKV files werken wel goed op mijn computer.

 

Ook ik gebruik OpenPLi, en heb het enkele maanden geleden al eens gemeld. Nooit een oplossing voor gevonden helaas.

 

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het zelfde probleem bij alle 4 de .mkv bestanden met DTS geluid die ik heb getest.

 

Perfect 1080 beeld, versterker herkend het 5.1 DTS signaal en speelt het ook af.

Ook bij mij om de +/- 10-20s valt het geluid voor een fractie van een seconde weg op de versterker (bij mij een Yamaha).

 

Alleen gebruik ik een andere image: Dream Elite BH 1.3.3 OE1.6.

 

Dus ik denk dat we de bug verder moeten zoeken dan op een toevallig foutje in een .mkv bestand...

DM8000 DM7020 OpenPli 2 beta

Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij haperend DTS geluid helpt bij mij vaak het volgende:

 

Na ca 1 minuut afspelen 15 sec terug springen (met de 1 toets).

Ook na pauze gebruikt te hebben moet ik dit "ritueel" meestal uitvoeren.

DM8000 - Open Pli

Visiosat BiSat - 19.2E, 28.2E, 23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, zo te horen dus niet echt onbekend probleem. Hoewel de bestanden inderdaad zeker niet 100% hoeven te zijn is het wel erg toevallig dat meerdere mensen min of meer hetzelfde euvel horen.

Een verschil van DTS en DD is typisch de bandbreedte, DTS compressed minder, dus er moet meer data verstuurd worden en dat zou dus =kunnen= zijn, en nu gok ik maar wat, dat er buffers te snel leeg lopen of zoiets. Eens kijken of ik kan vinden hoeveel bits die DTS audio gebruikt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Heb een 720P film met DTS getest en dat werkt prima.

De 4 andere 1080P films in MKV container met DTS gaan niet goed.

 

de opmeking van Jim765

"Een verschil van DTS en DD is typisch de bandbreedte, DTS compressed minder, dus er moet meer data verstuurd worden en dat zou dus =kunnen= zijn, en nu gok ik maar wat, dat er buffers te snel leeg lopen of zoiets."

Zit wel iets in denk ik.

 

Dit omdat 720P MKV goed gaat, maar een MKV met 1080P beeld geeft DTS problemen. En is reproduceerbaar met 4 veschillende 1080P MKV files.

Dus het is geen toevalstreffer lijkt mij zo..

 

DM8000 DM7020 OpenPli 2 beta

Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dit viel mij ook op gisteren. Soms valt't geluid binnen een minuut wel 3 of 4 keer uit. Soms is er gewoon geluid een uur lang. Meerdere 1080P films gebruikt. Laatste film is Dear John geweest.

 

Met 720P films geen uitval van geluid. Vermoedelijk is er daadwerkelijk een maximale verwerkingssnelheid en wordt dit bereikt met intensieve beelden met hoge geluidbitrate. Misschien dat dit bij DMM aangemeld moet worden of zo...

 

 

 

 

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit probleem doet zich nog steeds voor, hoe kunnen we dit oplossen? Iemand anders een oplossing?

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle openpli updates geladen omdat ik zag dat er een DTS downmixer bij is gekomen (die ik wel gewoon op 'off' heb staan). Weet niet of e.e.a. met elkaar te maken heeft maar lijkt er wel op dat er wat "ge-tuned" is. Heb een 1080p .mkv bestand met DTS 5.1 wat u helemaal zonder hikken afspeelde :-) . Een ander bestand had echter nog steeds problemen, al leken de intterrupties korter (maar vaker??) te zijn dan een paar weken geleden.

 

Slechte nieuws is echter dat ik nu bij afspelen van een dvd-image met DD 5.1 enkele malen een 'hik' had (orde grootte van 1 per 15 minuten ofzo).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Goh,

 

Komt nog steeds voor, zouden we misschien op een nieuwe dvb-modules moeten wachten? Zeer irritant.

 

 

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...