Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Ik ga naar drie AZboxen, hoe aansluiten?


afred

Aanbevolen berichten

Ik ga een derde AZbox kopen, nu heb ik de kaarten " doorgezet" d.m.v. intern doorlussen IP adressen (gaat via Plugin).

Maar hoe is dit nu mogelijk met drie AZboxen???

afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: VluggeW
Een als server en de andere 2 als client en in de server de kaart stoppen dit alles via MultiCAS.


Dit werkt perfekt zonder tussenkomst van een PC.
Gewoon in te stellen in MultiCAS: Plug-Ins -> OpenXCAS -> Camd Setup -> MultiCAS -> Smartcard interface -> Smart Card Splitter & CS.

Alleen even bij de AZBox(en) die staan ingesteld als client, het IP van de AZbox die staat ingesteld als server opgeven en klaar ben je.

Wat ik zeker weet is dat dit goed werkt als je 1 smartcard (bv Canal Digitaal) wilt delen met je AZboxen.
Als er een tweede smartcard bij komt (bv TV Vlaanderen), weet ik het niet zeker of het kan.
Volgens mij met twee AZboxen wel (bijde AZboxen kan je dan in MultiCAS instellen als server en client in 1), maar met drie AZboxen kan dat volgens mij niet.

Zeker weten doe ik dit laatste niet, dus als iemand anders het zeker weet, zie ik dat graag terug in verdere postings.... laugh

VU+ Duo 2 (2 X DVB-S)

VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)
Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps Twin
Visiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei dat vind ik wel belangrijk smile Ik heb namelijk twee afzondelijke kaarten!

Maar we gaan de goeie kant op :)even wachten tot iemand iets meer weet, ieder geval bedankt.

afred

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een kaart in een CI en een in het interne slot, (zo zit het nu ook met twee Azboxen) als het goed is komt de Azbox deze week binnen ga het uit proberen jullie horen vn mij.

afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope dat gaat niet multicas ( net als iedere andere softcam ) leest nix in een ci slot.

 

 

2 boxen als server client en de derde als client is je beste optie in multicas.

 

Maar we hebben natuurlijk ook nog newcs en mgcamd combi

 

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: afred
oei dat vind ik wel belangrijk smile Ik heb namelijk twee afzondelijke kaarten!
Maar we gaan de goeie kant op :)even wachten tot iemand iets meer weet, ieder geval bedankt.
afred


Ik ben net even aan het testen geweest....
Ik heb mijn AZboxen via MultiCAS alle twee aangewezen als client en server in 1.
In de ene AZbox zit een Canal Digitaal kaartje (Mediaguard3) en in de andere AZbox heb ik een Viaccess kaartje gedaan van een blush provider.

Bijde AZboxen openen alle zenders van beide pakketten, dus met twee AZboxen en twee verschillende smartcards gaat het sharen perfekt.

Ik ben alleen bang dat D_liver gelijk heeft als het gaat om drie AZboxen.
De derde AZbox kan je volgens mij alleen verwijzen naar 1 AZbox (server IP adres) en dan opent volgens mij de derde AZbox alleen de zenders van de smartcard die in die AZbox zit, en niet de smartcard die in de andere AZbox zit.
Ik heb helaas maar 2 AZboxen en geen 3, dus ik kan het niet testen.
Je kan het natuurlijk proberen, maar ik ben bang dat je de tip van D_liver beter kunt opvolgen en zoeken naar een andere manier zoals genoemd.
Ik ben benieuwd hoe je het gaat oplossen...

Ps, Nu ik zeker weet dat het werkt met twee AZboxen, word het snel tijd voor een TVV kaartje voor de commerciële zenders van onze zuiderburen :D

VU+ Duo 2 (2 X DVB-S)

VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)
Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps Twin
Visiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt ik had in beide Azboxen een kaart zitten (intern)en beide boxen als Client & Server dan kan je de IP adressen naar elkaar sturen en dat werkt perfect.

Gisteren heb ik nog even een van de kaarten in een cam geplaatst maar die wordt door de tweede AZbox niet gezien dus dat zal met drie Boxen ook zo niet werken.

Het idee om met mgcam en dergelijke dit op te lossen zou best mogelijk kunnen zijn maar daar heb ik geen kaas van gegeten smile maar ik zou het wel willen leren smile

afred

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog even wat laten horen over het koppelen van mij drie Azboxen,

Ja het was een fluitje van een cent, je geeft in de derde Azbox ook server / client aan met de desbetreffende IP adressen en werken die hap, Maar alleen maar EEN kaart, voor DRIE Azboxen, de tweede kaart werkt op TWEE Azboxen :)is maar net hoe je de instelling maakt van de IP adressen.

dus ik ben tevreden

afred.

 

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...