Jump to content

masteraprog

Guest

Recommended Posts

Heb sinds vandaag een masteraprog.Dit is<BR>volgens mij hetzelfde als een mastercrd<BR>programmer.Ik gebruik chipcat2.3 en alles<BR>zoals beschreven door duwgati.Ik wil<BR>een irdeto file schrijven op een goldwafer<BR>en doe volgens mij alles zoals op zijn website beschreven is.Toch blijft het beeld<BR>zwart wat ik ook probeer.Die groene balk<BR>onderin bij chipcat met osc/wdt/pwrite/cp<BR>hoe moet dat precies staan.MOET IK SOMS NOG<BR>IETS VERANDEREN IN DE INSTELLINGEN VAN<BR>DE COMPOORT!!!!!!!!!!!!<BR>Wie helpt??? confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Het wil maar niet lukken!!!!!<P>Gebruik de beamer files en heb een nokia 9500<BR>deze staat vreemd genoeg niet als geteste reciever en weet niet nu welke hex files ik moet gebruiken.Die onder de 8 prov file of die andere??????Heb nu al talloze keren de goldcard geprogd maar het beeld blijft maar<BR>zwart.Ik ben een beginner en e van alles<BR>bekeken incl. de site voor beginners.<BR>Ik krijg geen enkele foutmelding als ik<BR>de card prog.Moet ik de reciever resetten??<BR>Er is toch hopelijk wel iemand hier op dit<BR>bord die eens wil reageren!!!<BR>Beter nog iemand in de regio tilburg/ooster-<BR>hout bekend met de mastera prog waar ik<BR>misschien eens langs zou kunnen komen voor<BR>kaart programmeren.<BR>Alvast bedankt.<BR>email:dickhsb@hotmail.com<BR> confused.gif" border="0confused.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Hi,<P>Het is echt makkelijk om te doen!<BR>Gebruik ( tenminste ik gebruik dit programma )het programma chipcat.<P>Laad de pic.hex ( 16f84.bin (hex) ) bij de pic.<BR>Laad de eeprom.hex (eeprom.bin) bij de 24c16<P>Druk vervolgens op de bliksemschicht! (button)<P>Chipcat gaat nu eerst een Loader in de PIC processor laden om de eeprom te kunnen programeren. mode 2<P>Daarna word deze loader gestart en word de eeprom geprogd. MODE 1<BR>Daarna word de pic geprogd. MODE 2<P>Als de loader niet werkt betekent dit dat er geen connectie is met de mastera. <P>That's all<P><BR>fugazzi<p>[ 08-07-2001: Message edited by: fugaz ]

ja maar dit is allemaal oud nieuw helaas!!<BR>Ik heb heel die site zo ongeveer uitgeprint<BR>en wel 10x opnieuw gelezen.Graag meer info<BR>over de compoort settings!!!!!!<BR>Hoe moeten deze staan?????<BR>En welke beamer file is voor de nokia<BR>9500 want dit is al helemaal niet te vinden.<BR>Heeft deze nou cimodule of een embedded cam?<BR>Ook niet in de readme files van beamer!!<BR> frown.gif" border="0frown.gif" border="0

Over de Nokia 9500 kan ik je helaas niks vertellen, want ik ken 'm niet. Maar over CI het volgende:<BR>Gaat je kaartje rechtstreeks in een sleuf in de receiver, dan heb je embedded CAM, anders niet.<BR>Voor de rest zou het mij niet verbazen als je hulp nodig hebt uit de hardware hoek. Van iemand die de Nokia kent.<BR>Speur eens in de receiver-sektie.<BR>Suk6

De MediaMaster heeft een Externe Irdeto 0-CAM<P>Let op: Dit is GEEN CI-CAM & geen Embedded CAM, Maar dit heeft weinig met de HEX-Files te maken.<P>Probeer gewoon 8 Provider Files (Latest GW-Files).<P>Als de MASTERA geen Foutmelding geeft dan komt het wel goed !<BR>Begin gewoon met het proggen van de EEprom en daarna de PIC<P>De aanhouder wint....

Ja eindelijk beeld!!<BR>Heb eens rondgesnuffeld op het bord en<BR>de files van d**ck en ben er nu helemaal<BR>uit.Eindelijk op de bank met drankje en<BR>effe bijkomen!! laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <BR>Iedereen bedankt voor zijn tips!!<BR>Topic kan gesloten worden!!!!!

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.