Ga naar inhoud


[DM800HD] lip sync problemen en geluidssterkte probleem


pawarana

Aanbevolen berichten

Ten eerste hallo iedereen, ik ben een een volslagen NOOB in deze scene.

Deze 800HD heb ik gekocht van iemand en heb een probleem met bepaalde zenders met de lip sync, ik heb van die iemand gehoord dat je hiervoor een app kan installeren/downloaden kan iemand mij vertellen waar ik die kan vinden?

Ten tweede zou ik het prettig vinden om het geluids volume per zender kan instellen want bv RTL 4 komt erg "zacht" over vergeleken met de rest.

Over mijn setup ik heb een Panasonic plasma TH-37PX80EA, 800HD met; Dream elite black hole Enigma: Experimental 2010-04-19

Graag eventueel een beetje uitleg hoe ik dat er moet opzetten/installeren en moet instellen.

 

MvrGr. Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: martin52
Via menu-instellingen-systeem-audio/video kun je het geluid tov het beeld vertragen/versnellen


Dank je, maar die had ik wel gevonden, maar dat iedere keer in te stellen per zender, daar wordt je niet vrolijk van.
Ik bedoel dus dat hij het onthoud per zender.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluidsterkte kun je niet per zender instellen, zou wel mooi zijn inderdaad, ik zal het eens aankaarten bij PLi. Het nadeel is dat je de geluidssterkte eigenlijk niet vanuit de dreambox zou moeten regelen, als je een van de digitale uitgangen gebruikt. De geluidskwaliteit gaat dan achteruit, je moet eigenlijk het volume op de versterker regelen. Als je e.e.a. direct op de TV aansluit maakt 't niet uit, want uit een TV komt toch al geen hifi.

 

Er is ook een plugin geweest (van dmm zelf, volgens mij) die automatisch de geluidssterkte aanpaste adv van de gemiddelde geluidssterkte, dat werkte dan ook zelfs bij reclame. Het scheen alleen niet zo goed te werken en veel cpu power nodig te hebben. Die is er dus niet meer.

 

Een aantal zenders (Discovery HD, NatGeo HD) spoken iets met hun bitstream uit waardoor de dm800 het geluid niet synchroon met het beeld toont. De dm8000 doet dat wel goed.

 

Verder introduceren sommige tv's een vertraging in het beeld, waardoor het geluid vóór gaat lopen als die direct op de versterker aansluit.

 

Sommige van die problemen kun je oplossen met de lipsync plugin, maar niet altijd. Kijk dus eerst of je tv niet de boosdoener is en of je daar de vertraging kunt vermijden. En die twee HD zenders is dus zowiezo een probleem op de dm800.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Geluidsterkte kun je niet per zender instellen, zou wel mooi zijn inderdaad, ik zal het eens aankaarten bij PLi. Het nadeel is dat je de geluidssterkte eigenlijk niet vanuit de dreambox zou moeten regelen, als je een van de digitale uitgangen gebruikt. De geluidskwaliteit gaat dan achteruit, je moet eigenlijk het volume op de versterker regelen. Als je e.e.a. direct op de TV aansluit maakt 't niet uit, want uit een TV komt toch al geen hifi.

Er is ook een plugin geweest (van dmm zelf, volgens mij) die automatisch de geluidssterkte aanpaste adv van de gemiddelde geluidssterkte, dat werkte dan ook zelfs bij reclame. Het scheen alleen niet zo goed te werken en veel cpu power nodig te hebben. Die is er dus niet meer.

Een aantal zenders (Discovery HD, NatGeo HD) spoken iets met hun bitstream uit waardoor de dm800 het geluid niet synchroon met het beeld toont. De dm8000 doet dat wel goed.

Verder introduceren sommige tv's een vertraging in het beeld, waardoor het geluid vóór gaat lopen als die direct op de versterker aansluit.

Sommige van die problemen kun je oplossen met de lipsync plugin, maar niet altijd. Kijk dus eerst of je tv niet de boosdoener is en of je daar de vertraging kunt vermijden. En die twee HD zenders is dus zowiezo een probleem op de dm800.




Dank je voor je info,
Ten eerste dat van het geluid is niet zo'n issue, maar soms stoort het me vooral als je van rtl 4 afschakeld die zender komt nml nog al zacht "over"
Ten tweede zoals ik al eerder vermelde ik heb een Panasonic plasma TH-37PX80EA die aangesloten is met de standaard kabel, om je een idee te geven rtl 7 hoe "groot" het probleem is lipsync+125 en rtl 4 -150 dit allemaal regelbaar in het menu (veel handelingen en niet gebruiksvriendelijk) de andere zenders nog niet echt getweakt dus ik zou het fijn vinden dat je misschien de link kan geven voor de downloadebel lipsync plugin die werkzaam is op mij dm800, en dat je mij eventueel kan vertelen hoe ik die moet installeren/instellen.


MvrGr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...