Ga naar inhoud


[DM500HD] Dreambox 500 HD+interne schijf+externe behuizing problemen


Rog

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met harde schijven gekoppeld aan de dreambox 500 hd????, ik heb namelijk een 500 hd, heb daar een interne schijf een Samsung HD203WI EcoGreen F3 2TB in een externe behuizing Fantec 3,5" SATA-2 HDD enclosure, USB2.0+eSATA

 

heb de schijf bij aanluiten geformateerd in de dreambox wou hem daarna controlen op eventuele fouten in de dreambox via het menu

en krijg dan de melding dat die niet verder kan, en vervolgens doet tie niet waar ik hem voor aangeschaft heb, als ik iets wil opnemen op de harde schijf en krijg dan de melding dat er geen harde schijf aan zit, (terwijl die er wel in zit)en als ik een bestand wil afspelen via de box dan speelt die die wel af maar als ik iets wil opnemen dan ziet tie geen schijf.

 

dit alles heb ik gedaan in image newenigma 2 versie 3.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er wordt toch standaard een movie map gemaakt als ik op video klik van mijn afstandsbedining staat er dit opgenomen bestanden.../hdd/movie/ dan zie ik de map ook heet movie en de map lost+found. sluit ik hem dan aan op mijn box dan zegt als ik wil opnemen geen hardeschijf gevonden of de hardeschijf is niet geformatteerd! terwijl ik dat wel gedaan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook een 500HD en heb hem zoals hier op het board te lezen is eerst naar de orginele software geflashed, toen HD via esata aangesloten (ik heb hiervoor een ext.hd case van sitecom voor gekocht). Alles even opnieuw opstarten, ontvanger ziet HD, formateren. Ontvanger weer Engima2 opgezet. En vanaf toen was het mogelijk om op te nemen. Ik heb ook geen instellingen hoeven aanpassen, of een map toe voegen.

 

Maar wat ik niet wist is dat er ook een HD in de 500HD zelf past.

VU+ SOLO 4K Mut@nt HD1200  DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter Konijn

Maar wat ik niet wist is dat er ook een HD in de 500HD zelf past.


Dat zegt hij ook niet, hij zegt namelijk dat hij een interne harde schijf in een externe behuizing heeft.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ben inmiddels zover dat ik kan opnemen door de mappen aan te maken maar zodra ik de schijf wil controleren op fouten in de box met controle bestandsysteem krijg ik de volgende foutmelding Fsck failed (stopt dus met controleren) en kan ik vervolgens alles weer instellen voor het opnemen iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nou eens de stappen van Peter Konijn volgt?

Zelf had ik geen enkel probleem met mijn externe harde schijf aan te sluiten op de 500HD met Open Pli.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt heb het nu via orginele dreambox software gedaan die formateerd ook gewoon alleen daarbij ook het zelfde probleem heb ik geformateerd gaat het prima maar kan daarna dan geen filesytem check uitvoeren want dat geeft die de volgende foutmelding please reboot.Die je onder de optie formateren (initialization) ziet doe jij dat ook na het formateren of is dat helemaal niet nodig dan of werkt dit alleen dan als er files op staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat niet gedaan, ik heb het zelfs niet eens zien staan, wellicht over het hoofd gezien, ik neem aan dat het een optie is die je alleen ziet direct na het formateren. Ik weet alleen dat ik hier gewoon kan opnemen op mn externe HD, dus als dat maar wil dan zou ik me verder nergens druk om maken.

VU+ SOLO 4K Mut@nt HD1200  DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met opname soms blokjes er in zitten of de opname staat stil terwijl die als ik live kijk helemaal niet ziet maar naderhand dus wel. Wat kan hier aan de hand zijn? Is hier iets aan te doen misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...