Ga naar inhoud


160GB Hardisk geinstalleerd maar geen mogelijkheid om op te nemen.


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Je kan merken dat ik deze DM8000 pas heb ik moet nog zien hoe dit allemaal werkt.vandaar deze vraag.Ik heb een WD 160GB hardisk geinstalleerd maar nu wordt hij ook wel herkend,Maar formateren gaat ook wel maar ik heb maar 100MB ruimte om op te nemen hoe krijg ik de volledige partie in gebruik?Dat kan ik nergens vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Waarschijnlijk een schijf die reeds ergens anders gebruikt is? Dan moet je eerst de schijf even legen door de bestaande partitie's te wissen. Dan hem weer in de 8000 drukken en opnieuw indelen via het menu van de 8000.

 

Gert.

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus

Waarschijnlijk een schijf die reeds ergens anders gebruikt is? Dan moet je eerst de schijf even legen door de bestaande partitie's te wissen. Dan hem weer in de 8000 drukken en opnieuw indelen via het menu van de 8000.

Gert.


Nee net vandaag nieuw gekocht zat nog in de verpakking met zegel (stikker) erop.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wls
Je moet even in je menu zoeken, maar weet bijna zeker dat je vergeten bent in te stellen waar de dream de films moet opnemen...Ik spreek uit ervaring...:-)


Daar ben ik al geweest heb ik al gevonden maar ik kan daar niks anders instellen dan "HDD/MEDIA" >Bovenliggende mappen<.en druk ik op de opname toets dan heb ik minder dan 100mb.kijk ik via de blauwe knop naar Device Manager dan zie ik Hardeschijf Sise Total 149.0GB Used 187.6MB Vrij148.8MB Device:/dev/sda Parameters:rw.data=ordered.
Ga ik daar naar menu dan kan ik hem formateren maar dan is hij binnen 20sec klaar.
En hier kan ik niks aan veranderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had mij ook wat hoofdpijn bezorgd maar was kwestie van

mkdir /media/hdd/movie

i.e. de movie directory miste, en toen werkte alles.

 

Als je echt maar 100MB hebt dan is er toch wat mis met je partities, stuur dan eens de output van 'fdisk -l'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er al uit,Gemini ziet blijkbaar de HDD op een andere manier.Ik heb even de laatste release van de orginele DM8000 firmware erop gezet nu ziet de DM de schijf wel als 160GB even geformateerd net als in Gemini maar nu is het wel goed gegaan. Gemini weer terug gezet nu werkt de HDD wel normaal.Dit zelfde probleem had ik ook bij mijn vorige Dreambox de 7000s ook daar kon ik niet direct in mijn hdd komen,ook hier moest eerst de orginele software erop voor ik verder kon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...