Ga naar inhoud


[DSR2211] Ontvanger reageert plots niet meer op afstandsbediening


anakintjc

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik was een tennismatch aan het volgen en wilde net de TV afzetten maar de ontvanger reageerde niet meer op de afstandsbediening.

 

Goed, ik dacht : m'n batterijen zijn vast leeg, dus nieuwe ingestoken maar zonder resultaat en ik testte de functies van m'n tv en dvd, dit ging zonder problemen!

 

Dus ik vermoed dat het aan de ontvanger ligt, het toestel voelde ook erg warm aan! Ik had ook al gelezen dat er vroeger een bij CanaalDigitaal een resetcode ervoor kon zorgen dat de afstandsbediening niet meer aanvaard werd bij de ontvanger, misschien hetzelfde geval, wel vreemd dan toch?

 

Wat heb ik geprobeerd:

- Stroom af toestel

- Reset (knop voorzijde toestel enkele seconden ingedrukt houden)

- Smartcard eruit en erin

- Zender opnieuw geinstalleerd

 

Helaas geen reactie op afstandsbediening! Het selecteren van de kanalen op voorzijde ontvanger werkt wel (maar ik geloof dat ie in het begin ook wel even vastliep na reset/stroom echter niet meer).

 

Weet iemand raad of advies wat ik verder nog kan proberen?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Indien je een 3 in 1 afstandsbediening hebt van philips dan kan het zijn dat je te snel een paar keer achter elkaar van tv naar sat (of andere combinatie) geschakeld hebt. Een paar jaar geleden heb ik dit zelf ook eens meegemaakt, volgens mij was de oplossing toen 24 uur de batterijen uit je afstandsbediening en dan zou ie het wel weer moeten doen.

VU+ SOLO 4K Mut@nt HD1200  DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat de mode wel goed, en als de afstandsbediening wilt testen

pak je even een digitale camera die hou je voor de ab en kijk

even op het beeld scherm van je fototoestel of de let nog knippert

post-33015-1318261051,4813_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst het advies van Peter Konijn opvolgen.

Daarna kan je controleren of de afstand bediening wel in de satelliet mode staat.

(net zolang als nodig is op de grijze toets links boven drukken totdat de let bij satelliet aanstaat ...)

 

Origineel bericht van: Peter Konijn
Indien je een 3 in 1 afstandsbediening hebt van philips dan kan het zijn dat je te snel een paar keer achter elkaar van tv naar sat (of andere combinatie) geschakeld hebt. Een paar jaar geleden heb ik dit zelf ook eens meegemaakt, volgens mij was de oplossing toen 24 uur de batterijen uit je afstandsbediening en dan zou ie het wel weer moeten doen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik maak vaak gebruik van de mode-knop (ik switch hier immers mee tussen mijn tv (teletekst, beeldratio's)/dvd-speler/vcr) en weet dus zeker dat ie goed staat! Ik ga het advies van de batterijen even opvolgen om te zien of dat iets uitmaakt...

 

Het enige dat me nu wel opviel : normaal krijg je een soort van bevestiging als je op een kanaal drukt (bovenaan gaat de led van satelliet mode even oplichten (gelijktijdig met kanaalkeuze), nu gebeurt dat niet meer!

(In andere mode zoals dvd lukt het wel gewoon.)

 

Ligt het dan aan de ontvanger of toch puur aan de afstandsbediening? Wie wil wie dan niet meer herkennen? wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Van de Kathrein UFD 540 is bekend dat ie weleens van slag raakt (waardoor is soms niet te recontrueren) en dan helemaal niet meer op de AB reageert.

Bijna altijd afdoende is de volgende procedure (een reset van de AB en de kathrein):

AB toets (links bovenaan op AB) ingewdrukt houden en tegelijkertijd 901 intoetsen, daarna AB-Toets weer loslaten.

 

NB: Bij mij raakt ie sinds kort van slag door snel meermaals op de "volume zachter-knop" te duwen van mijn Samsung HD-ready LCD-TV ....

Groeten, Daniël

 

=================================================================

Dreambox DM7000, PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302, Freecom Network Drive (WERKT VIA SAMBA GOED!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...