Ga naar inhoud


[Enigma 1] Streamen naar Android (obv streamen naar iPhone)


kokf

Aanbevolen berichten

Op basis van T-Rex Streamen naar Iphone kan ik de TV streamen naar mijn Motorola Milestone met Android 2.1.

Ik heb een DM7020 en een Ubuntu 10.04 waarop VLC (en FFMPEG) de stream converteren richting mijn telefoon. Over 3G werk het perfect. Ik heb al heel wat doelpunten gezien op mijn apparaatje.

Het meest lastige is om VLC en FFMPEG met AAC geluid werkend te krijgen. Die audio codec zit tegenwoordig niet meer standaard bij VLC (eigenlijk FFMPEG).

Ook de goede streaming parameters voor VLC zijn nogal lastig te achterhalen. De "segmenter" voor de Iphone heb ik uit het script gehaald (voor de deskundigen). Ook had mijn vorige Android versie een audio sync probleem. Maar dat lijkt nu nagenoeg verdwenen.

Ik heb het de aanpassingen nog niet heel netjes er in gezet. Maar je kan best mijn versie van de scriptjes krijgen. Misschien wil Trex of iemand anders mijn aanpassingen wel inpassen in de 'officiele' scripts. Waarschijnlijk werkt het ook voor enigma 2, want de scripts van streamen naar iPhone deden het op beide enigma.

 

Ik zou dan wel eerst met de hand het streamen uitproberen en daarna pas de scriptjes. Vanaf de prompt werkt dit voor mij:

sudo /usr/bin/vlc-wrapper -I http --extraintf=logger http://ipadres_dreambox:31344 --sout='#transcode{vcodec=h264,venc=x264{no-cabac,level=12,vbv-maxrate=128,vbv-bufsize=1000,keyint=75,ref=3,bframes=0},width=320,height=180,acodec=mp4a,ab=64,vb=128}:rtp{sdp=rtsp://0.0.0.0:8889/restream.sdp}'

 

Via VLC-client op andere pc kan ik deze weer oppakken met rtsp://ipadress_ubuntu_vlc_server:8889/restream.sdp . Voor mijn android heb ik deze URL als link op een html-pagina gezet. Eerst stream starten en dan de link klikken op je mobiel. Als dat werkt kan je mijn (aanpassingen op het) script krijgen. Over G3 verbinding is 128kbps prima op een lan kan geeft 512kbps veel beter beeld.

 

Dit draait trouwens prima over een Openvpn verbinding. Maar daarvoor moet je je apparaat eerst rooten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 147
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben heel wat uurtjes kwijt geweest met het uitzoeken hiervan, ik heb talloze programma's geprobeerd en met allemaal is wel IETS mis waardoor het niet werkt. Het staat bij mij nu even in de ijskast.

 

VLC heb ik ook geprobeerd en dat draaide, zoals verwacht, want zoals altijd, uit op een segmentation fault. Brakke zooi :-(

 

FFmpeg heeft tegenwoordig een eigen aac encoder (experimenteel), te gebruiken met -acodec faac -strict experimental. Verder kun je nog steeds (!) gewoon libfaac gebruiken. Het probleem is waarschijnlijk dat je niet een zelfgecompileerde svn-versie van ffmpeg gebruikt. Dat moet je eigenlijk altijd doen, aangezien dagelijks bugs worden opgelost en omdat de ffmpeg-versies die in distributies bijna altijd wel uitgekleed worden, i.v.m. licentie-rechten.

 

Waarom gebruik je in vredesnaam sudo om vlc op te starten? Dat is een enorm veiligheidsrisico (en niet nodig).

 

En helaas weet ik dus geen enkele andere manier om het te doen. Een ontwikkelaar van ffmpeg is het laatst met ffserver gelukt, maar waarschijnlijk hebben zijn patches niet allemaal svn gehaald, want met dezelfde instellingen lukt het mij niet. Het vervelende is dat android een complete rtsp-implementatie nodig heeft, alleen twee rtp-streams (zoals ffmpeg kan maken) volstaan niet.

 

Ik ben benieuwd of er nog andere mensen pogingen gedaan hebben.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
of je gaat gewoon in je iphonebrowser naar veetle.com, ken je ook alle wedstrijden live zien wink


Eh hallo... dit ging over android telefoons!

Ik snap nu wel waarom het 3g-netwerk van t-mobile zo langzaam is.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt dit feilloos met vlc. Nog geen segmentation fault gezien. En (zeker op 512kpbs) een prachtig vlekkeloze voetval wedstrijd. Ik verheug me al op de bergetappes. AAC ondersteuning was het meest lastig, je moet FFMPEG opnieuw compileren. Ik zal nazoeken welke instructies ik gevolgd heb. Of ik daarmee wel of geen kans loop om in versies achter te lopen interesseert mij niet.

Probeer die vlc-wrapper nu even, kan je in elk geval zien hoe mooi het beeld is. Beoordeel daarna of je moeite wil doen voor het AAC geluid en de scriptjes.

 

Mijn unix en programmeer vaardigheden zijn beperkt. Dus ondanks dat dit klaarblijkelijk nog weinigen gelukt is, is dit niet echt lastig. De juiste vlc parameters zijn heel lastig te achterhalen, misschien lag het daaraan.

 

En inderdaad, die sudo is normaal niet nodig, maar vanaf de prompt deed hij het anders niet. Binnen het script start vlc niet onder root. En wat dan nog. Ik heb niets openstaan naar buiten. Loopt via een openvpn verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, foutje. Ik heb Ubuntu 9.10 op mijn server staan. Voor de AAC ondersteuning in ffmpeg (en dus VLC) heb ik deze instructies gebruikt: The VideoLAN Forums • View topic - Ubuntu 9.10, VLC, streaming and AAC codec missing for ffmpeg. Er staat overigens een klein foutje in de instructie. Halverwege bleek de directory "ffmpeg_0.5+svn20090706" bij mij "ffmpeg-0.5+svn20090706" te heten. Lees ook de eerste reactie op de instructie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky
Origineel bericht van: Erik Slagter

Ik snap nu wel waarom het 3g-netwerk van t-mobile zo langzaam is.

Dat heeft te maken met het feit dat T-Mobile op standaard abbo met web 'n walk (zeg maar gprs/hspa internet) geen datalimiet heeft, en op plus versie (1Mbps) 2Gig datalimiet heeft.
Vergelijk die 2Gig voor 14,95 dacht ik met bv
kpn a 25 euro voor 400MB.

Prijs & FUP zijn de rede waarom velen die de specificaties inzien kiezen voor t-mobile. En idd fout van t-mobile is, ze hebben wel devices & abbo's verkocht, maar niet gelijktijdig backbone(verkeer tussen zendmasten en internet, vaak nog koperdraad wat dus verglast gaat worden) geupgrade in bandbreedte.

Idd nogal slordig. Zolang m'n Android device nog stug op gprs blijft staan bij dataverbinding(schakelt niet meer naar hspa hier in Amsterdam) zal ik ook geen plus variant van web 'n walk nemen, want wat heb je aan snel abbo als de verbinding op gprs blijft hangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft nog niemand die commandline uitgeprobeertr. Je hoeft die hele ffmpeg hercompileren niet te doen om in elk geval beeld (zonder geluid dan) te krijgen. Als je de doga player op je android installeert hoef je ook geen webpagina met een link naar die rtsp:// padress_ubuntu_vlc_server:8889/restream.sdp te maken (op een webpagine met een httpservertje). In de doga player kan je de rstp url direct intypen (via opties knop).

Dus zet je dreambox op nederland 1, start de vlc wrapper regel op je prompt (werkt ook op windows alleen dan zonder die "vlc_wrapper", gewoon "vlc"). Dan in de doga player die rstp url ingeven. En dan gaat hij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met daarbij de opmerking dat als je ffmpeg via een andere manier bemachtigd (bijvoorbeeld omdat je een andere distributie of een andere repository gebruikt), het heel goed kan zijn dat AAC audio er WEL in zit. Je hoeft dus niet per sé te gaan compileren.

 

Heb je al eens ac3 of mp3 audio geprobeerd? Die laatste zou de android ook zeker in hardware moeten kunnen weergeven...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Met daarbij de opmerking dat als je ffmpeg via een andere manier bemachtigd (bijvoorbeeld omdat je een andere distributie of een andere repository gebruikt), het heel goed kan zijn dat AAC audio er WEL in zit. Je hoeft dus niet per sé te gaan compileren.

Klopt.

Origineel bericht van: Erik Slagter
Heb je al eens ac3 of mp3 audio geprobeerd? Die laatste zou de android ook zeker in hardware moeten kunnen weergeven...

Ik heb eem redelijk aantal variaties geprobeerd. Deze vlc parameters met AAC zijn de enige die ik werkend kreeg. met audio en video.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky
Origineel bericht van: kokf
Heeft nog niemand die commandline uitgeprobeertr. Je hoeft die hele ffmpeg hercompileren niet te doen om in elk geval beeld (zonder geluid dan) te krijgen. Als je de doga player op je android installeert hoef je ook geen webpagina met een link naar die rtsp:// padress_ubuntu_vlc_server:8889/restream.sdp te maken (op een webpagine met een httpservertje). In de doga player kan je de rstp url direct intypen (via opties knop).
Dus zet je dreambox op nederland 1, start de vlc wrapper regel op je prompt (werkt ook op windows alleen dan zonder die "vlc_wrapper", gewoon "vlc"). Dan in de doga player die rstp url ingeven. En dan gaat hij.


Interresant dat het werkt op vrij simpele manier.
Ikzelf heb aplayer op android, zal die doga player eens proberen.
Maar ik neem aan dat je alleen stream kan kijken, en dus niet kan zappen? Kan je dan niet gewoon zappen dmv webcontrol op android browser?

Volgens mij was het bij AAC zo, dat decoder (FAAD2)opensource is, maar encoder (FAAC)gedeeltelijk closed source is, of zo iets, dat encoder niet zomaar gebruikt mag worden.(oudere vlc versies hebben wel aac encoder)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky

Interresant dat het werkt op vrij simpele manier.
Ikzelf heb aplayer op android, zal die doga player eens proberen.
Maar ik neem aan dat je alleen stream kan kijken, en dus niet kan zappen? Kan je dan niet gewoon zappen dmv webcontrol op android browser

Vanaf de prompt krijg je alleen de eerder gekozen stream op dreambox. Voor kanaal en kwaliteitkeuze heb je de scriptjes nodig (iets geweizigde iphone scripjes). De scriptjes tonen de zenders, geven de zenderkeuze door aan de DB, (her) starten vlc (als restreamer) en geven de rstp url aan de android browser (die deze url aan het standaard media programma doorgeeft).
Echter voordat je met de scriptjes (en vlc en webserver) aan de gang gaat kan je in een handomdraai effe testen door de DB met de hand op NED1 te zetten, de vlc-regel op de prompt in te typen en tenslotte de rstp-url met het handje in je android mediaplayer te toetsen. Bij de doga player kan dat. Maar met de scriptjes heb je de dogaplayer niet nodig omdat de browser dan je standaard mediaplayer aanschopt. Gewoon even proberen dan wil je de moeite voor de scriptjes ook nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik bovenstaande berichten goed begrijp kun je de Dreambox stream m.b.v. een VLC-server PC op je Android toestel bekijken via Doga Player. Echter krijg/weet ik niet hoe ik VLC moet instellen en wat de URL in Doga Player moet zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe VLC ingesteld moet worden op een Windows 7 64-bits Home Edition PC en wat de URL in Doga Player is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fabian
Als ik bovenstaande berichten goed begrijp kun je de Dreambox stream m.b.v. een VLC-server PC op je Android toestel bekijken via Doga Player.

Klopt
Origineel bericht van: Fabian
Echter krijg/weet ik niet hoe ik VLC moet instellen en wat de URL in Doga Player moet zijn.
Kan iemand mij vertellen hoe VLC ingesteld moet worden op een Windows 7 64-bits Home Edition PC en wat de URL in Doga Player is?

De doga player heb je in feite niet nodig als je alle sciptjes (afgeleid van de iphone scriptjes en op verzoek verkrijgbaar) op je server instaleert. Daar ben jij nog niet aan toe. Vlc kan je vanaf de prompt (command line in windows) starten met het vlc commando dat ik eerder geschreven heb (onder windows "vlc" ipv "vlc_wrapper".
Doga player is een android app die je in de market kan ophalen. Deze videospeler heeft een optie om een url in te typen van een videostream. De standaard video speler van android kan wel een video stream afspelen maar heeft geen optie (voor zover ik heb kunnen ontdekken) waarmee je een url van zo'n stream met het handje kan opgeven. Linken in een webpagina naar een videostream werkt wel voor de standaard browser. Succes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...