Ga naar inhoud


AVCHD maken gaat fout met AVCHDCoder.


Aanbevolen berichten


Ik gebruik altijd TsMuxerGui... gaat perfect, hoewel ik meestal de andere kant op ga.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik zet meestal Ts of AVCHD terug om naar Blu-Ray ISO formaat voor de C200... Dan heb ik HD geluid. (als het erin zit natuurlijk)

 

Het is remuxen dus er verandert niets aan de kwaliteit.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is zelf omzetten zonde en langdradig... als je toch uit newsgroepen download kun je meestal dan ook wel een reeds omgezette avchd vinden...ik lees dat je de ps3 gebruikt om mee te spelen. daarvoor stuur ik je even een pm.

Kijk ook eens naar het programma multiAVCHD daar kun je complete bluray's geschikt maken om af te spelen op de ps3 vanaf een fat32 usb harde schijf

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marcel1970
Eigenlijk is zelf omzetten zonde en langdradig... als je toch uit newsgroepen download kun je meestal dan ook wel een reeds omgezette avchd vinden...ik lees dat je de ps3 gebruikt om mee te spelen. daarvoor stuur ik je even een pm.
Kijk ook eens naar het programma multiAVCHD daar kun je complete bluray's geschikt maken om af te spelen op de ps3 vanaf een fat32 usb harde schijf


Langdradig? Dan weet je niet wat muxen is. Dit kost slechts enkele minuten. Er wordt niets omgezet enkel in een andere vorm/container opgeslagen. Ik heb persoonlijk liever 1 Blu-ray iso file vooral ook omdat de C200 er beter mee overweg kan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doelde daarmee op van pure bluray naar avchd te gaan...ik ben het volledig met je eens dat muxen de beste optie is... met het door mij bovengenoemde programma kun je dus ook met menu mee muxen en afspelen op de ps3. er wordt niets omgezet.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dezelfde fout ook wel eens gehad en niet kunnen achterhalen waar het aan lag. Wat wel eens helpt is eerst de film remuxen met TsMuxer. Dan haal je dus eerst alle overbodige geluidsporen e.d. weg en zet daarna pas AVCHDCoder aan het werk.

 

Overigens laad ik dan niet het grootste .m2ts bestand in, maar werk via de playlist. Dan blijven de originele hoofdstukken behouden.

 

Maar het is ook goed mogelijk dat het een codecprobleem is. Het gebeurt mij regelmatig dat ik een film niet kan encoderen met Windows 7, maar dat ie het onder Vista wel doet (dual boot PC). Blijkbaar draai ik onder Vista met een beter codec pack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Allure
ik heb dezelfde fout ook wel eens gehad en niet kunnen achterhalen waar het aan lag. Wat wel eens helpt is eerst de film remuxen met TsMuxer. Dan haal je dus eerst alle overbodige geluidsporen e.d. weg en zet daarna pas AVCHDCoder aan het werk.

Overigens laad ik dan niet het grootste .m2ts bestand in, maar werk via de playlist. Dan blijven de originele hoofdstukken behouden.

Maar het is ook goed mogelijk dat het een codecprobleem is. Het gebeurt mij regelmatig dat ik een film niet kan encoderen met Windows 7, maar dat ie het onder Vista wel doet (dual boot PC). Blijkbaar draai ik onder Vista met een beter codec pack.


Waarom encoden (kwaliteitsverlies) als het gewoon met muxen kan? (verliesvrij)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...