Ga naar inhoud


[Sagem] ISD75TNTSAT scant geen BVN op Astra


veda

Aanbevolen berichten

Zoals bekend is dit een "dedicated" ontvanger met beperkte mogelijkheden. Geen softwareupdate mogelijk via USB of serieel, enkel via de schotel.

Het ontvangertje was voor mijn schoonbroer voor op de camping aan zee. TNTSAT had mijn voorkeur omdat die via Astra uitzendt en dit ontvangertje ook de Astra's FTA kan scannen (stond in de specs). Ter info, gekocht in een Franse hypermarkt in Roncq zonder een Frans adres op te hoeven geven.

Groot was mijn verbazing dat hij bij het scannen de CD transponder van BVN gewoon oversloeg ! Ook manueel scannen op

de transponder bleek niet mogelijk (geen knopje).

Einde verhaal dus. Softwareversie is 5.1

Vandaag even gekeken op de Sagem support website en inderdaad onder de FAQ staat vermeld dat hij enkel de door TNTSAT gesecteerde transponders scant (op NIT = 1 basis)

Wou dit gewoon even meegeven. Ben wel van plan om mijn beklag te doen bij Sagem. Wordt vervolgd ?

 

Groetjes, Dany

Link naar reactie
Delen op andere sites


Flink klagen bij alle betrokkenen, want op de site TNTSAT.TV wordt wél reklame gemaakt voor een kanaal "Néerlandais" en BVN is ook opgenomen op de lijst van de te ontvangen gratis zenders met een TNTSAT ontvanger, zie lijst TNTSAT (pdf)

 

Oftewel: Je hebt recht op ontvangst van BVN met een TNTSAT ontvanger, anders maakt je leverancier z'n belofte niet waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer bedankt voor deze lijst, dat kan toch een opening maken.

Kan nu een email maken aan TNTSAT om Sagem hun software te laten aanpassen. Hoop dat ze niet moeilijk gaan doen omdat ik geen Frans adres heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...