Ga naar inhoud


[DM500HD] geluid valt weg op HD-kanalen


mmm

Aanbevolen berichten

Hallo,

op mijn DM500HD valt het geluid vaak weg.

Soms heb ik er geen last van, maar als het eenmaal zo ver is, dan valt het ook regelmatig weg.

Na heen en weer terug switchen (van kanalen) doet het geluid het weer eeen tijdje.

 

Meestal kijk ik in HD naar Ned1, 2 of 3 via Astra 23,5.

Ik gebruik momenteel de laatste Gemini.

Ik heb een korte tijd Newnigma erin gehad, en daar zat hetzelfde probleem in.

 

Meer mensen die dit herkennen?

Is er een oplossing voor?

 

Groet,

cool

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee het komt mij niet als een bekend probleem voor, gebruik ook Gemini5.1 namelijk. Het lijkt me dan ook geen probleem die met de image te maken heeft die je gebruikt, maar eerder iets hardware-achtigs. Heb je al eens een nieuwe HDMI kabel geprobeerd ?

Wil je ook eens een avond proberen via de scart ?

Zo kun je stap voor stap dingen gaan uitsluiten en wordt het makkelijker zoeken naar de oplossing.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi M_Z,

bedankt voor je reactie.

 

Zojuist de tweede helft van Nederland - Oekraine gekeken op SBS6 (HD). Twee keer geluiduitval.

Overgeschakeld naar SCART-kabel, tijdens de uitval, en ook daar geen geluid.

 

Opvallend: ik wilde naar SBS6 (SD) gaan kijken. Daarvoor moest de motor naar de 29,2E draaien. Dit resulteerde in een hanging.

 

Box uit/aan, en verder gekeken op SBS6 (SD). Ik kon gewoon de wedstrijd afkijken zonder problemen.

Daarna overgeschakeld op ORF1 (HD)(daar speelden Oostenrijk - Zwitserland) en binnen 5 minuten weer geluiduitval.

Nu terwijl ik dit type, is het geluid weer weg. Kijkt toch niet fijn, als je steeds even moet zappen om weer geluid te krijgen.

 

Ik weet niet zoveel over het geluidspoor.

Ik doe niks met AC3, gewoon geluid uit de TV. Ik zag wel dat er instellingen voor AC3 zijn.

 

Andere HDMI-kabel is niet zomaar voor handen, maar lijkt me niet het probleem.

 

Groet,

cool

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mmm
Hoi M_Z,
bedankt voor je reactie.

Zojuist de tweede helft van Nederland - Oekraine gekeken op SBS6 (HD). Twee keer geluiduitval.
Overgeschakeld naar SCART-kabel, tijdens de uitval, en ook daar geen geluid.

Opvallend: ik wilde naar SBS6 (SD) gaan kijken. Daarvoor moest de motor naar de 29,2E draaien. Dit resulteerde in een hanging.

Box uit/aan, en verder gekeken op SBS6 (SD). Ik kon gewoon de wedstrijd afkijken zonder problemen.
Daarna overgeschakeld op ORF1 (HD)(daar speelden Oostenrijk - Zwitserland) en binnen 5 minuten weer geluiduitval.
Nu terwijl ik dit type, is het geluid weer weg. Kijkt toch niet fijn, als je steeds even moet zappen om weer geluid te krijgen.

Ik weet niet zoveel over het geluidspoor.
Ik doe niks met AC3, gewoon geluid uit de TV. Ik zag wel dat er instellingen voor AC3 zijn.

Andere HDMI-kabel is niet zomaar voor handen, maar lijkt me niet het probleem.

Groet,
cool


Als ik dit zo lees, lijkt mij jou zenderlijst corrupt, scan de kanalen eens opnieuw, heb dit ook al eens gehad, nieuwe zenderlijst of een nieuwe scan loste mijn probleem op, heb er tot nu toe geen last meer van gehad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ja een nieuwe scan is de oplossing. Bedankt voor de tip!

Gisteren de lijst helemaal leeg gemaakt, en opnieuw op 23,5 laten zoeken naar zenders.

Een half uur op SBS6 (HD) laten staan en geen uitvallend geluid meer gehad.

 

Ik ben wel blij dat het opgelost is zo. Ik was al bang dat ie terug moest, terwijl ik verder tevreden ben.

 

Waar ik nu bang voor ben, is dat ik geen voorgebakken lijsten meer kan gebruiken.

Komt dit omdat de tuner van mijn doosje net even anders is ingesteld?

 

Groet,

cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij ook ineens wegvallend geluid maar een paar seconden en dan is het weer terug, toch ff direct gezocht op het forum want ik dacht al dat ik er iets over gelezen had. Ik heb ook gemini 5.1 . Ik heb er zelf wel een zenderlijst in gezet. Ik ga het nog even aanzien hoe erg het is anders zal ik ook maar eens proberen zenders te scannen. Of misschien toch maar weer een andere img.

VU+ SOLO 4K Mut@nt HD1200  DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...