Ga naar inhoud


Naar andere zender zappen tijdens opnemen.


No-files

Aanbevolen berichten

Ik kan me niet voorstellen dat het met de VU+ Duo niet mogelijk is om 1 zender op te nemen en dan naar andere zenders te zappen.

Het lukt mij echter niet. Als ik een andere zender kies dan bevriest het beeld. En ik kan geen andere kiezen.

Het is mij ook niet duidelijk hoe nu tuner A en B ingesteld moeten worden.

Ik heb een draaibare schotel met een duo lnb.

De meest voor de hand liggende instelling lijkt mij: tuner A op rotor en tuner B op "2-de kabel van rotor lnb".

Ik heb ook andere instellingen geprobeerd maar ik krijg het niet goed.

Met mijn Topfield 4000 werkte dit helemaal perfect.

Ik heb al op het forum gezocht en nog geen oplossing gevonden.

Wie kan er even helpen?

VU+ DUO met 1,5T HDD, OpenPLI. CD abo, 80cm schotel draaibaar, duo LNB. HDTV: LG LE8500.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doorlussen wil ik liever niet omdat ik dan niet van een andere transponder kan opnemen. Daarom heb ik dus een duo lnb en dit heeft op mijn toppie altijd gewerkt.

 

Heeft de instelling van de tuner voorkeur ook iets te maken met mijn probleem? (A, B, auto)

VU+ DUO met 1,5T HDD, OpenPLI. CD abo, 80cm schotel draaibaar, duo LNB. HDTV: LG LE8500.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de VU+Duo met een enkele LNB Astra/Hotbird LNB en maar één coaxkabel. Tuner A staat op Astra/Hotbird en B op doorlussen. Als ik bvb. de Franse zenders bekijk, kan ik wel 4 zenders opnemen en de 5e kijken...

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet er voor zorgen dat je beide tuners gescheiden heb t aangesloten en zo zo hebt geconfigureerd A=19,2 en b=23,5.

 

Wat belangrijk is dat je na het wijzigen van deze setting even de box laat herstarten dan namelijk deze setting pas doorgevoerd is (tenminste, ik heb dit zo ervaren na lang kloten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem opgelost.

 

Ik had de CI met CD kaartje in de VU box gestoken.

Dan werkt het natuurlijk niet omdat de CD kaard niet wordt gedeeld.

Ik heb de CD kaart toen in het bovenste kaartslot gestoken en CCcam geinstalleerd. => Probleem opgelost.

Misschien een beginnersfoutje maar ja....

VU+ DUO met 1,5T HDD, OpenPLI. CD abo, 80cm schotel draaibaar, duo LNB. HDTV: LG LE8500.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...