Ga naar inhoud


[Overig] Ferguson Ariva TT


rolandroland

Aanbevolen berichten

Deze ontvanger valt mij wat tegen. Canal Digitaal fast scan lijst werkt niet zet alles door elkaar heen. Verder is hij iet wat traag. Met de rubriek sorteren kun je niet zoveel. In de handleiding staat dat de de Gele knop (nog wel met een hoofdletter geschreven) om kanalen te verplaatsen. Het is de rode knop! De budget editie had een blind scan optie maar de consumenten wilden dat niet meer en is er afgehaald! Jammer.

 

En als je wat wilt aflezen van een USB hardeschijf geeft hij aan dat het bestand niet bestaat. Dus dat pakt hij niet vanaf USB. Een redelijke ontvanger met software bugs.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Fastscan lijst werkt wel maar ik denk dat je de HD Fastscan genomen hebt kijk maar op Astra3 hoe netjes het staat.

Wil je Astra1 ook netjes hebben moet je kiezen voor Fastscan SD dan kun je op Astra3 de heleboel van de HD kanalen in één keer selecteren en die bovenaan zetten.

Gele knop werkt perfekt eerst gele knop verplaats dan op de zender en OK weer op geel en dan sleepje ze waar je ze hebben wilt of je geeft het nummer aan.

 

Met jou wordt ik een beetje moe iedere keer weer blijken je berichten niet te kloppen. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

BESTE AART,

 

MIJN BERICHTEN KLOPPEN WEL DEGELIJK. Ten EERSTE heb ik gebeld met de service desk van het betreffende merk alvorens hier snel een bericht neer te zetten. Zij geeft aan dat de fast scan van Canal Digitaal niet goed werkt. Bovendien was er geen keuze optie fast scan HD of SD.

 

 

In de handleiding spreekt met over een gele knop. Is niet waar. Met de pijltjes knop ga je naar de zender toe vervolgens druk je op enter (je ziet dan een kruisje staan bij het eerste kolom, DRAAIEN, apart woord maar goed, zal wel uit het Pools zijn vertaald of zo). Dan ga je naar het kanaal waar je hem wilt hebben en dan de rode knop (INSERT, rood gekleurd ook). Bij mij GEEN gele knop dus. Bij jouw wel kennelijk maar dat wil niet zeggen dat mijn bericht niet klopt. Ik word vreselijk en ergelijk moe van jouw Aart. Jouw berichten kloppen eveneens niet!Ik wil verder door jouw eigenlijk niet geholpen worden op die manier van schrijven. Laat je moe zijn achterwege, heb ik niets mee nodig.

 

Verder zit er nog een fout in het apparaat: Ik heb Turk sat ingescand vanaf de kanalen 600. Vervolgens Hellas Sat. Nu heeft hij alle vrije zenders van Hellas Sat er opgezet (daar waar ik voor gekozen heb). Maar vervolgens ook de gecodeerde. Als je in de lijst ziet staat er geen $ achter. Pas als je op de zender afstemt blijkt die zender gecodeerd te zijn. Wat heeft de Ferguson nu gedaan? De zenders die hij gevonden heeft onder Turksat heeft hij nu ook onder de satelliet "Hellas" gezet. Dus alle Turkse zenders zijn niet meer zichtbaar.

 

Citaat:
U kunt het kanaal verplaatsen, vastleggen,

verwijderen en hernoemen.

- Verplaatsen: Selecteer het te verplaatsen

kanaal d.m.v. de / / knop. Daarna

gaat u naar de positie van uw keuze en drukt

op de Gele knop.

De rare tekens staan voor de pijltjes toetsen.

 

Handleiding.

 

Kortom een onbetrouwbare digitale ontvanger. Ik wil deze niet meer en wil een goedgekeurde CD ontvanger. Ik heb er een gruwelijke hekel aan als er fouten in software zitten.

 

Test beoordeling: 5,0 (voor als je hem niet gebruikt als draai baar systeem scoort hij hoger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder vervormd het beeld ook, toen ik naar Lingo zat te kijken. Bij de letter hokjes ging het beeld wat vouwen. Ik heb enorme spijt van deze aankoop. Hiervoor had ik Xtreme, dat wat na software updates pas een betrouwbare ontvanger werd. Die zat vol met software bugs. Bij jouw, Aart werkt de ontvanger zeker perfect?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
B
MIJN BERICHTEN KLOPPEN WEL DEGELIJK. Ten EERSTE heb ik gebeld met de service desk van het betreffende merk alvorens hier snel een bericht neer te zetten. Zij geeft aan dat de fast scan van Canal Digitaal niet goed werkt. Bovendien was er geen keuze optie fast scan HD of SD.


Hier heb ik een Ariva 200 ik neem aan dat de software hetzelfde werkt of je kunt updaten je selecteert Fastscan ga een regel naar beneden bij zoeken, pakket heb ik de keuze tussen onder andere CanalDigitaal SD en CanalDigitaal HD. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even op de Ferguson site de handleiding ingekeken en ik moet toegeven dat hij toch anders werkt als mijn Ariva 200.

Dus wat het zenders sorteren betreft zul je wel gelijk hebben bij mij werkt dat anders. blush

 

Staat ook op de site dat de Fastscan nog niet goed werkt en dat je een kanalenlijst kan downloaden en op een usb stick kunt zetten inladen en dan heb je ze ook op volgorde. laugh

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Aart,

 

Ik heb de TT versie en niet de 200 versie. Kennelijk hebben ze de handleiding hetzelfde gelaten. Vandaag stemde ik af op Nederland 1 (geeft problemen helaas) er blijft in beeld staan: Gecodeerd signaal. Vervolgens doe je hem naar Nederland 2 dan komt er beeld. Als je hem dan weer terug doet naar Nederland 1 komt er wel weer beeld.

 

Verder: Als je een schotel inscant komt er een tekst te staan: Opslaan? Als je dan Ja selecteert verschijnen er 2 teksten door elkaar heen. Als ik zulke dingen al op merk dan is het vertrouwen bij mij al weg. Nu gaat het om een simpel tekstje misschien maar de rest dan?! Als de programmeurs die al niet hebben zien staan dan vrees ik het ergste.

 

Ik heb de lijst op een USB hardeschijf gezet om zodoende de kanalen mooi in volgorde te zetten. Maar helaas hij herkend de file niet. Maar volgens de klantenservice van dit merk heb je dan alleen de Astra 1 satelliet.

 

 

Nog even ter duidelijkheid: Je scant Astra satelliet 1 in via optie "schotel" dan heb je 500 kanalen bijvoorbeeld van Astra 1. Vervolgens doe je Astra 3. Die gaat van 500 tot 650 dat gaat nog goed. Vervolgens stel ik Hellas Satelliet in vanaf kanaal 650: Dat gaat goed alleen de vorige kanalen zijn dan ook van Hellas Sat geworden! Dus TV Noord zie je dan staan en rechts onder Hellas Sat en dan blijft hij op zwart staan. Dat is ook logisch want hij zoekt TV Noord op 39 graden oost. Die zit natuurlijk op 23,5.

 

Zijn er meer mensen die ervaring met deze ontvanger hebben?

 

Ik adviseer mensen deze ontvanger beslist niet te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...