Ga naar inhoud


"Mouseover" in verschillende browsers


alx

Aanbevolen berichten

Als volslagen leek in html etc. gebruik ik een generator.

T.w. "WebPro" .Daarmee is het "normaal gesproken" een fluitje van een dubbeltje :D Nu ben ik een nieuw project begonnen en merk ik dat de z.g. muisover-functie alleen in IE werkt.

Ik gebruik eigenlijk zelf Chrome. Daarin werkt het zowiezo niet.

De muisover-functie laat een paar steekwoorden zien en na het indrukken van de (l)muisknop, zou moeten worden gelinkt naar een bestand. Heeft iemand enig idee hoe ik dat in alle browser kan laten werken?

 

P.S. Als diabeet gebruik ik een USBinterface waarin ik d.m.v. infraroodconnectie de data overzend van mijn meter. Het nam even, toen ik doorhad dat het in andere browsers wel werkte!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast dutchmatrix

Heb je een voorbeeldje?

 

Normaal gesproken staan die steekwoorden in een title="steekwoorden" binnen je <a> tag.

Die worden dan getoond als je er met de muis op blijft staan.

(na ongeveer 1 sec.)

 

Dit is standaard html en zou in alle browsers moeten werken, het klikken op de link daarna ook.

http://www.w3schools.com/tags/tag_a.asp

 

Is het gedaan met javascript wordt het lastiger en zouden we dat stukje script moten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb één en ander gelezen op het forum van Google en wat andere "nerd" websites, en er is nog geen oplossing voor Google-Chrome.

Er is wel een plug-inn te downloaden, die een bezoeker dus eerst gedownload en geinstallerd moet hebben zodat ie wel werkt. Een oplossing die gewoon niet werkt, omdat niemand eerst plug-inns gaat downloaden om je website te kunnen gebruiken.

 

Probleem doet zich zelfs voor in Flash (.swf) bestanden in je website. Staat dus los van de gehele HTML/PHP, etc opmaak.

 

De plug-inn heet Viewtrough. Google zelf geeft als reden aan de mouse-over (rollover) er niet in te hebben gezet om zo eventuele ongewilde/onzichtbare acties te blokkeren. Beetje overtrokken veiligheid dus, als je een goede shield gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide heren mijn hartelijke dank voor de geboden hulp.

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmatrix

Heb de code bekeken er word geen gebruik gemaakt van javascript dus geen onMouseOver='foo();return false'.

 

Het is puur html het alt (laat als de muis erop staat de waarde zien) element in de img tag werkt aleen in IE dus voor Firefox en Google Chroome moet je er ook het Title element aan toevoegen en daar dezelfde waarde in zetten.

 

Hoop dat het nu lukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder javascript is het een ander verhaal. Dat klopt. Met javascript heeft Chrome wel de plug-inn nodig.

Ik nam aan dat er iets geactiveerd werdt en niet een ALT.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankzij Dutchmatrix is het gelukt!

Hartelijk dank heren.

 

Zijn oplossing: moest een title-element toevoegen!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dutchmatrix is nog even (een stuk) verder gegaan voor me en heeft een kant en klare (open source)site voor me gevonden.

Hartelijk dank daarvoor.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...