Ga naar inhoud


Systeemeisen voor ontvangen US tv zenders


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,<BR>Als starter op het satellite gebied heb ik deze site bekeken. Ben ondergesneeuwd in de informatie, en heb nog niet het antwoord op mijn vragen gevonden.<P>Ik wil amerikaanse televisie zenders kunnen ontvangen, en dat is ook het enige wat ik zou willen ontvangen. <BR>Graag zou ik advies willen hebben met betrekking tot de technische specificaties van de apparatuur die hier voor nodig is.<P>Wat ik wel heb begrepen via deze site, is dat het lastig is om die bewuste regio te ontvangen en dat de schotel dan behoorlijk groot zou moeten zijn. <P>De vragen die ik heb:<BR>1. wat is de beste keuze voor de receiver (specificatie/merk)<BR>2. welk formaat schotel is noodzakelijk voor een goed ontvangst(het gekke is dat de verkoop sites op het intranet niet verder gaan dan 120 cm, is groter dan zo zeldzaam? Ik verwacht een grotere nodig te hebben, toch?)(specificatie/merk)<BR>3. enig idee van de te verwachten aanschaf kosten? <BR>4. waar kan ik het beste op het internet zoeken naar een professioneel deskundig verkooppunt? (ik begrijp dat er geen directe site genoemd mag worden, maar wellicht wel een richting?)<P>Alvast bedankt voor de informatie!<P>Edmar

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. Wat voor receiver is smaak gebonden, als er maar cam's in kunnen. (persoonlijke voorkeur Humax 5400)<BR>2. Schotel moet een meter of 3 zijn voor een beetje knap ontvangst. Ze zenden namelijk uit op zeer laag vermogen. Je moet eigenlijk over de horizon heen kijken dus een mast van een meter of 20 is al bijna een vereiste.<BR>3. Geschatte kosten is zeer moeilijk. een kleine 1000 piek voor de hummie, losse cam's kosten ongeveer 350,- een mast laten plaatsen en vergunningen aanvragen kosten een hoop duiten of je moet kennissen in die wereld hebben, en dan nog heb je geen garantie dat je het kan ontvangen.<BR>Een abonnement moet je in amerika aanvragen en daar moet je ook geregistreerd staan. Bij <A HREF="http://www.lyngsat.com/index.html" TARGET=_blank>LyngSat</A> kan je de frequenties en zenders opzoeken.<P>Bij het huidige zender aanbod op de voor ons te ontvangen satelliten zitten ook amerikaanse zenders (fox - ESPN - NBC etc).<BR>je bent alleen afhankelijk van wat zij interessant vinden en ze brullen er in hun eigen taal doorheen.<BR>Ik, als american footbal fanaat, zap me ook helemaal steriel om toch maar iets te ontvangen. op bovenstaande url kan je bekijken op welke satelliten je welke zenders kan ontvangen.<P> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je hulp Morgothzz. Als satelliet analfabeet had ik nog de ijdele hoop dat de satellieten met elkaar zouden communiceren (op hoog nivo natuurlijk) zodat het voor de eindgebruiker transparant zou zijn waar de "originele" satelliet zou hangen; evenzoals dat een telefoonverbinding ook via de satelliet kan gaan van de ene naar de andere plek op de wereldbol... Helaas, zo werkt het dus niet zo en het ontvangst is echt plaats gebonden. <P>1. Ik lees over die Humax 5400 zoveel enthousiaste verhalen, ik denkt dat ik daar dan ook voor ga.<BR>2. Stel, ik plaats de schotel met een diameter van drie meter in een uitgestrekt gebied, zonder bebouwing in de nabije omgeving (slechts een enkelen koe), dan heb ik wellicht (hopelijk!) geen mast nodig om toch resultaat te krijgen. Maar zou er dan wettelijk gezien toch nog een maximum zijn aan de omvang van de schotel die ik zonder vergunning in mijn tuin mag plaatsen? <P>Je hebt me een eind op weg geholpen. tnx!<P>Edmar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edmar, vergeet het nou maar. Echte Amerikaanse stations zijn hier domweg niet via satelliet te ontvangen. Ze staan nou eenmaal te ver in westelijke richting, dwz achter (onder) de horizon. Een schotel van 3 mtr doorsnee op een mast van 20 mtr plaatsen is onzin.<BR>Er is wel iets te ontvangen zoals feeds op bv Panamsat 43&45 gr. west en misschien een enkele zeer zwakke C-band bird, maar dat is me eigenlijk niet bekend. Op de bekende sterkere satellieten zit wel CNN/MS-NBC en dergelijke maar dit zijn uitsluitend niewsstations met voor Europa geproduceerde programma´s.<BR>Mocht er in de toekomst toch nog één of andere Amikaanse zender interesse hebben voor Europa uit te zenden dan zullen ze al in de Amerikaanse uplink een NTSC-PAL omzetter plaatsen. Doen ze dat niet, dan moet je een NTSC compatibele STB en TV ontvanger aanschaffen. Of het dat allemaal waard is voor die troep uit Amerika....?<BR>Ik zit er in ieder geval niet echt op te wachten.<BR>De meeste Amerikaanse radiostations zitten bijna allemaal al op het www. Wie weet is het in de toekomst mogelijk iets van goede kwaliteit op het www te zien uit Amerika ipv te horen...<P>Groet tongue.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me ook zonin, dat het zou lukken met een mast van 20 meter. <P>Behalve CNN en CNBC heb je nog wel Fox en Fox news die in een Spaans boeket zitten. <P>Een alternatief zou nog zijn de American Forces TV, maar die zenden uit in Powervu, daar heb je een speciaal systeem en dus waarschijnlijk een maatje bij de US army voor nodig wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, hier wordt ik niet vrolijker van. Niets aan te doen dus blijkbaar. <BR>Als ik dan zo'n zwakke C-band bird zou proberen te ontvangen (in combinatie met de Humax 5400), wat voor formaat schotel is dan wenselijk. Maakt de grote hiervan echt veel uit?<BR>En, oh ja, geen reclame natuurlijk, maar wat zijn de A-klasse schotels?<BR>Tnx!<BR>Edmar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dan echt een DX freak wilt worden, dan geldt voor de schotel hoe groter hoe beter. Als je de <A HREF="http://www.lyngsat.com/index.html" TARGET=_blank>http://www.lyngsat.com/index.html</A> site raadpleegt zie je bv dat er enkele Amerikaanse zenders op de PAS9 (58gr.W) sateliet in de C-band frequenties uitzenden.<BR>Let wel op de beam... Hieruit volgt dat the Americas (Z.Amerika en het Carribisch gebied) en Conus (Continental United States) belicht worden. 58gr W. is nog net vanuit Nederland "te zien". Met heel erg veel geluk en met een ontzettend grote schotel, laten we zeggen 20 mtr in doorsnee, zou het kunnen zijn dat je mischien een zg zijlob van dit signaal ontvangt. Kostenpunt is moeilijk te zeggen. Vanaf Hfl 25.000,- Naar boven zijn geen grenzen gezet.<BR>Ik las eens een keer in een tijdschrift dat er een Nederlander in Brazilie vrolijk naar RTL 4 (Analoog) op Astra zat te kijken met een 10 mtr schotel. Ook op een zijlob van het hoofdsignaal. Astra heeft bevestigt dat dit inderdaad niet onmogelijk is.<BR>Je ziet...de wonderen zijn de wereld nog niet uit.<P>Succes (en laat maar weten of het gelukt is bij jou, dan kom ik langs om het te zien...)<P>Groet wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry 20 mtr is wel een beetje erg groot geschat. Laten we zeggen vanaf 5 mtr en groter. (Ik zat te denken aan die mast van 20 mtr. haha..!)<P>Groet laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je te veel verwacht van AMERIKAANSE kanalen<BR>Geloof mij maar dat het europese aanbod veel beter is !<BR>Omdat daar eerder sat was wil niet zeggen dat het beter is ze wonen veel verder uit elkaar <P>Robbie laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is dan waarschijnlijk mijn afwijking, dat ik amerikaanse zender leuk vindt; zelfs de commercials zijn erg grappig om naar te kijken: Maagtabletten en auto's. Vooral dat laatste is mijn grote interesse. Maar ja, je hebt hier dan ook echt te maken met een amerika fanaat.<P>Voor mijn gevoel is een 5 meter schotel wel een heel gevaarte in de tuin. Drie meter vond ik nog te overzien. Ik ga maar eens bekijken wat maximaal mogelijk is voor mij. Als het dan gaat lukken met het ontvangst van die US zenders, dus waarschijnlijk zo'n zijlob, laat ik het jullie weten. <BR>Handige site, die lyngat.com, great!<P>grtnx!<BR>Edmar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaal van die Nederlander in Brazilie ist echt waar. Het stond in de duitse Telesatelit een jaar of 4 geleden, toen RTL4 & co nog analoog uitzonden. Met photo´s en alles erbij. Was echt een sensatie. Later verschenen er berichten dat dit phenomeen ook in Afrika was waargenomen.<BR>Een zijlob is voor een leek als volgt te verklaren: een sateliet belicht een bepaald gedeelte net als een zaklantaarn die je op een muur richt. Als je goed op die muur kijkt zie je niet alleen de spot maar ook randen er om heen. Dat zijn de zijlobben.<BR>Je kunt het ook duidelijk zijn als je een grotere paraboolspiegel op Astra richt op een analage transponder. Draai je hem langzaam weg, dan zie je dat het signaal helemaal verdwijnt en dan weer één of zelfs twee keer terug komt terwijl je hem wegdraait. Dat zij niet de zijlobben van Asdtra maar van je eigen schotel. Dit is dus het verschijnsel in omgekeerde richting.<P>Wat de kwaliteit van Amerikaanse programma´s betreft: over smaak valt niet te twisten. Ik vind het niet zo geweldig. In April was ik een week in Las Vegas (NAB) en heb op mijn hotelkamer een beetje over de TV kanalen gezapt en ben huilend weggelopen richting bar.<P>Groeten laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik personelijk vind het aanbod van europa leuker en als je die films van de verschillende providers bekijkt is alles ook weer het zelfde in europa<P>robbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...