Ga naar inhoud


Raar probleem Sirius 4.8E


Tuneboy

Aanbevolen berichten

Hallo, wou even vragen hoe dit zou komen dat ik op het viasat boeket op sirius 4.8E 0% tot 5% max signaal heb terwijl op het arqiva packet en channel 5 (ukraine)of DCS boeket heb ik dan ongeveer 50 tot 55% signaal. Akkoord 50% is ook niet zoveel maar is de transponder waar het viasat boeket opzit zo zwak in signaal of hoe zou dit komen.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kun je het even verduidelijken Viasat heeft ongeveer 20 transponders in gebruik op tegenwoordig Astra4.

 

De eerste transponder van Viasat is 11727 H 27500 heeft hier

signaalsterkte: 90%

signaalkwaliteit: 76%

de volgende transponder hetzelfde de 11747 V 27500.

 

Dan komt Channel5 zit op 11766 H 27500

signaalsterkte: 90%

signaalkwaliteit: 74% dus nog een klein beetje minder als Viasat.

 

Dus er is geen raar probleem je schotel staat gewoon niet goed je moet nog iets finetunen. laugh

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

akkoord maar waarom heb ik op die channel 5 dan 50% signaal en op het viasat boeket 0 tot 5%.

Ben er volledig mee eens dat mijn schotel nog beter moet afgesteld worden.

Stel dat ik mijn schotel beter afstel en op channel 5 dan 80 a 90% krijg gaat het viasat boeket dan ook ineens naar 90% gaan?

Ik vind dat er gewoon veel verschil is tussen 0 à 5% en 50 à 55%

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Viasat pakket is op Scandinavie gericht, de Nordic beam. Deze is veel scherper afgebakend en als je een beetje in het zuidwesten van belgie woont, is je schotel als snel te klein.

 

Nordic beam

0_sirius_4_nordic_L.jpg

 

Channel 5 zit op de zogenaamde European Beam. Die is gericht op Oost-Europa maar met een 80-90cm schotel goed te ontvangen (kleinere vaak ook nog wel).

 

 

0_sirius_4_europe_L.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, bij Aart44 is de Nordic beam nog iets sterker dan de European beam maar ik woon ca.160km zuidelijker en daar is het net omgekeerd. Op m'n Clarke-Tech 5000 haal ik 85% op de European beam en maar 74% op de Nordic beam. Bij een zwakkere transponder zoals Visjon Norge op 11996H haal ik slechts 68% en dat is zelfs iets zwakker dan sommige vertikale transponders op Nilesat 7W!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...