Ga naar inhoud


DvbDream vrij hardnekkig om te verwijderen.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Ik had een oude betaalde versie (1.4) van DVBDream en wilde eens een try-out (volledig pakket met tijdslimiet) ( versie 1.5) van de nieuwe installeren.

 

Installatie geen probleem, zei het echter dat ik gewoon op ok klikte dat de dir DvbDream werdt overschreven.

 

Pakketje opgestart, teller dat ik het kan kopen en dan, gaan met die handel.

 

Werkt op zich prima, en de aanpassingen die gedaan zijn allemaal perfect. Maar.... mijn motor wil niet draaien en het probleem is niet te vinden. Omdat het op de oude versie wel werkte een deinstallatie gedaan en versie 1.4 er terug op proberen te zetten.

 

Fouten dat de map al bestaat meldingen, bestanden die niet kunnen worden overschreven.

 

Dus veilige modus ccleaner en verwijderen die handel. Opnieuw het probleem.

Toen het register laten zoeken naar dvbdream en overal verwijderd.

 

Niets blijkt te helpen, ook commerciele paketten niet die het register checken en beveiligde bestanden verwijderd.

 

Via systeemherstel een aantal dagen terug, maar ook dat wil niet.

 

Uiteindelijk versie 1.5 (de nieuwe dus) erop gezet en die pakt ie weer wel.

 

Wie weet hoe ik dvbdream van mijn systeem af krijg. Waarschijnlijk zitten er ergens bestanden die niet de naam dvbdream dragen en ergens in het systeem staan.

 

Na een een dikke 15 uur vogelen is het iig niet leuk meer. Andere tip voor een dvbdream soortgelijk pakket is ook goed als die maar mijn sg2100 aan kan sturen met een TechnoTrend kaart.

 

Hopelijk is dit het enigste probleem die ik tegenkom in de nieuwe wereld van HTPC voor mij.

 

Adviezen om naar Linux over te stappen zijn nog even niet van toepassing. Heb nl. iets te veel software gekocht voor W7.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je zou eens kunnen proberen om een e-mailtje te sturen naar de maker en leg je probleem voor je hebt er toch voor betaald een beetje support moet er dan ook wel vanaf kunnen lijkt mij.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt installer programma's die de installatie van een programma protocolleren.

Als je DvbDream versie 1.5 installeert, zie in de logs van dat programma wat er allemaal op je schijf gezet is en vooral waar.

 

Welke programma ik vroeger daarvoor gebruikte, weet ik helaas niet meer.

Te lang geleden.

 

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BokkieBok
Welke programma ik vroeger daarvoor gebruikte, weet ik helaas niet meer.
Te lang geleden.

Cleansweep had ik in de W95 tijd er ooit speciaal voor gekocht en zo langzamerhand heb ik het gevoel toch weer zo'n programma nodig te gaan hebben want het gaat veel vaker met de installer (en dus uninstallers) fout.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast een unistall van Dvbdream zit er ook een cleantool bij. Die zegt netjes dat alles is verwijderd, maar helaas.

 

Zal eens gaan zoeken naar log files, maar ik ben bang dat die gewist zijn na ccleaner.

 

Kom ik er niet uit dan zal ik het bij het team van Dvbdream voorleggen. Wellicht kunnen ze me dan ook vertellen waarom 1.4 wel de sg2100 ondersteund en de 1.5d niet. Staat keurig in de software als het draait, je kan alles instellen, ziet ook alle commando's die je kan versturen, maar geen beweging in de motor.

 

Doe het inmiddels even handmatig (nou ja via de dm) en "fop" zo het programma dat ie op een andere sat zit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom verwijderen als deze goed werkt. Het draaien van de rotor gebeurt door de plugin ss2diseqc. Werkte perfect met en technisat skystar kaart dus zal met de rest van de kaarten ook prima werken.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de freeware versie 1.4 via Uninstal verwijderd blijft er in de map nog wat staan deze kan je in zijn geheel verwijderen.

Heb je soms de nieuwe versie in de zelfde map als de oude gezet???????

Motor sturen via Diseq kan je ook het beste doen met de MIBI deze maakt van de moor meteen een goto xx en je hoeft dan ook niets meer te zoeken.

Heb je de 1.5d betaal versie of is dit een crack???

Als Alpha en Betatester weet ik wel dat als je een crack versie hebt er "iets" niet goed gaat wanneer je....

 

Wat je zou kunnen doen is kijken in Roaming of daar een map DVBStreamExplorer3 staat ?

 

 

 

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een betaversie geweest van 1.5 Daar had ik geen problemen mee. Toen heb ik 1.5d gekocht en die over 1.5 beta gezet.

 

Die geinstalleerd en probleem met de USALS functie en geen motorsturing meer.

 

Dacht even eea checken en terug naar 1.4

Mooi dat dit niet meer mocht omdat er al het eea aan sleutels in het register stond, de map dvbdream bestond, system al bestanden bevatte etc.

 

Installeer ik 1.5d weer terug dan start alles op maar geen motor sturing.

 

 

Zal dus nu die plug-inn gaan zoeken en kijken wat ie dan doet.

Anders een systeemherstel naar een 2 maanden terug als ie dat wil pakken omdat ik nogal rigoreus met ccleaner, systemmechanic, hitmanpro bezig ben geweest.

 

Mail is weg, dus wellicht hebben ze een oplossing.

 

Dat de map blijft staan na de cleantool gebruikt te hebben naast de uninstall is imo wel slordig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dvbdream ondersteunt toch meerdere installaties naast elkaar, voor bv. het geval dat je meer dan 1 tuner bezit.

 

Ik gebruik zelf DD 1.4i dit is de gratis versie, maar naar mijn mening wel de meest stabiele.

 

Toen ik ermee begon had ik nog geen motor op m'n schotel en heb DD altijd vanuit een bepaalde directory gebruikt.

 

Toen kwam de motor op de schotel, en wilde m'n oude DD configuratie/installtie niet verliezen omdat ik vele aanpassingen gemaakt had.

 

Ik heb toen DD in een andere directory dan de originele installatie geinstalleerd. Aangezien ik inmiddels alle wijzigingen uit mijn eerste installatie heb over gezet naar deze installatie (met motor) draai ik voortaan uit die directory, maar de andere installatie is nog gewoon bruikbaar, alleen niet geconfigureerd met een motor.

 

Toen DD 1.5 uitkwam en deze nog gratis te proberen was heb ik deze ook geinstalleerd in een aparte map, omdat ik mijn 1.4i installaties niet kwijt wilde maken.

Na even met 1.5 gespeeld te hebben was mijn conclusie destijds dat deze nog niet kon tippen aan DD 1.4.

 

'k Heb toen DD 1.5 weer verwijderd, daarna handmatig de map verwijderd en weer gewoon met DD 1.4i (motor installatie) verder gegaan.

 

DD 1.4i doet alles voor me.. ik weet niet of ik ooit nog 1.5 wil/ga proberen.

 

wellicht heb je hier iets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks,

 

Aan dat antwoord heb ik zeker wat aan.

 

Zal die oude versie in een andere map installeren en laat die oude map maar voor wat het is.

 

Voor mijn doel is in principe 1.4 al voldoende, echter een aantal nieuwe extra features in 1.5d deden mij beslissen het aan te kopen omdat na 20 minuten hij er weer uit lag. Dan gaan zoeken naar de instellingen als ie elke keer uitgaat is minder.

 

Dacht eveneens dat het een limiet was dat bepaalde functies niet werkte.

 

Zal het eens gaan doen in een andere map.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
Als je de file "settings" uit b.v. 1.4 versie in de 1.5 versie zet hoef je niets in te stellen hij neemt dan alles over ook kan je e file CHlist kopieren en dan hoef je ook niet te scannen meer.


Goeie tip, scheelt weer wat werk. Vanavond kan ik meer vertellen met de hiet opgedragen oplossingen.

Alvast bedankt allemaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: felicasat
Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: Snuffer
Als je de file "settings" uit b.v. 1.4 versie in de 1.5 versie zet hoef je niets in te stellen hij neemt dan alles over ook kan je e file CHlist kopieren en dan hoef je ook niet te scannen meer.


Goeie tip, scheelt weer wat werk. Vanavond kan ik meer vertellen met de hiet opgedragen oplossingen.

Alvast bedankt allemaal.


En jij niet bedankt voor het vertellen van de oplossing..!! sleep


Die had ik zeker wel gedeeld als de oplossing er al zou zijn crazy

Vooralsnog zit ik te wachten op een oplossing van het DVBDream - Team.
Een oude versie installeren naast de betaalde 1.5d in een andere map gaat ook niet...... (de-installatie 1.5d)

Probleem is ook in zijn geheel te herhalen op een ander systeem (lapdoos). Mochten er vrijwilligers zijn, die het willen proberen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...