Ga naar inhoud


DVBViewer/Hadu/Haduser/Recservice


Aanbevolen berichten

Hi, ik weet het, er zijn al veelvuldig onderwerpen over deze combo begonnen, maar ik heb nog niet terug kunnen vinden wat ik meemaak, dus hopelijk weet iemand raad wink

 

Eerst even de situatie schetsen:

- Ik zit met een relook 400 waar ik m'n tvvl kaart in zitten heb.

Deze draait de laatste fantacy-team image op basis van Neumo (2.13.6 r2 als ik het me goed herinner) waarbij ik Newcs/CCCam 2.0.0 gebruik.

 

- Op m'n HTPC staat DVBViewer pro 4.2.1 enkel geconfigureerd met unicast device die via de recording service (laatste bèta 1.6.0.6) toegang heeft tot m'n DVB-S2 kaart. De Relook dient dan als CCCam server voor m'n HTPC. Zowel fta als encrypted lopen probleemloos via Hadu.

 

- Hadu dll (versie 1.22) en ini staan in de Plugin/plugins1 folder. Haduser versie die ik gebruik is 1.0.0.2.

 

Wat is dan het probleem:

 

- Ten eerste probeer ik namelijk ook via een DVBViewer pro installatie op een 2e pc (zowel 4.2.1 als de laatste bèta geprobeerd) te connecten op de recording service van de HTPC. Uiteraard loopt DVBViewer pro op de HTPC niet op het moment dat ik probeer te connecten op de recording service vanaf de 2e pc. Enkel de recording service (met Hadu en Haduser) zijn dus actief op de HTPC op dat moment. Als dusdanig heb ik nog geen plugins2 folder nodig of bijkomende CCCam connecties aangezien ik het testen basic wil houden om verder te kunnen troubleshooten.

Het rare is dat ik zonder probleem fta kan ontvangen op die manier, maar de encrypted channels komen er niet door.

Het enige verschil tss de HTPC en de andere PC, voor zover ik kan zien, is dat bij de HTPC de client op dezelfde pc staat als de Recservice en bij de 2e pc is dit niet het geval. Nu, als het enkel een connectie/netwerkprobleem zou zijn, dan zouden er uiteraard ook geen fta kanalen mogen doorkomen...

 

Wanneer ik channels probeer te switchen op de 2e pc, dan zie ik via Haduser dat er wel een request binnenkomt, maar hij geeft vervolgens "no PMT looking for PAT"... Iemand een idee waaraan dit ligt? Ik zit een beetje aan het eind van m'n beperkte kennis op dit gebied. Mocht het antwoord zijn van te upgraden naar een nieuwe Hadu versie, dan verwijs ik alvast graag door naar m'n volgend puntje wink

 

- Ten tweede: Op dit moment draai ik dus Hadu 1.22 met HaduSer 1.0.0.2 op de HTPC probleemloos voor de locale client, maar hogere Hadu bèta's werken niet (Ik krijg dan in Haduser "No decoding peer"). Ik vermoed dat dit vanwege de lage CCCam versie is op m'n relook?? Probleem is dat ik daar vermoedelijk niet kan upgraden aangezien 2.0.0 de laatste versie was die compatibel is met niet-dreambox hw... Of is hier alsnog een oplossing voor? Had ergens gevonden dat DVB API op 1 zetten in cccam cfg een mogelijkheid zou zijn??

Of moet ik proberen om in de Hadu ini gebruik maken van de "version" optie?

 

Alvast bedankt for any and all answers!!!

Alle hulp is welkom op dit moment smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmmmm, wat m'n tweede puntje betreft heb ik alvast wat vooruitgang geboekt (en tegelijk ook achteruigang...).

Ik heb namelijk m'n CCcam versie op de relook naar 2.1.4 gezet en hadu 1.25 met haduser 1.0.0.2 werkt op dat moment op de HTPC! Yeaay.... smile

Alleen, nu is m'n relook ontvangst naar de vaantjes: om de 5 seconden hapert hij of blokkeert hij volledig.

 

Het rare daarbij is wel dat Hadu dus wel perfect blijft werken, zonder de minste stotter of hang.

 

Spijtig genoeg is ook dit geen oplossing:

- ten eerste omdat ik m'n relook ook zou willen blijven gebruiken en dus niet enkel en uitsluitend als server zie.

 

- ten tweede omdat ik nog steeds niet op een andere pc (die niet m'n htpc is waar de recording service staat) iets anders kan zien dan fta kanalen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat CCCam gaat haperen, dat klopt. Er zit wat code in CCcam zodat het alleen goed werkt met een Dreambox en/of Dbox2. De enige oplossing is om de laatste Enigma versie voor je DGStation/Relook te downloaden en te installeren.

 

Overigens is 2.0.11 Hadu 1.25 compatible. Naar mijn weten, zijn 2.0.11 en 2.1.1 de stabielste versies. Dus je zou ook nog 2.0.11 kunnen proberen.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wel wat het probleem is.

 

Recording service verdeelt het tv signaal over de DVBViewer cliënten ongecodeerd.

Je moet dus nog extra Hadu installeren op je cliënt pc en een account inrichten op de CCcam server.

 

Je kan overigens probleemloos meerdere DVBViewer cliënten gelijktijdig draaien via de recording service.

Mits het netwerk en de HTPC het aankunnen, natuurlijk.

 

Veder klopt het dat CCcam 2.0.11 bij veel mensen nog altijd prima werkt.

Die moet eerst eens proberen op je Relook.

 

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi guys, bedankt voor de antwoorden.

 

Helaas werkt ook 2.0.11 niet op de relook. Heb ook alle versies tussenin even geprobeerd en helaas is 2.0.0 de laatst werkende voor de relook. Tenzij ik overstap op een smartcard reader en alles naar de HTPC overzet, zit ik daaraan dus vast en bijgevolg ook aan Hadu 1.22.

Of er moet iemand anders een workaround kennen voor de relook zodanig dat hij ook vlot met een nieuwere CCcam versie overweg kan??

 

Wat een Hadu instance op de client pc betreft, ik had dit al overwogen maar ik was in de overtuiging dat de Recservice/Hadu op de server de decrypting deed waardoor ik dacht daar slechts per tuner een plugins dir nodig te hebben. Daarin dus telkens een Hadu.ini met een eigen C-line.

 

Nu, ik heb het net even uitgeprobeerd door een Hadu config met nieuwe C-line gewoon in de plugins directory te zetten van de DVBViewer client (dus niet plugins/plugins1 want anders wordt Hadu niet gezien door DVBViewer) en dit leverde ook niets op. Tegelijk liet ik Hadu/Haduser ook op de HTPC lopen maar ik heb ook geprobeerd zonder dat deze liepen... geen verschil.

De Hadu plugin monitor in de DVBViewer client zei op dat moment ook gewoon "No PMT? Looking for PAT"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, kan ik geen berichten editeren?? Dacht nochtans van wel...

Anyway, in m'n vorige post bedoelde ik

"voor elke gelijktijdig geconnecteerde client" en niet "voor elke tuner" wink

Maar misschien ben ik ook daar mis laugh

 

Edit: oh ik zie het al, kan enkel editeren kort na het oorspronkelijk plaatsen van het bericht blijkbaar wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook een F line neergezet op de CCcam server voor elke Hadu cliënt apart?

Ook altijd de firewall controleren op elke pc!

Je ziet in het monitor venster van Hadu of er succesvol ingelogd is.

 

"No PMT? Looking for PAT" kan voorkomen als niet alle transponder info bij Hadu aankomt.

Je moet eens proberen of "open hele transponder' en 'direct tunen' aanvinken helpt in het hardware setup van recording service.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaarghhh.... als je de default channel.dat van de DVBViewer installatie gebruikt wanneer je DVBViewer op de client installeert, kan je natuurlijk nog lang wachten op een signaal als het kanaal dat je opvraagt toevallig niet op dezelfde manier geconfigureerd staat als die op de HTPC.

Al m'n tvvl zenders werden dus eenvoudigweg op de verkeerde switchpositie gevraagd door de client pc omdat ik m'n channel.dat van de HTPC niet had overgezet!!!

laugh

Zo kon ik nog lang bezig blijven natuurlijk.... wink

In elk geval ben ik opgelucht en kan ik na een week mezelf ziek gezocht te hebben eindelijk aan m'n weekend beginnen laugh

 

Moet natuurlijk ook weer lukken dat de FTA zenders die ik probeerde toevallig wel op dezelfde manier stonden geconfigureerd.... grrrr...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...