Ga naar inhoud


[8121 HD] Opname niet mogelijk?


partyfart

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 1 week 2 8121's samen met mijn twin multiyenne.

 

Beide 8121 hebben dus 1 kabel van de twin multiyenne.

Nu wil ik opnemen maar dat gaat niet.

 

Ik lees in de handleiding het volgende bij foutmeldingen/storingen:

"Recorder - U kunt niets opnemen op de harde schijf. Controleer of de twee satellietstekkers SAT1 en SAT2 aangesloten zijn."

 

Kan ik niet opnemen als ik maar 1 kabel aan mijn multiyenne heb? Kan ik niet tegelijkertijd opnemen wat ik kijk?

 

Heb ik echt 2x een twin multiyenne nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de huidige software kun je inderdaad alleen opnemen van gecodeerde zenders als je ook 2 kabels vanuit je Twin LNB naar 1 ontvanger laat gaan.

Wel kun je ongecodeerde zenders opnemen.

 

Gecodeerde opnames met 1 kabel aangesloten lijken wel te gaan, maar staan niet in de opnamelijst.

Ongecodeerde opnames met 1 kabel aangesloten staan nadien wel gewoon in de opnamelijst.

 

Het is gewoon een softwarematige beperking, maar ik denk niet dat ze dit gaan oplossen omdat ze gewoon willen dat je het perse met twee kabels aansluit zodat je ook de volledige functionaleit van de ontvanger kunt gebruiken en op deze manier verplichten ze je daartoe.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem, ben in het bezit van 2 stuks 8121 met helaas maar een kabel naar beide apparaten, en een 2e erbij is lastig, tevens staat er bij aankoop (al ruim 1 jaar beide machines in bezit)nergens dat opnemen alleen mogelijk is met 2 kabels, zelfs op de doos niet. Veel mensen nemen op als ze niet thuis zijn, dus heb dan de funktie van het appraat niet nodig, opnemen lukt wel, zelfs afspelen lukt, alleen ben daarna de Astra 3 kwijt, en krijg deze pas weer terug na een volledige terug zetting naar fabrieksinstelling, en alles weer opniuew te laden, echter zodra ik weer wat opneem weer hetzelfde probleem. Ik ben van mening dat als dit software matig op te lossen, dit buiten alle andere problemen die we al hebben gehad met de 8121, ook een prioriteit moet hebben, zeker gezien de misleiding dat de dubble kabel nergens staat. Het is dan wel leuk ectra kabels te trekken, maar denk veel mensen nu met een machine zitten die ze niet gebruiken om op te nemen. Deze beperking ervaar ik als zeer storend, en het zou fraai zijn dit gewoon opgelost zou worden door CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat prima met één kabel. Je zet er een officiele splitter tussen (mag geen merknaam geven) en die zet je met beide uitgangen gewoon op SAT1 en SAT2. Enige beperking is wel dat je niet kunt zappen tijdens het opnemen. Wel een bijkomend probleem: Als je op deze wijze opneemt is na de opname één van de tuners gelocked.. Bij mij geeft dan Astra 3 geen sjoeche meer totdat ik de receiver uit en weer aanzet... Opgenomen bestanden werken prima, zowel gecodeerd als ongecodeerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb er een gewone T-splitter tussen zitten (weet niet wat je met officiele bedoeld ??) ik heb het geprobeerd opnemen, en daarna ontvanger aan en uit, inderdaad de ene keer speelt alles goed, maar in 90% van de gevallen is mn astra 3 verdwenen, en komt die alleen terug middels een factory reset,

de hier boven genoemde optie duur of noet valt over te twisten, is wel een mooie, echter deze werkt niet met diseq, dus wat heb je er aan, als je minimaal de A1 + A3 nodige hebt om van het NL pakket gebruik te maken. Dus ben eigenlijk benieuwd wat een officle T bedoeld word ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh nee, het is eigenlijk een nare bug in de firmware van de 8121! Men heeft bij Pace gedacht: Bij opname moet de tweede tuner gelocked worden om opnamestoringen (bijvoorbeeld met zappen) geheel te voorkomen. Tot zover prima. Het probleem is dat ná de opname die tweede tuner niet (succesvol) wordt vrijgegeven. Je hebt na de opname dus beeld op de transponder van waar je hebt opgenomen en Diseq reageert niet...

 

Gebruik van een Diseq switch doet daar niets aan af.....

 

Ik reset hem door vanuit standby 4 x op de gele toets te drukken...

 

Het is me niet gebeurd dat een opname het niet deed. Dus dat ligt waarschijnlijk puur aan je box....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meld deze bug ook even onder de link:

 

http://www.satellietforum.com/showthread.php?p=89527#post89527

(firmware DSR 8182)..

Heb ik ook al gedaan, hier kijkt Canaal Digitaal mee...

Echter, volgens mij wordt aan dit "locken" van de tuner geen prio gegeven.. Maar hoe meer mensen klagen....

Het probleem is dat ook in standby naar tuner 1 wordt gekeken en dan naar de Astra 19.5 om de EPG te updaten. Wanneer je nu maar een kabel hebt aangesloten (heb ik ook) zal de tuner vanuit standby dus nooit naar de Astra 23.5 gaan kijken en kun je opnamen vanuit standby op 23.5 wel vergeten (hier ben ik ook achter gekomen). Geforceerd op 23.5 zetten en niet in standby helpt wel, maar dan wordt 19.5 weer niet vrijgegeven na de opname etc.

 

groeten,

 

 

P.S. Ik gebruik ook een DUO LNB met maar 1 uitgang...

tgz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...