Ga naar inhoud


Muis en toetsenbord werkt niet meer op laptop


marcel1970

Aanbevolen berichten

Ik heb hier de laptop van een buurvrouw "ter reparatie" liggen. De laptop start op alleen muis (pad) en toetsenbord reageren niet, ook niet in veilige modus. Geprobeerd om via usb een muis en toetsenbord aan te sluiten maar ook geen respons. Ook niet in veilige modus. Nu heb ik een ERD xp (een bootable windows reparatie disc) erin gedaan en laten scannen op corrupte windows files deze heeft ie gevonden en "gemaakt" Dat hielp niet. Toen via (ERD) systeemherstel het systeem terug gezet naar een voorgaande datum waarop alles werkte. ook dit mocht niet baten.

Weet iemand nog een stap die ik zou kunnen proberen? buiten een schone install.

bvd

PS: muis en tobo werken wel tijdens de ERD sessie

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je reaktie, maar de recovery cd's zijn zoek en er staat een "gewone" (wel legaal) windows xp op met de drivers van de packard bell site....een nieuwe instal doe ik liever niet vanwege een hoop werk qua configuratie van software ed.

Maar zo het nu gaat lijkt het helaas de enige optie frown

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit je verhaal kan ik opmaken dat ze wel werken voordat Windows is gestart?

 

Je kan immers in veilige modus terechtkomen?

 

Ik zou proberen uit te zoeken sinds wanneer ze dit ongeveer heeft en kijken of je niet met e.o.a. tooltje de lap een paar dagen voor die tijd terug kan zetten.

 

Lijkt me puur windows probleem. Misschien USB drivers opnieuw installeren lost alles op?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, ik kan in de bios en bootmenu komen via het toetsenbord. En ook bij de boot cd werkt de muis en toetsenbord. Via daar heb ik ook systeemherstel geprobeerd maar dat mocht niet baten. Zodra de pc opgestart is, is er ook geen muispijltje in het scherm. <alt> <ctrl> <del> geeft ook totaal geen reaktie.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al even gekeken in apparaatbeheer dat er ook vraagtekens ergens bij staan

het lijk er op dat Windows ze heeft uit geschakeld

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
heb je al even gekeken in apparaatbeheer dat er ook vraagtekens ergens bij staan
het lijk er op dat Windows ze heeft uit geschakeld


Vraag is alleen hoe hij dat moet doen.

Ik ben er vrij zeker van dat het probleem hier hem ergens in zit... maar hoe bedien je Windows zonder muis en/of toetsenbord laugh

Geen ouwe laptop toevallig met een ps2 aansluiting?

Of misschien firewire? Ik weet niet of je hier anders iets mee kan proberen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah dit is dus inderdaad het probleem...ik kan helemaal niets. windows start netjes op je hoord na een poosje bv ook het opstart geluidje van skype. maar zowel daarvoor als daarna geen muis pijltje en geen reaktie van het toetsenbord. dit is dus ook in veilige modus...heb het al met usb muis en toetsenbord geprobeerd (geen ps2 ingang aanwezig) en daar gebeurd ook niets frown

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

kan je in de bios ook niet aangeven dat je met een USB toetsenbord werkt.

 

Ik heb ooit in een PC een bios gehad waar je deze optie moest inschakelen, anders zag windows de USB muis en toetsenbord ook niet.

 

mvg

 

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat aan het zoeken geweest en het probleem lijkt volgens diverse fora's in XP te zitten. De USB-Root Hub blijkt beschadigd te zijn (bestandjes in XP).

 

Zal moeten uitzoeken wie/wat/waar moet. Vele gaan aan de Recovery CD's of booten met de XP-CD en kiezen repair.

 

Geen leuke fout, maar wel een uitdaging om het uit te zoeken.

 

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik geprobeerd nav jou bericht maar ook niets. was ook waarschijnlijk daar het tobo en muis wel werkte bij een bootable cd.

 

Origineel bericht van: Kimble
Wat aan het zoeken geweest en het probleem lijkt volgens diverse fora's in XP te zitten. De USB-Root Hub blijkt beschadigd te zijn (bestandjes in XP).

 

Zal moeten uitzoeken wie/wat/waar moet. Vele gaan aan de Recovery CD's of booten met de XP-CD en kiezen repair.

 

Geen leuke fout, maar wel een uitdaging om het uit te zoeken.

 

Wordt vervolgd.

 

Een uitdaging is het zeker maar daar gaat voor mij teveel vrije tijd in zitten smile Heb maar een back up gemaakt van de emails en bestanden op de C schijf en ben nu begonnen een schone install.

Geen recovery cd aanwezig en op de packard bell support website is deze notebook niet meer te vinden frown dus word sowieso nog even prutsen.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om de EASYNOTE W3420 P/N : PB24B00105

Ben intussen al wel begonnen, en het nadeel van zo'n recovery cd zal zijn dat daar waarschijnlijk geen service pack's inzitten.

Ik heb nu een gewone xp oem cd erin zitten en de key die op de laptop zit werkt daar gewoon op. Maar hardware drivers heb ik niet kunnen vinden tot nu toe voor deze laptop. Nu heb ik uit nieuws-groepen ooit wel eens een dvd vol met "alle" drivers gedownload dus deze zal ik straks waarschijnlijk maar moeten gebruiken.

 

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...