Ga naar inhoud


Flashpagina met kleine foto's maken


alx

Aanbevolen berichten

Als noob heb ik rondgekeken op het www naar downloadable flashpagina's. Die ben ik wel tegengekomen, met door mij gewenste

pasfoto's. Deze pasfoto's zou ik willen gebruiken met "mouseover" om enige details aan te geven. Het aanklikken zou moeten resulteren in een link naar een excelrecord. Daarin gegevens van de persoon op de pasfoto. Bedoeld uit ergernis over commercieële datingsites. Schandelijk wat daar gebeurt. Eén van de members op dit board heeft mij gewezen op OSdate. Open software. Helaas, foutmeldingen zijn mijn deel. Het beheren van een MySQL is me te gecompliceerd. Een kant en klaar model heeft ook niet echt mijn voorkeur. Dan maar liever een primitieve vorm, waarin weinig geautomatiseerd. Maar wel beheersbaar voor een suffe eikel, als ik. Iemand enig idee? Graag.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je hoeft geen koppelingen te maken naar een MySql, Excel oid.

Er zijn voor wat dergelijke toepassingen ook zogenaamde flatbase mogelijkheden.

 

Werkt met frontend en backend.

 

De foto's zijn verwerkt in de pagina en zodoende met een bot e.d. moeilijk te "kapen". Adresgegevens met een mouseover.

 

Het opzetten is voor een beginner wel wat uitzoekwerk, maar door de vele beschikbare templates en één keer op laten zetten door een derde ( gewoon voor de hobby wink ) is het gaan met die banaan. Gebruik je een tijdje het backend dan is het duidelijk wat er gebeurd.

 

Meeste werk voor jou zal zijn het aangeven wat en waar moet komen door bv een flowchart oid te maken.

 

Hoor het wel als ik kan helpen.

 

Kimble

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kimble

 

Hartelijk dank voor het aanbod tot hulp.

Flowchart maken? Daar moet ik even over nadenken. Weet niet

of ik dat tot een goed einde kan brengen. Het is de bedoeling

een niet-commercieel gebeuren te maken. Ik vind gewoon dat

ik een systeem moet hebben waarin ik, met mijn geringe kennis,

zelf onderhoud kan doen. Ik kwam enige flashtemplates tegen, welke gartis gebruikt mogen worden, alleen in de omgeving van de ontwikkelaar. Ik kom terug op het aanbod als ik er zinnig op in kan gaan. Moet dus even zwaar nadenken over het hoe en wat.

Nogmaals,hartelijk dank.

alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een klein voorbeeldje van wat ik bedoel met een Flowchart.

 

Heb het ff-snel in Smartdraw gemaakt. Dit is gebaseerd op een flatbase methode, maar kan ook op MySql etc.

 

Opzetten is niet zo moeilijk in beidde gevallen, maar met MySql is wel enige kennis hiervan noodzakelijk ivm het aanmaken en beheren van de database.

Met een flatbase heb je daar geen last van.

Flatbase.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kimble,

 

Is al te moeilijk voor me!

Indexpagina, met fotootjes en tekst daarnaast. Tekst is inleiding

Fotootjes met muisover. Klikken op foto zou moeten leiden naar

een record, waarin één of meerdere foto's en velden met gegevens.

Klaar? Terug naar index. Indien teveel pasfotootjes, moet een aanvullende pagina ingeschakeld kunnen worden. Verder, als boven.

Als velden ingevuld kunnen worden door gebruiker, mooi!

Als velden niet ingevuld kunnen worden door gebruiker, dan maar zelf aan de gang. Meer tijd dan geld. Ik kan -door pijn- helaas niet erg lang achter pc zitten. OsDate is mooi programma, kant en klaar. Door de uitgebreide mogelijkheden, ook erg omslachtig.

Ik wil gebruikers (members) niet overal voor laten betalen. Een geringe éénmalige bijdrage zou voldoende moeten zijn.

Bij alle bestaande datingsites, moet je voor alles en nog wat betalen. Niet betalende bezoekers, kunnen geen contact opnemen met "members". Deze laatsten, worden dus zeer beperkt in contactmogelijkheden. De z.g. "gratis" sites zijn gratis, zolang je alleen maar kijkt. Bij het reageren wordt plotseling voor alles en nog wat, (soms veel) geld gevraagd.

Mvg, alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mensen die de deur niet uit kunnen, zijn de mogelijkheden om contact te maken erg beperkt. Internet is dan de enige mogelijkheid.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de uitleg van Kimble al te ingewikkeld is dan raad ik jeaan een om professionele website bouwer in te schakelen.

 

Uit de uitleg maak ik uit dat bezoekers zelf foto's, teksten en dergelijke moeten kunnen toevoegen. Dat er voor sommige onderdelen betaling zal nodig zijn.

 

De site die je opzet moet dus zeer goed beveiligd zijn. Je moet een login bouwen, met registratie mogelijkheden. Darenboven kan je niet inbeelden wat mensen allemaal gaan uitproberen op dergelijke websites.

 

Om de site dan ook nog eens in flash te maken zal niet lukken als je geen enkele kennis hebt van websites bouwen.

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Als de uitleg van Kimble al te ingewikkeld is dan raad ik jeaan een om professionele website bouwer in te schakelen.

Uit de uitleg maak ik uit dat bezoekers zelf foto's, teksten en dergelijke moeten kunnen toevoegen. Dat er voor sommige onderdelen betaling zal nodig zijn.

De site die je opzet moet dus zeer goed beveiligd zijn. Je moet een login bouwen, met registratie mogelijkheden. Darenboven kan je niet inbeelden wat mensen allemaal gaan uitproberen op dergelijke websites.

Om de site dan ook nog eens in flash te maken zal niet lukken als je geen enkele kennis hebt van websites bouwen.



Inderdaad, denk dat je een derde in moet gaan schakelen. Een flatbase is supermakkelijk en een NOOB zet het op in nog geen 3 uurtjes werk. Nu weet ik ongeveer wat je wil en dan moet je toch zeker wel aan een MySql database gaan werken met profielpagina's. Daarnaast heb je nog iemand nodig die jouw idee in Flash gaat implementeren.

Puch of mij zal het ongetwijfeld lukken, maar eventjes kan je echt wel vergeten. gaat best wat tijd inzitten en ook wij moeten eerst een flowchart maken om te zien hoe de structuur er uit moet komen te zien.

Kostendekkend kan je het maken door sponsors te zoeken of éénmalig een bezoeker te laten betalen voor de registratie mbv een telefoontje naar een 0900-nummer. (100 leden is dan bv 80 Euro) Kleine schatting leert me echter met dat wat jij wilt toch tegen de 700-800 Euro moet denken en dan zet een student het in elkaar. Professionele bedrijven rekenen het 3 voudige.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel!

Ik denk dan toch maar aan een homepage met foto's en tekst.

Verwijzingen naar records in een spreadsheet.

Ik zal deze beveiligen en zelf invullen.

Dan maar veel werk er aan en geen flash.

In ieder geval dank voor meedenken.

alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk de mogelijkheden met Joomla of typo eens!

 

Waarschijnlijk bestaat daar wel een add-on voor zodat je tot het resultaat kan komen die je wil.

Dan heb je in iig de veiligheid toch al in orde en kan je mensen laten registreren.

 

Voor joomla of typo heb je wel een minimale kennis van php en mysql databases nodig om het te installeren.

 

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor suggesties!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op http://www.installatron.com De meeste providers hebben dit bij de domeinbeheer.

 

Je kan hier een keuze maken en het installeerd zijn eigen volledig automatisch en kennis is verder niet nodig. (alleen wachtwoord onthouden)

 

Een Xoops of Joomla lijken me idd geschikte kanditaten. Wil als de provider de dienst niet bied, je ze wel voor je op je server installeren. Geen enkel probleem.

 

Met Joomla is het slechts aanvinken welke pagina's je zichtbaar voor de "internetter" zichtbaar wordt. Gastenboek en al zit erin. Bevat een Nederlandstalige taalmodule en er zijn enorm veel gratis templates te vinden.

 

De header kan eventueel wel in elkaar gezet worden als een "spoetje" in Flash. Is het iig niet zo statisch en lekker dynamisch.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...