Gast wavestrider Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 De vorige week was ik met vakantie in Noord-West Normandië. Tot onze verrassing was een LCD-TV met Canal+ aanwezig. Er was echter haast niet te kijken naar de SD Nederlandse publieke zenders (schotel van 60cm; er was geen HD), terwijl de overige zenders foutloos binnenkwamen. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Ben toch wel nieuwsgierig wat er aan de hand kan zijn geweest (zwakke transponder?).
Gast 1664 Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Ik kan je verhaal niet volgen. In Frankrijk is een TV met Canal+ heel gebruikelijk (TNT= DVB-T) maar dat heeft helemaal niks met Ned1-3 of schotelontvangst te maken.
Gast aart44 Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Origineel bericht van: wavestrider Tot onze verrassing was een LCD-TV met Canal+ aanwezig. Ja dat is niet vreemd in Frankrijk is Canal+ de landelijke provider. De Nederlandse zenders zijn van CanalDigitaal en om te kijken zul je een Nederlandse smartkaart moeten gebruiken echter BVN is ongecodeerd en zou je daar gewoon moeten ontvangen. Met alleen een 60 cm schotel zonder duo lnb kun je geen Astra3 op 23.5 oost ontvangen en daar zitten de HD zenders. Er is dus helemaal niets bijzonders aan de hand geen zwakke transponder.
Gast wavestrider Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Foutje bedankt! Ik bedoelde CanalDigitaal. Dus gewoon het Nederlandse pakket, maar dan alleen het SD Astra1 gebeuren; er zat geen dubbele LNB aan de schotel. Blijft dus het rare probleem dat Ned 1/2/3 bijna niet te ontvangen was en de rest, ook natuurlijk BVN, wel.
Gast wavestrider Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Ik weet al waar mijn vergissing vandaan kwam. Ik had vanochtend op YouTube allerlei "Plus" verhalen zitten lezen en kijken, maar dan dat achterlijke HD+ en CI+ gedoe waarmee Astra en de commerciële providers een centje extra willen verdienen (eerste jaar gratis, en dan 50 Euro per jaar? - verder allerlei beperkingen: ik zal hier niets nieuws mee vertellen).
Gast 1664 Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 De transponder met ned1-3 is sterker dan bv rtl. Vermoedelijk is er gewoon wat met de bekabeling aan de hand waardoor 1 of enkele transponders storen. In dit soort gevallen betreft het meestal verhuur van een huis met een NL eigenaar zonder schotelkennis. De meeste Nederlanders denken dat je zo'n kabel gewoon kan splitten naar meerdere aansluitpunten...
alleyoop Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Ik ga al jaren op vakantie naar Z-Frankrijk en neem steeds een 35cm wokje mee voor Astra 1 en dit zonder enig probleem, je hebt misschien niet veel regenreserve maar die heb je ginder hartje zomer niet echt nodig!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen