Ga naar inhoud


Rotorproblemen UFS 910


gvds

Aanbevolen berichten

wie heeft ervaring met het gebruik van een rotor icm met de UFS 910. ik heb 2 posities opgeslagen, kan daarna naar deze posities draaien. Echter bij verandering van zender in de lijst van Astra 19,2 naar Astra 23,5 volgt geen beweging. wat vergeet ik in te stellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan gerust de nieuwste image erop zetten, hier is niks mis mee.

 

Teletekst werkt goed, als je terugkeert naar TV is beeldverhouding goed.

 

De Spirit of spring heb ik niet met rotor geprobeerd.

 

gr

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de image hot summer v2 op de ontvanger geplaatst. ik ervaar dezelfde beperking als bij de image spirit of spring. ik ga als volgt tewerk. de rotorpositie sla ik op onder 1 (23,5) en 2 ( 19,2). vervolgens probeer ik een zenderwisseling van bv ned2 naar ned2HD. er verschijnt een symbool in beeld dat de rotor draait echter in werkelijkheid gebeurt er niks. als ik vervolgens in het menu van de rotorinstellingen aangeef dat de rotor van pos 1 naar pos 2 moet draaien, voert hij dat keurig uit. bij de systeeminstellingen aangegeven dat de installatie bestaat uit rotor (usuals). bij de optie afstemmen kun je aangeven handmatig of voorafingestelde posites. dit laatste heb ik ook uitgetest maar dat heeft ook geen resultaat. ik ben benieuwd wat de instellingen zijn van iemand die met de rotor van 19,2 naar 23,5 en omgekeerd draait aan de hand van een zenderlijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de 2e keer

 

Configuratiemode: ---------- simple

 

Mode:-------------------- positioner

 

Je moet wel je "graden" invullen.

 

Staat je schotel goed gericht?

 

Heb je een goede sat lijst (settings)

 

Je hoeft geen posities in te vullen. Hij vindt de sats zelf wel.

 

gr

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is juist.

 

bij m'n dreambox 7000 sloeg ik de posities op waarmme ik volgens de settingslijst automatisch naar de juiste satpositie draaide. blijkbaar werkt dit niet in de images voor de Kathrein. de opmerkingen mbt de lengte en breedte instellingen zijn me nu duidelijk. zal dit uitproberen en kom hier op terug. waarschijnlijk moet ik mijn schotel opnieuw uitrichten op de 0 graden positie. deze corrigeer door de satposities en dat gaat nu niet meer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leg even uit hoe ik mijn SG2100 werkend had met enigma.

 

Ik heb het dan over Diseqc en niet over Usals.

 

Als Astra 1 bijvoorbeeld op Positie 02 zit is het volgende van toepassing :

 

In plaats van "Simple" kies je voor "Advanced".

 

Je zet Satellite op 19.2 en lnb i.p.v. "Not available" op "Lnb1" en diseqc mode op bijvoorbeeld "1.2".

 

Aan de andere instellingen die nu verschijnen veranderde ik niks in het eerste scherm .

 

Met pijltjestoets naar beneden tot tweede scherm opduikt waar ik Usals op "No" zette en vervolgens position op "2".

 

Als dit is wat je bedoelde met posities opslaan is de kans groot dat het werkt, is dit niet de oplossing dan kan ik je helaas niet verder helpen.

 

Succes !

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gvds,

 

Als je de graden hebt ingevoerd hoef je de schotel niet op 0 uit te richten.

 

Laat hem zoeken naar bv 19.2 Als hij draait en hebt beeld heb je geluk.

Als je geen beeld heb moet je hem even op astra19.2 uitrichten. Daarna werkt de rest ook wel.

 

Je kan ook nog met je "graden" sjoemelen. Kan je hem iets langer of korter laten draaien.

 

gr.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...