Ga naar inhoud


Rotor draait maar af en toe via DM, altijd met de hand.


djkoelkast

Aanbevolen berichten

Ik ben niet geweldig thuis in de satwereld en na een tijdje zonder rotor heb ik hem vandaag eindelijk eens aangesloten (hing altijd al zo, maar niet aangesloten).

 

Na wat spelen kwam ik op de 19.2E (waar hij altijd al op stond), de 28.2E en de 13.0E. Zo had ik even genoeg om mee te testen, maar het vervelende is dat hij maar af en toe draait.

Vanmiddag ging het prima, nu draait hij helemaal niet meer, ook niet in motor setup met steps/turning, niet met zappen.

Als ik echter op de knop van de rotor druk om hem te draaien (dus buiten, aan de rotor zelf) dan draait hij wel keurig.

Dreambox resetten helpt slechts af en toe en soms heeft hij opeens een bui en dan draait hij bijvoorbeeld wel naar 19.2, maar niet naar 28.2 of andersom. Het is zo random dat ik niet meer weet wat ik moet doen.

 

Ik heb nu heel simpel posities gestored (dus geen GotoX, maar heb daar wel long/latitude ingevuld).

 

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Ik had wat storing dus ik heb de tijdelijke kabel van rotor naar LNB vervangen voor een nieuwe Hirschmann kabel + pluggen, maar dat hielp niet. Soms als ik een tijdje niks doe dan doet hij het gewoon weer (zoals nu, 10 minuten geleden deed hij niets). Het lijkt dus random, of is er een ander probleem?

Ook heb ik dan bijvoorbeeld de hele dag prima beeld, BER van 0 en dan opeens krijg ik blokjes en hoge BER. Ook dit stopt vanzelf. De boel staat wel gewoon goed vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Hoi,,

 

Gewoon goto x gebruiken , dat geeft de minste problemen.

Bij Satelliet-configuratie "satellieten en transponders" meerdere satellieten via Diseqc-rotor .....instellen.

 

Soms ligt het aan je settingslijst , plaats een nieuwe of andere erin om te testen.

 

bert,,

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...