Ga naar inhoud


[Multytenne Twin] probleem met satalieten


Gertitombo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een dreambox 7025 en een multytenne twin schotel.

 

Mijn probleem:

 

Op 1e kabel werkt alle kanalen goed en ook nadat de dreambox meer dan 10 seconden in standby heeft gestaan.

 

Op 2e kabel werkt alle kanalen ook goed, echter ik moet na standby altijd eerst kiezen voor 19.2 sateliet, daarna zijn andere satalieten bereikbaar. Soms kan het ook zijn dat je aantal malen op een NIET 19.2 sataliet gaat zappen dat er wel weer beeld is. Als de box meer dan 10 seconden in standby is, dan moet ik weer eerst naar 19.2 sataliet toe.

Als tijdens zappen een kanaal geen beeld kan geven (error of HD) dan moet ik vaak ook weer even terug zappen naar 19.2 en daarna kan ik weer ongestoord zappen naar andere sat.

 

 

Opnemen gaat vaak ook niet, tenzij je TV kijkt en een 19.2 sataliet kanaal opneemt.

 

Als ik kabels verwissel aan de multytenne en aan de dreambox kant dan blijft het probleem exact het zelfde.

 

Doe ik de kabel aan een kant verwisselen dan is het probleem op tuner B ipv tuner A.

 

Is dit een switch probleem in de twin multytenne? Zo ja, welke switch kan ik kopen om deze in de behuizing vervangen?

Of is het iets anders?

 

Thx

GT

Link naar reactie
Delen op andere sites


kheb dezelfde schotel , op mijn 7000 werkt die zeer goed , maar toen ik een 800 kocht had ik wat ontvangstproblemen , kreeg dan dikwijls de melding ; afstemmen mislukt of sid not found in pat

wat dan later is opgelost met een andere zenderlijst te gebruiken

krijg je ook die melding ?

 

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zeker, als ik eerst op 19.2 kijk is alles ok, andere satelieten ook, totdat ik even op een HD kanaal gaan staan of zo.

 

De zenderlijst heb ik al helemaal vernieuwd en zoals je kunt lezen is als ik de kabels omdraai aan een kant dan is alles ok.

 

Echter ik kan zou wel hele avond tv kijken. echter heel soms even zappen naar 19.2 en dan weer naar 28.2.

 

Opnemen geeft wel problemen, zeker als ik niet 19.2 opneem.

 

Dit probleem heb ik nu geruime half jaar, daarvoor nooit problemen gehad. Flashen, nieuwe zenderlijst erin etc. werkt niet.

 

GT

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt er op dat 1 aansluiting niet goed werk op de multytenne

ik denk dat de Diseqc Switch stuk is maar die vervang je niet

zo maar ,het kan wel

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...