Ga naar inhoud


dvb-c pci HD kaarten


Drikus

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De meeste gebruiken hier dvb-S/S2 natuurlijk maar sinds enige tijd worden ook een aantal pci dvb-C HD kaarten ondersteund in linux. Eerst middels de s2-liplianin maar ook vanaf kernel 2.6.33. kernel 2.6.33 changelog

 

Naast mijn anysee DVB-C/T kaartje wil ik nu een Technisat CableStar HD2 of een Terratec Cinergy C PCI HD aanschaffen om met dual tuner te kunnen werken. Iemand ervaringen met één van deze kaarten ? Tis een klein segment in de markt, dus ik hoor en vind er maar weinig over. Wel dit gevonden LinuX TV Wiki dus het zou moeten werken maar werkt verder alles wel naar behoren vraag ik mij af.

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


voor het ontvangen van HD kanalen via DVB-C heb je niet specifiek een "HD PCI kaart nodig". Wat deze kaarten meestal "HD" maakt zijn de extra (windows) HD decoder drivers die meegeleverd worden.

 

Ik maak gebruikt van budget dvb-c PCI kaarten van TechnoTrend en Terratec en daarmee kan ik prima HD programma's opnemen (icm Tvheadend)

 

Ik heb zelf wel een Technisat CableStar HD2 liggen, maar deze idd niet goed werkend gekregen ivm gebrekkige drivers. Ik had deze voornamelijk gekocht voor de CI interface om te kunnen testen met CI ondersteuning binnen Tvheadend.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Hein,

 

Beide kaartjes die ik noemde waaronder de Technisat CableStar HD2 hebben de Philips TDA10021 Demodulator, Philips CU1216 Tuner en een Digimove Mantis bridge aan board dus als dat bij jou 'nog' niet lekker werkte zegt mij dat genoeg... niet doen dus. Kan je wat specifieker zijn welke technotrend en terratec je wel naar volle tevredenheid gebruikt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb meerdere tt 1500-c kaarten welke goed werken. en een aantal terratec cinergy 1200 kaarten hier in de servers zitten. Deze werken " out-of-the-box" met ubuntu 10.04.

 

In principe is elke kaart met software decoding voldoende als je alleen wilt opnemen. En voor het afspelen maak ik liever gebruikt van de video kaart dan van een chip in mijn dvb kaart.

 

Gewoon kijken op http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-C_PCI_Cards voor de lijst met ondersteunde kaarten.

 

De meeste heb ik via markrtplaats gekocht .. de laatste tijd komen deze alleen niet meer zo vaak voorbij.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...