Ga naar inhoud


[Premium HD] Enigma 2 op AZBOX


alias haha

Aanbevolen berichten


  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

citaat:En Michel de prijs van de VU+ DUO ligt toch zeker 50 euro boven de Premium plus ( Nee geen straat prijzen maar gewone officiele adviesprijzen

 

Maar dan te bedenken dat de VU+ voor die 50 euro meer geen 1080p video formaat kan weergeven en de Azbox wel..en kijken onder

 

deze instelling 1080p op de Azbox maakt van de vele video bron

formaten een rustig kijk beeld ... dit aspect van de Azbox

blijft nog steeds onderbelicht ..zeker tegenover de soms veel duurdere settoppers die geen 1080p kunnen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je op zich gelijk, mits dit ook in Enigma2 wordt ondersteund. Het probleem is natuurlijk wel, dat de belangrijkste features van de chipset, niet per direct ondersteund zullen worden. Het is maar de vraag of de Multimediaplayer in E2 ook daadwerkelijk beschikt over hardware ondersteuning voor het afspelen van H264 materiaal (MKV's dus) en of de dual tuner ondersteuning ook per direct werkt.

 

Overigens vind ik E2 voor de Azbox helemaal geen verkeerde ontwikkeling en op den duur heb je (mogelijk) de keuze uit 2 firmwares, voor dagelijks gebruik. Echter, ik hou nog even een slag om de arm. Het zal maanden duren alvorens we echt een werkbare E2 krijgen, dat beschikt over dezelfde minimale functionaliteit als de huidige Azbox firmware.

 

Sowieso vind ik E2 duidelijk niet de heilige graal onder de UI. Mijn persoonlijke ervaringen zijn duidelijk niet positief, ik vond E2 altijd enorm traag en duidelijk geen 2.0 versie van de oude vertrouwde Enigma. Dus zelf hou ik het bij de originele firmware smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Sowieso vind ik E2 duidelijk niet de heilige graal onder de UI.

+1
Mocht er ooit een DVB-S2 ontvanger uitkomen met XBMC, ik koop um direct! Mijn droom sleep

Ondertussen draait mn azboxje vrolijk verder, doet alles wat ik wil en kan er nog steeds mn familie mee imponeren:
Broer: 'scheids blaas nou af, ik moet naar de plee'
Ik: 'ja maar dan pauzeren we toch ff' (timeshift)
Broer: 'wauw, dit wil ik ook...'

Goed mn broer is dan niet veel gewend, maar werken doet t!

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook
Citaat:
Heb zelf al meerdere boxen gehad en grondig getest maar de AZBOX is tot op heden de stabielste box die gehad heb. Beeld SUPER, mediaplayer SUBLIEM, stabieliteit PERFECT, hij doet wat hij moet doen.


Ja nu is het misschien wat beter geworden allemaal, maar wat was het een ramp allemaal voor het zover was.

Ik heb dat ding een jaar in huis gehad van februari 2009 t/m februari 2010 , waaronder ook de wissel naar de " premium plus "
Wat een crime, bij mij was het alles behalve stabiel.

Daarna een dm8000 gekocht wat een verademing, heerlijk gewoon.

Citaat:
Het enige waar ik me aan stoor van de azbox is multicas stabiliteit


Ik vond het jammer dat het alleen maar multicas was wat de klok sloeg.
Er was geen een andere emu waar de kaartlezer mee overweg kon.


Maar voor een DM 8000 betaal je erg veel, daar koop je 2 AZboxen voor, en een Dreambox is niet anders geweest in het begin als de AZbox, ik heb toen ze uitkwamen een van de eerste gekocht en ik kon ze toen der tijd ook wel tegen de muur kapot slingeren. Maar zie, bijna 10 jaar later werkt het redelijk nu bij een dreambox, met dank aan erg veel mensen die de standaard img van dream een beetje getuned hebben hier en daar.
En de AZbox is er nog niet zo lang dus we mogen best nog wel even geduld hebben

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Reeler
citaat:En Michel de prijs van de VU+ DUO ligt toch zeker 50 euro boven de Premium plus ( Nee geen straat prijzen maar gewone officiele adviesprijzen

Maar dan te bedenken dat de VU+ voor die 50 euro meer geen 1080p video formaat kan weergeven en de Azbox wel..en kijken onder

deze instelling 1080p op de Azbox maakt van de vele video bron
formaten een rustig kijk beeld ... dit aspect van de Azbox
blijft nog steeds onderbelicht ..zeker tegenover de soms veel duurdere settoppers die geen 1080p kunnen.


Vandaag de Vu solo getest met de VTi img, deze speelt ook alles af, ook de 1080p films, en stabiel, prijs technisch ook interessant, maar heb nu mijn azbox en wacht op de E2 of de nieuwe software van opensat, wachten tot ze deze opnieuw herschreven hebben.
Is het dan nog niks dan gaat deze de handel in.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak66
VU heeft vaste tuners, dus de sat/cable twin uitvoering die ik nu heb kan er niet mee.


Op de Vu kan je binnenkort (of nu al) een Usb Dvb-c tuner aansluiten en ook dvb-t. Dan kan je een quad tuner maken icm met je 2 vast dvb-s tuners. Of er ook usb dvb-s tuners op kunnen weet ik niet.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat truukje kon ook bij de DM800, maar wat ik er van weet dat dat lang niet vlekkeloos gaat smile.

Als alles eens.....

AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1

On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image

Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze nieuwe driver schijnt de resultaat als volgt te zijn:

 

Citaat:
zap speed is same as dm500 on 28.2 fta ,epg gets alittle confused with itself ,is fine though, volume when u turn it down on remote ,it turns itself up again, slighty to much colour.

Later wordt de zapsnelheid genuanceerd naar DM800 snelheid, maar da's nog heel rap smile

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK 1080P werkt inmiddels ook, voor nu nog ff handmatig aanpassen van bootup script deze staat in /etc/init.d/

 

 

insmod /lib/modules/2.6.22.19-19-the_ripper/extra/em8634dvb.ko options="-analog -f PAL_BG -digital -f HDMI_720p50 -hdmi_chip SiI9030 0 14 15 100 0"

 

Verander HDMI_720p50 in deze regel in 1 van de onderstaande instellingen

HDMI_1080p50

HDMI_1080p23

HDMI_1080p24

HDMI_1080p25

HDMI_1080p29

HDMI_1080p30

 

opslaan en reboot

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update voor wat betreft gecodeerde kanalen.

 

 

Quote The_Ripper

 

Quoted

@all

2 parts are missing in drivers, CA device part of DVB driver and attaching audio/video pid to Sigma DVBCSA decoding.

 

Just to tell, CA device part of DVB driver is finished ...

Pending second part ...

 

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...