Ga naar inhoud


via doorlus diseqc switch bedienen


dokie

Aanbevolen berichten

Is het mogenlijk om via een doorlus van een andere receiver nog een diseqc 4/1 switch te bedienen.zodat ik met beide ontvangers(niet gelijkertijd natuurlijk)de zelfde satellieten kan ontvangen met één kabel.

 

MVG Dokie.

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Airbusliner

Hallo dokie.

Ik heb laatst getest of het lukte om het Diseqc signaal af te tappen vanaf de doorlus aan sluiting op de Dreambox 7020, ik sloot een kabeltje vanaf de DB naar een V2 box aan, maar de V2 box reageerde niet toen ik een andere Sat ging selecteren op de DB.

Als je een uitgebreid schema van de Satontvanger zou hebben + de ingebouwde tuner en kan vinden waar het Diseqc signaal op de input van de lnb wordt geprikt zou je dit mogelijk met soldeerervaring en met verlies van garantie om kunnen zetten naar de doorlusaansluiting.

Ik persoonlijk zou daar ook belangstelling voor hebben om het Diseqc signaal via de doorlusaansluiting naar de V2 box te sturen om zodoende het Sat signaal niet door de V2 box te voeren, maar direct naar lnb in van de Satontvanger om verlies te voorkomen vawege 2 F connectors die bij signaal doorvoer via de V2 box zouden gaan.

Houd ons op de hoogte bij ontwikkelingen

V.G. Airbusliner.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het niet gewoon te doen is via de loopthrough.

Ik dacht ik knip de kabel door en plaats een ontvanger met loopthrough ertussen en kan nog steeds astra 1-2-3 en hotbird ontvangen op beide ontvangers mits er één uitstaat natuurlijk.maar dit is dus alleen mogenlijk met maar één lnb aansluiting.

In iedergeval bedankt.

Groeten Dokie.

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb het inmiddels doorgelust met mijn topfield ontvanger in de slaapkamer.De topfield moet echter wel in standby staan want als ik de stroom er helemaal afhaal zakt de kwaliteit van mijn signaal beneden op de vantage naar een bedenkelijk nivo.Maar ik moet zeggen dat het allemaal goed werkt kan alle vier de lmb's benaderen en heb goed ontvangst op de topfield en de vantage. smilesmilesmile

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...