Ga naar inhoud


digitenne signaal door kabel van CAIW


dokie

Aanbevolen berichten

Hallo,

CAIW zend een digitenne signaal door de kabel dit ter compensatie voor het wegvallen van de analoge zenders.Deze zenders worden ongecodeert verzonden.

Je kan dit signaal ontvangen via een tv met ingebouwde digitenne tuner.Dit gaat op mijn tv in de slaapkamer perfect.

Nu heb ik een digitenne tuner voor op de PC(Conceptronics duo ontvanger) aaangeschaft,alles geinstalleert en met het antennetje ontvang ik de vrije zenders NED 1-2-3 en tv-rijnmond.Nu heb ik het antennetje afgekoppelt en de kabel van CAIW erin gestoken om daarvan de digitenne signaal zenders te ontvangen.Ik laat hem opnieuw zenders zoeken maar je snap het al ,hij vind geen enkele zender.Weet iemand wat hier fout gaat want volgens mij is een externe digitenne ontvanger het zelfde als een ingebouwde. smirk

 

Groeten Dokie

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zijn DVB-T ontvangers, geen Digitenne. Digitenne is het product van KPN met gecodeerde zenders via DVB-T.

 

Ik neem aan dat je een goed verloopstekkertje (indien nodig) hebt om de kabel erin te steken?

 

Zoek ook even de frequenties van Caiw op en voer die handmatig in. Veel ontvangers zoeken alleen naar zenders op "hele" frequenties (b.v. 474Mhz) maar niet op afwijkende frequenties (zoals 478Mhz of 480Mhz). Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/UHF-kanaalindeling. Als je een land hebt gekozen kan het dat hij alleen bekende etherfrequenties voor het betreffende land zal scannen.

 

Verder kan het dat je signaal te zwak is of ruist, teveel splitters gebruikt? Of goedkope bouwmarkt pluggen?

 

Het signaal kan ook te sterk zijn, sommige ontvangers kunnen daar niet mee overweg. Dan zou je een verzwakker (attenuator) moeten plaatsen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou volgens mij is digitenne DVB-T en niets anders.Geen zelf verzonnen iets van kpn.

Dat zoeken van zenders via de losse dvb-T tuner gaat alleen per land.Ik moet een land selecteren en dan gaat hij de frequenties scannen.Ik kan niet zien welke frequenties dat zij want hij laat alleen een statusbalk zien.Ik zal een een ander land proberen,misschien dat hijhet dan wel pakt.

groeten Dokie

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dokie
Nou volgens mij is digitenne DVB-T en niets anders.Geen zelf verzonnen iets van kpn.

Een koe is een rund maar een rund is geen koe.

KPN biedt wel DVB-T aan, maar Caiw kan geen Digitenne aanbieden. Het zijn geen synoniemen.

DVB-T is een standaard voor digitale televisie via de ether.

Digitenne is een merknaam van KPN en bevat een aantal gecodeerde zenders die volgens de DVB-T standaard worden uitgezonden.

Caiw heeft ook een aantal zenders met de DVB-T standaard op de kabel gezet, maar dat staat los van het Digitenne abonnement wat je bij KPN af kan sluiten.
Citaat:
Dat zoeken van zenders via de losse dvb-T tuner gaat alleen per land.Ik moet een land selecteren en dan gaat hij de frequenties scannen.Ik kan niet zien welke frequenties dat zij want hij laat alleen een statusbalk zien.Ik zal een een ander land proberen,misschien dat hijhet dan wel pakt.
groeten Dokie

Probeer het eens met fatsoenlijke software waar je gewoon zelf de frequenties in kan voeren. wink

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels het programma DVBprog geinstalleert,meegeleverde bda dvb-t driver geinstalleert en een blindscan uitgevoerd.Hij vond alle 21 ongecodeerde tv programma's,alles nog even op de goede volgorde gezet.

Dus helemaal perfect.

 

Bedankt voor jullie meedenken.

Groetjes Dokie smilesmilesmile

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...