Ga naar inhoud


Triax multikabel vraagje


Catalán

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wou ff vragen of de witte mantel van de 4-voudige triax multikabel,erop moet blijven of je deze eraf moet halen zodat de 4 gekleurde coax-kabels zichtbaar zijn?

 

Heb al gezocht op internet,maar vind er niks van terug.

 

mvg

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites


haal je die er af dan heb je 4 losse kabels, lijkt me juist de bedoeling dat je deze 4 kabels als 1 kabel (dus huls laten zitten) verwerkt....anders kun je net zo goed 4 aparte kabels leggen...is nog goedkoper ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
haal je die er af dan heb je 4 losse kabels, lijkt me juist de bedoeling dat je deze 4 kabels als 1 kabel (dus huls laten zitten) verwerkt....anders kun je net zo goed 4 aparte kabels leggen...is nog goedkoper ook...


Dat dacht ik ook al,bedankt voor de snelle reactie.
Heb deze kabel besteld en is net aangekomen via de post.
Lees net dat de kwaliteit van deze kabel beter is dan de gewone witte coax kabel?
Iemand die hier iets meer over weet?

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik heb betreffende kabel door de tuin gesleurd (40 meter), uiteraard nog wel in een mantelbuis. Aldaar middels 4x DiSecq switch aan 4x Quad LNB van Alps geknoopt (ook met betreffende kabel, 4x 2,5 meter). Werkt perfect!

 

Overigens ben ik wel benieuwd naar wat die kabel tegenwoordig kost. De 40 meter kocht ik voor exact 40 euro en voor de resterende 10 meter (een jaar later) mocht ik 15 euro lappen.

 

Ik ben in ieder geval te spreken over de kwaliteit, maar of ie beter is dan 'gewone' coax, dat kan ik niet beoordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Ik heb betreffende kabel door de tuin gesleurd (40 meter), uiteraard nog wel in een mantelbuis. Aldaar middels 4x DiSecq switch aan 4x Quad LNB van Alps geknoopt (ook met betreffende kabel, 4x 2,5 meter). Werkt perfect!

Overigens ben ik wel benieuwd naar wat die kabel tegenwoordig kost. De 40 meter kocht ik voor exact 40 euro en voor de resterende 10 meter (een jaar later) mocht ik 15 euro lappen.

Ik ben in ieder geval te spreken over de kwaliteit, maar of ie beter is dan 'gewone' coax, dat kan ik niet beoordelen.


Bij een bekende satshop in Nederland heb ik daar 4,50€/m voor betaald.
Heb de witte coaxkabels net vervangen door deze gekleurde multikabel en zo te zien dezelfde kwaliteit/signaal...

Het ziet er properder uit laten we zeggen.

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Varkentjes
€ 4,50 per meter, eek pfff wat een geld zeg.

Als je kijkt op de bekende veilingsite van onze oosterburen, dan doet een meter 4x7 coax ongeveer 1 euro. Zoek op "Quattro Koaxkabel" en je hebt ruimte keus in kleur en kwaliteit.


leuk en wat zijn de transportkosten dan van onze oosterburen naar hier?
Is niet gratis denk ik.

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Wij hebben in het verleden diverse testen gedaan met verschillende coaxen..

 

Zowel van Triax als van Sab.

 

Zolang je beneden de 100mtr. lengte blijft is er niets of nauwelijks merkbaar in verlies van signaal.

 

Het is voor een installatie wel lekker simpel want je hoeft de uiteinden niet te markeren voor die tijd.

 

Maar gewoon "goede" satelliet coax scheelt in de centjes maar is even wat meer werk(markeren)

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...