Ga naar inhoud


[DM500HD] Verbinden met netwerk


grox

Aanbevolen berichten

Huidige situatie:

 

DM 500HD op 192.168.1.64 met openpli, PC met W7 X64 op 192.168.1.50. Op de PC zijn mappen geshared met bijvoorbeeld de films. Ze zien elkaar bij de netwerkbrowser, maar op geen enkele mogelijkheid kan ik de HDD van de PC zien in de Dreambox en ze met elkaar verbinden. Wachtwoorden, logins alles staat goed. Ik wil graag AVI/DIVX bestanden streamen naar de dreambox vanaf de PC. Hoe krijg ik dit voor elkaar.....

 

worden SRT (subs) ook ondersteund bij de DM500HD??

 

Laatste vraag, hoe kan ik een uitzending opnemen via de DM500HD op de HDD van de PC en later weer terugkijken? Welke instellingen moet ik dan hoe hebben staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: grox
Huidige situatie:

DM 500HD op 192.168.1.64 met openpli, PC met W7 X64 op 192.168.1.50. Op de PC zijn mappen geshared met bijvoorbeeld de films. Ze zien elkaar bij de netwerkbrowser, maar op geen enkele mogelijkheid kan ik de HDD van de PC zien in de Dreambox en ze met elkaar verbinden. Wachtwoorden, logins alles staat goed. Ik wil graag AVI/DIVX bestanden streamen naar de dreambox vanaf de PC. Hoe krijg ik dit voor elkaar.....

worden SRT (subs) ook ondersteund bij de DM500HD??

Laatste vraag, hoe kan ik een uitzending opnemen via de DM500HD op de HDD van de PC en later weer terugkijken? Welke instellingen moet ik dan hoe hebben staan?


Ik heb dezelfde configuratie en alles werkt perfect. In openpli onder netwerkbeheer moet je een share
bijmaken. tip neem ipv een map je volledige D partitie bijvoorbeeld. dan moet je in je pc die D partitie
delen in je netwerk. Het is wel zo dat beide een vast ip moeten hebben. tja het werkte gewoon direct bij mij. Ik heb 3 shares aangemaakt, 1 naar een nas, 1 naar m'n pc en 1 naar een externe hdd aan die pc.
Als je je opnames bekijkt, kan je met de knop locatie instellen welke share je actief wilt maken.


de 500HD ondersteunt srt. je moet het wel inschakelen telkens je een avi bekijkt, zoals je anders
ondertitels activeert.

Uw laatste vraag : eerst moet je HDD uit je pc goed gemount zijn aan je dream. Dan gaat opnemen en bekijken heel vlot. Opnemen kan direct, of via een timer. afspelen is gewoon een bestand aanklikken
in je hdd via de verkenner van de 500hd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik zit dus ook met hetzelfde probleem. Ik heb dezelfde configuratie die jij ook benoemd en kan ook met geen mogelijkheid de mappen bereiken.

Hetzelfde geldt ook voor mijn DM600, die ziet de hele mount niet eens naar mijn W7 Ultimate PC.

Met XP was dit echter een appeltje/eitje verhaal, ben dus nu wel erg benieuwd hoe ik dit kan oplossen.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertel aan Windows 7 dat je je netwerk vertrouwt (in de Engelse versie is dat de "Home" mode, in tegenstelling to de "Public" mode die de zaak juist dicht zet). Ergens in de netwerkinstellingen staat dat.

 

De "C:" sharen werkt moeizaam, omdat die "dichtgetimmerd" wordt. Je kunt dan wel de share mounten maar geen files benaderen. Met veel prutsen met rechten is het me wel gelukt uiteindelijk. Een subdir of een andere schijf werkt wel vrijwel meteen.

 

Rechts-click op de dir, en geef lees+schrijf rechten aan iedereen ("Everyone" dus, en niet alleen aan gewone gebruikers). Voor de share moet je ook iedereen alle rechten geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grox
Volgens mij heb ik alles goedstaan, G schijf is gedeeld. Maar nu slaat de dM 500 ook vast....

wil je je verbindingsinstellingen eens posten? Dan kan ik kijken of het goed staat, moet het een NFS of CIFS share zijn (in DM)?


CIFS Je bent toch zeker dat het ip
van je pc goed is.
Bij mij staat het in m'n router ingesteld als "reserved". zodoende kan de dhcp server
het niet uitdelen aan andere apparaten die op het netwerk komen terwijl je pc af ligt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is het dus ook niet gelukt, optie is om terug te gaan naar Windows XP. Ik denk dat ik die maar eens ga proberen in dual boot mode.

Baal er van dat het met W7 zeer problematisch gaat. W7 ziet wel harddisk van de DM500HD, kan er ook van alles mee doen, maar van de DM500HD mounten naar een shared directory op W7 gaat dus niet, ondanks dat de DM500HD wel het IP-adres naar voren haalt van de W7 pc. F*ck.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nobody2050
Mij is het dus ook niet gelukt, optie is om terug te gaan naar Windows XP. Ik denk dat ik die maar eens ga proberen in dual boot mode.
Baal er van dat het met W7 zeer problematisch gaat. W7 ziet wel harddisk van de DM500HD, kan er ook van alles mee doen, maar van de DM500HD mounten naar een shared directory op W7 gaat dus niet, ondanks dat de DM500HD wel het IP-adres naar voren haalt van de W7 pc. F*ck.

Windows 7 communiceert via SMB2 protocol in plaats van het SMB protocol.

Met de volgende regels kan je SMB2 uitschakelen:
Code:
sc config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/nsisc config mrxsmb20 start= disabled

Reboot en kijk of je dan wel kan mounten.

Geen soelaas? Dan kan je SMB2 weer inschakelen met:
Code:
sc config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/mrxsmb20/nsisc config mrxsmb20 start= auto


succes!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Helaas werkt het (nog) niet bij mij. Vanuit de DM500HD kan ik geen mount maken naar een shared harddisk op mijn W7 PC. Vanuit mijn W7 PC zie ik door de aanpassing van smb2 naar smb1 mijn andere pc's en netwerkschijf niet meer in het netwerk. Ja en die wil ik ook niet missen, dus maar weer terug naar de standaardsituatie.

 

Bedankt voor tips.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...