Ga naar inhoud


Dreambox 8000HD upload problemen


Power Neet

Aanbevolen berichten

Iets vreemds.

 

Nadat ik mijn 7025 gemount had op mijn 8000 om de data over te zetten:

mount -t nfs -o rw,nolock 192.168.2.253:/media/hdd /media/hdd2

gevolgd door

cp /media/hdd2/* /media/hdd/

Stopt ie met de mededeling "write error: No space left on device"

Ach, nog maar 1,8terabyte ruimte vrij.

 

Dus ik via FTP downloaden/uploaden. Maar na 20mb uploaden stopt ie iedere keer...... Beetje zelfde als intern kopieren.....

 

Help, ideen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat weet ik zeker, er worden wel bestanden aangemaakt (b.v. een log filetje). Een .iso bestandje wordt overgezet, maar die kapt af op 40mb.....

 

 

Ik heb de schijf er in gedaan en geinitialiseerd. Klaar.

Toch ?

 

Het lijkt haast alsof er een of ander limiet in zit. Alsof de diskcache volloopt (wat me sterk lijkt, 7200rpm....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er wordt afgekapt na 40 MB denk ik dat je niet zit te kopieren naar de schijf dus. Wellicht zit je naar de flash van de 8000 te kopieren?

Geef eens een 'mount; df -h' van die 8000?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Tsja, /media/fc962dd5-4381-4268-b5c2-05b781072e9c is inderdaad wat anders dan /media/hdd... Hoe dit nu weer kan weet ik ook niet.

Als deze naamgeving consistent is bij jou zou je kunnen overwegen om een symlink te maken van /media/hdd naar je schijf, oftwel:

 

rmdir /media/hdd

ln -s /media/fc962dd5-4381-4268-b5c2-05b781072e9c /media/hdd

 

Maar ergens klopt het niet dus, een interne schijf moet gewoon aan /media/hdd gemount worden. Welke image gebruik je?

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik gemini image, laatste versie.

 

Ik heb even

 

shutdown -r now

 

en klaar, de url stond er namelijk weer. Want ook die lange link met die unique identifier was er niet meer als mount. Maar na rebooten stond ie er weer.

 

Misschien heb ik teveel zitten rommelen in het harddisk menu, en heb ik ongemerkt de harddisk toch ge-unmount....

 

Wat ik wel een keer gedaan heb is per ongeluk

umount /media/hdd

ipv

umount /media/hdd2

Misschien is dat funest geweest.......

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft zelf het antwoord al. Een "umount /media/hdd" is inderdaad funest als je nadien nog wat wil doen met die schijf (/media/hdd).

Niet meer doen dus, maar je had het kunnen fixen met "mount /media/hdd".

Vooralsnog ga ik er vanuit dat je dus mooi in flash zat te schrijven want dit verklaard de foutmeldingen die je kreeg.

Maar je bent niet de enige hoor, ook ik heb na een firmware update van m'n nas wel eens onbewust getracht een film op te nemen op de flash van 1 van m'n 8000's... :-(

 

Origineel bericht van: Power Neet
Ik gebruik gemini image, laatste versie.

 

Ik heb even

 

shutdown -r now

 

en klaar, de url stond er namelijk weer. Want ook die lange link met die unique identifier was er niet meer als mount. Maar na rebooten stond ie er weer.

 

Misschien heb ik teveel zitten rommelen in het harddisk menu, en heb ik ongemerkt de harddisk toch ge-unmount....

 

Wat ik wel een keer gedaan heb is per ongeluk

umount /media/hdd

ipv

umount /media/hdd2

Misschien is dat funest geweest.......

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, hij is nu aan het kopieren. En hij heeft in 9 uur tijd al 260gb overgezet. Snel of niet. Ik vind het best. Het werkt tenminste. Als ie klaar is probeer ik weer te mounten.

 

Maar het natuurlijk zo dat crash logs naar /media/hdd etc geschreven worden. Standaard naar de flash. Maar als je een hdd hebt die je er overheen mount.... tja dan echt naar de hdd....

 

Leuk principe, alleen erg verwarrend dus.... Misschien moeten ze eens een bestand aan maken "This is the flash.not the harddisk." beveiligd door het OS en niet te verwijderen door.... eh.... programmeurs zoals ik die "incontrol" denken te zijn....

 

Groetjes uit het westland wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...