Ga naar inhoud


kan in hostfile geen veranderingen aanbrengen in win7


peterksr

Aanbevolen berichten


Blader naar C:\windows\system32\drivers\etc

 

In dat mapje zie je het bestand "hosts" staan.

 

Rechtermuistoets en dan openen. W7 weet niet waarmee te openen en dan kan je het beste Notepad.exe kiezen.

 

Je kan nu editten en weer opslaan.

 

 

Lukt het niet op die manier, ga dan naar de Start-Button linksonder en druk daarop. Type in "notepad" en hij zal bovenaan verschijnen.

 

Selecteer deze en met rechtermuistoets als Administrator uitvoeren, dan blader je door je mappen naar het hosts bestand en kun je editten. Opslaan en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Als je iets wilt openen en de melding komt, het vakje aanvinken van "altijd openen met".

Melding is dan voltooid verleden tijd smile


mischien onduidelijk uitgelegd van mij maar ik bedoel zoiets als openen als admin of .
dat schermpje komt als je een programma wilt openen.

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even graag een screenshot daarvan. Kunnen 3 soorten vensters zijn, als ik denk wat je te zien krijgt.

 

Screenshot kun je maken met: Startbutton, intikken "knipprogramma" en dan staat ie bovenaan.

 

Dan kan je hem als bijlage hier droppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet elk programma als admin te openen om goed te laten werken...

 

Dat soort meldingen kun je uitschakelen door UAC in zijn laagste stand te zetten, maar eigenlijk alleen bedoeld voor "gevorderden"

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft een Eee-tje gekocht met W7-Lite.

 

Moet dan toch echt iets gedaan hebben, waardoor hij nu tegen dit euvel aanloopt.

 

Dat ie zijn hosts file wil editten is al niet iets voor beginners/standaard gebruikers. Veelal leidt je dan verificatie/validatie om zodat je dan een beveiliging omzeilt.

 

Hoe dat precies werkt ga ik niet uitleggen daar dit riekt naar software waar je niet voor betaald, maar wel wilt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Hij heeft een Eee-tje gekocht met W7-Lite.

Moet dan toch echt iets gedaan hebben, waardoor hij nu tegen dit euvel aanloopt.

Dat ie zijn hosts file wil editten is al niet iets voor beginners/standaard gebruikers. Veelal leidt je dan verificatie/validatie om zodat je dan een beveiliging omzeilt.
Dat klopt
Hoe dat precies werkt ga ik niet uitleggen daar dit riekt naar software waar je niet voor betaald, maar wel wilt gebruiken. Hoeft niet altijd, om op mijn Iphone oude Firmware te kunnen zetten is dit host bestand aanpassen ook nodig. :D

-------------------------------------------------------------------

Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet elk programma als admin te openen om goed te laten werken...

 

Dat soort meldingen kun je uitschakelen door UAC in zijn laagste stand te zetten, maar eigenlijk alleen bedoeld voor "gevorderden" [/quot

 

is dus inderdaat het geval elke keer als ik een programma wil openen dan moet ik dit als admin bevestigen en dat vind ik persoonlijk heel iritant.

is dat niet op een gewonen manier op te lossen ?

 

gr peter

 

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterksr
Je hoeft niet elk programma als admin te openen om goed te laten werken...

Dat soort meldingen kun je uitschakelen door UAC in zijn laagste stand te zetten, maar eigenlijk alleen bedoeld voor "gevorderden" [/quot

is dus inderdaat het geval elke keer als ik een programma wil openen dan moet ik dit als admin bevestigen en dat vind ik persoonlijk heel iritant.
is dat niet op een gewonen manier op te lossen ?

gr peter


Dat is onzin. Je moet er bewust voor kiezen om een programma als admin te starten zoals hierboven is uitgelegd. Bijna elk programma moet je zo kunnen starten met een simpele dubbelklik of je moet bij elk programma in de eigenschappen als administrator uitvoeren aangevinkt hebben.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...